16 Aralık 2015 Çarşamba

Kıçından buhar buhar ter damlayan abimiz...

Bill Gates saniyede 230 dolar kazanıyorken; bilmem hiç dikkat ettiniz mi? Sokaklarda, toplu taşıma araçlarında, marketlerde, yürüyen merdivenlerde karşılaştığımız insanların yüzleri hiç gülmüyor. İnsanlar aradıklarını bulamadıklarında, boşa kürek çekmişcilik hissine kapıldıklarında ve her zaman olduğundan az biraz daha çaresiz hissettiklerinden olsa gerek yüzlerine koca bir mutsuzluk ifadesi pelesenk oluveriyor.

Ben de biliyorum, bu ışıklar yanmasına yanıyor da, kapıların arkasında kim bilir ne dertler var..

Aslında üç kuruş maaşa çalışan abimizin derdi, kendine biraz mutluluk satın alabilmek. Aylık konut, gıda, ulaşım, eğitim, sağlık nevi zorunlu masraflarından arta kalan para ile cebindeki telefonun bir tık üst modelini alarak ayı kapatabilirse ne mutlu ona! Bundandır ki aslında küçültülmüş, minyatür bir dünyada yaşıyor gibiyiz.

Öte yanda saniyede 230 dolar kazanan bir adam, beri yanda o adamın 2 saniyelik kazancına ulaşabilmek için 1 ay boyunca kıçından buhar buhar ter damlayan abimiz..

Bizler çenesinin altında haram yemekten bir çenesi daha oluşmuş, her zaman en kaymaklı parsayı toplayan kodomanların oturduğu kapitalist bir düzen masasının ayağı kırık ucuyuz en nihayetinde. Sorun bizde mi diye düşünüyorum bazen. 3 kuruş asgari ücrete 1 ay kiralıyor adam bizi, eşek nevi çalıştırıyor. Biz de azıcık aşım kaygısız başım mantalitesine kendimizi öylesine bir buhranla kaptırmışız ki, kısır döngü buradan başlıyor.. Hayat çarkının altında sıkışanlar, ezilenler, hatta birbiri ile itişip kakışanlar, daha iyisi için birbirinin omzuna basıp kendini kurtarmaya çalışanlar olmak zorunda kalıyoruz.

Dünya gerçekten bir öküzün boynuzlarında duruyor olsaydı, adalet terazisi daha mı doğruya tartardı dersiniz? Yok be..Soru bile değil bu, başlı başına bir sorun!

4 yorum:

  1. Hayat maalesef, kimileri eşek gibi çalışıyor 3 kuruşa evini geçindirme derdinde. Kimileri o 3 kuruşa bi taraflarını siliyor!.. Bu dünyada adalet diye birşey varsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülçincim; sonundaki 3 nokta anlayana son derece manidar olmuş :) Hoşgeldin, sevgilerimle..

      Sil
  2. Yazınızı okuduktan sonra tekrar bir daha düşündüm. Vay be dedim gerçekten bu dünyada oturup iki dakika çevresini düşünen var mı? Acaba yaşadığımız hayatta veya yaşıyor olduğumuzu düşündüğümüz hayat "ADALET" denen bir şeyin varlığı var mı? Bence İnsanoğlu "insanlığını" unuttuğu için bu haldeyiz. Yüzlerde mutsuzluk Omuzlarda kaygı ve tasa...

    Güzel bir uslup ile getirmişsiniz durumun vahametini. Emeğinize, kalemimize sağlık

    Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

    YanıtlaSil
  3. Değerli yorumunuza çok teşekkür ediyorum. Zaten sanıyorum ki bu şekilde düşünen bir insanlar olarak "bir avuç" kalmışız. Yoksa herkes kendi adaletini yaratmakta usta olmuş:)
    Saygılar bizden efendim;)

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...