4 Ekim 2020 Pazar

Emzirmeyi sonlandırma

22 aydır bilfiil emziriyorum. Hele yenidoğan zamanı, günün 20 saati emzirdiğime yemin edebilirim. 

Gökalp'in ilk 50 gününü  nasıl geçirdiğini her an not etmeye çalıştığım bir defterim var. Sayfalarını karıştırdığımda; tahmin edersiniz ki çoğunlukla meme ve emzirme kelimeleri göze çarpıyor.

Gökalp; sanki anne karnında 9 ay aç kalmış gibi doğdu. O nasıl bir iştah yarabbim. Var olan tüm gücü ile yaşamak için emdi, emmek için yaşadı.

Sonradan dünya diye birşeyin olduğu kafasına dank edince, başını memeden kaldırdı ve ilk kez etrafına baktı. Doğduğunu ilk o an farketmiş olabilir diye düşünürüm hala. 

Beslenme ihtiyacı meme, kolik sancılar meme, uyku geldi meme, kaka geldi dur hem emiyim hem sıçayım derken sanıyordu ki dünya memeden ibaret. Ah benim çocuğum...

Gökalp şimdi 22 aylık. Ben bu sürenin 13 ayını yalnız ebeveyn olarak geçirdim. Babası yurtdışına çalışmaya gitmek zorunda kaldığında oğlum henüz 2 buçuk aylıktı. Bu sebeple; aslında ben Gökalp'i yalnız büyüttüm desem yeridir.

Bugünlerde Gökalp'i sütten kesmeye hazır bir psikolojide olmam gerekiyordu. Öyle hissetmiyorum ve bunu da geçirdiğim bu 13 aylık yalnız ebeveynliğime bağlıyorum.

Açıkçası ömrümün "yalnız annelik" kısmıyla ilgili duygusal çalkantılar içindeyim. 

Şunun farkındayım ki; emzirmeyi sonlandırmaya henüz hazır değilim. 

Eğer bunu hazır olmadan denersem, istikrarlı davranamadığım ilk boşluktan faydalanacağına emin olduğum inatçı oğlumun da kafası karışacak ve bu konu aramızda emzirmeyi sonlandırma değil de; meme kavgasına dönüşecek.

Bu konuda biraz daha düşünmeye ihtiyacım var. Kendi kendime bu kadar baskı kurmadan ve acımasız davranmadan.

Öte yandan; bu kararı almak ve uygulamak için annelik içgüdülerimin bana doğru zamanı göstereceğinden de şüphem yok...🎈

16 yorum:

  1. Daha iki ay var önünüzde, en az.
    Bende mart ayında sonlandırdım. Öncesinde çocuğumu hazırladım. Yani ona memeden artık yemek yemeyecegini söyledim her seferinde.
    Benim görüşüm çocuğu hazırlamak her zaman iyi sonuç veriyor. En azından benimkilerde öyle oluyor. Ani değişiklik iyi gelmiyor.

    YanıtlaSil
  2. zamanı gelince gelmiş olur zamanı zateeen :)

    YanıtlaSil
  3. Zamanı gelince her şey olur, çok kasmayın kendinizi :) ama babanne hurafelerine de kulak asmayın..

    YanıtlaSil
  4. Baya da büyümüş maşallah.Çocukların beslenme şekilleri,büyütme şekilleri her dönem farklı oluyor. En iyisini anneler bilir.

    YanıtlaSil
  5. heeey ağaç ev sohbetlerine her zaman katılabilirsin ayolcuum :) pazartesi günleri yazıyoruz. istediğin zaman konu bul sen deeee yaaaz biz de senden görüp yazarıız :) önümüzdeki pazartesi meselasııı yazabiliyiin :)

    YanıtlaSil
  6. bu haftanin konusunu da isterseen amdromeda dan alıp yazabilirsin zateeen ben de akşam yazacaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdir, vakit bulup yorumlara donemedim henüz:( cok kisa da olsa aksam yazmaya çalışacağım ben de... sevgiler canım.

      Sil
  7. okudun muuu ağaç ev yazımıııı :)

    YanıtlaSil
  8. heeey istersen yeni ağaç ev sohbet konusunu sen bulabilirsin ve pazartesi yazabilirsiin :) daha bak üç gün var, konu bulursun yani, pazartesiye yazmak istersen söle banaaa :) biz de sende görüp konuyu yazabiliriiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugun blogumda yazdim yeni haberleri. Eşim yine yurtdisina cikiyor is için. 7 aydır gece gündüz birlikteydik. Gökalp ben ve babasi. Pazar öğlen yolcu edeceğiz. Bir yandan babasının biranda evden gidisi, bir yandan kışın kendini gostermesiyle sekteye uğramaya başlayan park bahçe gezintilerimizin ortadan kalkışı, Gokalp' in simdiden tehlike sinyalleri veren 2 yas sendromu da eklenince, pazartesi ve hatta ilk birkaç haftanın cok zorlu olacağını tahmin ediyorum... pazartesi değil ama, yarin oburgun düşünüp yazımı da hazırlayıp, pazartesi yayına koyabilirim:) olur mu?

      Sil
    2. oluur yaz pazartesi yayınlaaaa :) kolaylıklar sana evdeeee :)

      Sil
  9. mimler de devam ediyo halaa, daha yakınlarda çok hoş bir kitap mimi yaptık. mim olunca sölerim sana istersen yazarsın sen deee :) veya mim konusu da bulabilirsin zaten her zamaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok guzeldi eskiden mimler, hatırlıyorum. Ben birçok mim yazımı blogdan kaldırdım, ıvır zıvır anlatıp saçmalayıp durmuşum dedim kendi kendime:) ama yine de güzeldi o donem heyecanliydi:) devam etmesine sevindim🎈

      Sil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...