16 Ekim 2020 Cuma

Ben iyi bir anne miyim

Suya olsa anlatacaktım. 

Gökalp'in uzun süredir kendini geriye atma huyu var. Bunu üzülünce, sevinince, aklına birşeyler gelince bir anda ve sert bir şekilde yapıyor. Birçok kez mutluluktan; burnuma tersten kafa atıp, gözümden yaş getirmişliği var.

Bu akşam banyodan sonra elindeki kulak temizleme çubuğunu kulağına sokmuş. Ben de kucağımda; ayaklarını öpe öpe çoraplarını giydiriyorum.  Eğleniyoruz, birbirimize günün son şakalarını yapıyoruz. Bir anda mutlulukla kendini geriye doğru atınca başıma sert bir şekilde çarpmış olacak ki kulak çubuğu ikiye katlandı. Kulağına baskı yapmış. Çok ağladı, çok ağladım. Sonra sakinleştik birlikte, sarılıp biraz dans ettik, bir de pencereden baktık, kuşlar yuvasına dönmüş mü diye kontrol ettik.

Sonra babamı aradım, evi yakın. Hemen acile götürdük. Doktor; dış kulağında hafif zedelenme olduğunu, endişelenmemizi, yarın kulak burun boğaz doktoruna muayeneye götürmemizi söyledi. 

Her kadının çantasında mutlaka bir miktar acil durum parası olmalı. Buna her zaman dikkat ederim. Bir de yalnız bir anne olduğum için; bir köşede mutlaka bebek battaniyesi ve kolay giyebileceğim bir kıyafeti hazır bulundururum.

Ben balkona çamaşır asarsam yedi mahalle kokar misler gibi. Hem de öyle düzgün, öyle usturuplu asarım ki o çamaşırları; benim diyen kadın parmak ısırır. 

Peki ben iyi bir anne olabilecek miyim? Her zaman en kötüsünü düşünüp, temkinli davranıyorum. Oysa düşe kalka büyüyecektir değil mi, yok ben istemem, hazmedemiyorum. Düşe kalka büyümesin diye en nihayetinde kendi kendimi suçlarken buluyorum. Günün her anı iki gözümü üstünden eksik etmediğim oğlum, kucağımda çoraplarını giydirirken "mutluluktan" hastanelik oluyor.

Ne zormuş annelik. Ne zor. Ne kadar zor. 

Ama nasıl zor. 


21 yorum:

  1. Öncelikle geçmiş olsun.
    Siz de evladı büyürken 5 kat yaşlanarak büyüyen annelerden olacaksınız galiba, bknz. Benim annem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle olacağım, diğer birçok anne gibi... sevgiler💟

      Sil
  2. geçmiş olsun güzel anne.
    saniye kangal'ın bir kitabı var ya "korkma iyi annesin" adı. sende iyi annesin korkma. çocuklar ağlayacak üzülecek, kırılacak ki gerçekten yaşamış olsunlar. gerçekten büyüsünler. insan kıyamıyor çok üzülüyor. ama gerçek tam da böyle.
    benim kız küçükken kendi de sakin bir çocuktu. bizde üstüne titredik, öyle çok düşmesi kalkması olmadı. 3 yaşındayız, otobüs bekliyoruz durakta. kenarda biraz mucurlu bir yer var. orada oynuyor. yaz günü ayağında tayt şort var. kızım dikkat et düşersin kayar orası diğer tarafta oyna dedim. dinlemedi beni. çünkü o artık bir bireydi. doğal sonuç düştü dizi kanadı. yaşadığı şoku anlatamam. ağlayamıyor bile. anne ne oldu şimdi. anne burası eskisi gibi olacak mı. şaşkınlığın bini bir para :)) durakta ilk biyoloji dersini almıştı öylelikle. ;)) şimdi moleküler biyoloji ve genetik okuyor. hala anlatıp gülüyoruz.
    sakin ol, hayat bu sadece çocuklar değil, hepimiz düşe kalka büyüyoruz. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi dilekleriniz ve yürekten motivasyonunuz için teşekkür ederim. Bazen çevremde ayni sorunlari yaşamış, yaşayan insanların olduğunu duymak yalnız olmadığımı hissettiriyor. Ne mutlu, sağlıkla buyutmussunuz ve bugünleri görmüşsünüzdür. Darısı başımıza insallah. Cok sevgiler ve nazik yorumunuz için tekrar teşekkürler.

      Sil
  3. düşe kalka büyüsün çünkü hayatta da düşe kalka ilerleniyor değil mi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım🌺 kendimiz de düşe kalka hayata devam ederken bir de çocuk yetiştirmek ne kadar zor, hele bir de hareketli bir çocuksa. Düşe kalka ama sağ salim ilerleyeceğiz insallah🎈

      Sil
  4. ayy geçmiş olsuun kulak olayını okurken içim çekildi neyse ki çok kötü bir şey olmamış. çocuk işte iyiyi kötüyü bilmez düşe kalka büyür. bizi de annem tek başına büyüttü gerçekten düşe kalka büyüdük yaramaz çocuklar değildik sessiz sakindik güzelce oyun oynardık ama dış etkenlerden ufaklı büyüklü başımıza neler neler geldi büyürken şimdi gülerek anlatırız o olayları :) hem kötü bir anne kendini asla sorgulamazdı endişen olmasın sağlıkla büyür bebişin allahın izniyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim destegin için, fakat çok kötü birsey olmamış' sanıyorduk. Ta ki kbb poliklinigi bakasiya kadar. Kulak zarı yirtilmis, ufak bir ameliyat atlattık ki onu da yeni yeni toparlamaya başladığım aklımla anca bugun yazabildim. Iste boyle, hayatta hersey bizler için... insallah sağlıkla büyür, guzel kalbine yürekten sevgiler🎈💟

      Sil
  5. heey, blog yorumları gmaile düşmüyor, bu sorun hepimizde vaar, yeni arayüzden sonra oldu ama yakında düzelir kendiliğinden yaaa :) blog listesi de yeni arayüz ile ilgili olmalı. öğrenirsem sölerim sanaaa :)

    YanıtlaSil
  6. oyyyy geçmiş olsuuun, tabiside iyi annesiiin, çocuğunun her şeyi ile ilgilenen hep onunla olan annelere helikopter anne diyolaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helikopter annelik de ince bir çizgi, zaman zaman o kısma kaydığımı inkar edemem. Bu durumdan hoşnut muyum, hımmm pek sayılmaz. Yine de bazi koşullarda, özellikle hareketli bir bebekse bazı avantajları da var helikopter anneligin, bence.. Ama görüyorsun ki akla hayale gelmeyecek sekilde kaza geliyorum demiyor bazen. Allah korusun🌺

      Sil
  7. Bloglar takip ettikleri zaman herkese açık takip veya gizli takip seçeneği var. Anonim takibi seçtiyse blog sahibi listesinde göremez.

    bir bilgi sanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben anonim yapmiyorum sevgili deep'ciğim. Yine de çözemedim gitti....

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun. Bence üzerinde fazla durmayın. Ve siz çok iyi bir annesiniz. Bunu da aklınızdan çıkarmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, sagolun. Simdi iyiyiz ve daha iyi olacağız inşallah.🎈🌺

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun, Rabbim beterinden korusun. Bence mükemmel bir anne ve hamaratsın.
    Ben öyle senin dediğin gibi çamaşır asamam, imkansız sanırım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim... Ben her işini dört dörtlük yapan değil, yapmaya çalışan biriyim. Kime göre neye göre 4 4lük değil mi. Ama bu beni bazen gereğinden fazla yipratiyor. Annelik seruveninde de öyle. Oysa bakiyorum ilgisiz annelerin cocuklari düşe kalka, toz pis içinde büyüyüp gidiyorlar. Benimkinin başına da bu gelince, aklımı ufaktan kaçırıyorum isteristemez.

      Sil
  10. Çok haklısın ve çok güçlüsün.

    YanıtlaSil
  11. Benimki de ele geçirdi mi kulak pamuğunu kulağına, burun spreyini burnunun içine, çatalı te boğazına kadar sokuyor. Neyse ki şimdiye değin bir şey olmadan elinden alabildim. Benimki de kendini maymunluktan hep arkaya atıyor. Neyse ki bugüne dek havada da olsa tutabildim. Ama tutamadığım bir yer oldu, evde bir çocuk olduğunu unutmuş haşır huşur banyo yıkarken, geldiğini duymadım ve ayağı kayıp kafa üstü tank diye düştü. Kaç gün yemek yiyemediğimi, kaç gün ağladığımı, saçlarımın ön kısmının tamamen ağardığını uzun uzun anlatmama gerek yok, bilir analar. Belki sen de işte bunu yapmayacak kadar iyi bir annesindir...
    Allah, evlatlarımızı sağlıkla, mutlulukla, hakkını vererek büyütebilmek nasip etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Su,
      Deger verip yazılarımı okudugun için çok tesekkur ederim. Biraz sitede dolaşmış, birkaç yayinimi birden okumussun. Oyle mutlu oldum ki anlatamam. Evet birşeyler yazıyorum ve herhangi birinin samimi bir şekilde onları okuması ve zahmet edip bir de yorum bırakmış olması beni çok mutlu etti. Ben tek yorumla yanitlayayim istedim, umarım sana ulaşır bu cevap. Annem ve dedem icin başsağlığı dileklerine çok teşekkürler. Kulak zarı tamamen kapanmış, hatta dün isitme testine girdik, cok sukur onda da bir sorun yok. Bir saniyelik gaflet, bir anlık bir dalgınlık yada hiçbiri olmasa kucağımizda oturuyorken bile ongoremedigimiz akil almaz bir sebepten başlarına bir kaza gelebiliyor. Gercekten elimiz yüreğimizde büyütüyoruz. Söylediğin gibi umarım guzellikle, mutlulukla, kazasız belasız, sağlıkla buyur cikarlar meydana. Sana ve minigine gönülden sevgilerimle, hersey gonlunuzce olsun🎈

      Sil
    2. İyi olmanıza çok sevindim. Sevgiler, beşinize de.

      Sil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...