3 Ekim 2020 Cumartesi

Delirmek gerçekliğe tepkidir



Mahallede bir deli var. Bazen Gökalp'i gezdirirken rastlıyorum. Geçenlerde cerrahi maskeyi kafasına takmış, balkonda oturup, kendi kendine konuşuyor. Malum pandemi var, haklı adam, maskesini takmış. Takmış da nereye takmış? 

Şimdi bu adamın; maskesini koluna takan bizim normal kabul ettiğimiz insanlardan ne farkı var. Bence bir farkı yok, en azından ağzına burnuna daha yakın bir yere takmış.

Delirmek bazen gerçekliğe verilecek en uygun tepkidir der Philip Dick. Corona dinlemeden; partiler düzenleyen ünlülere deli demiyoruz da, balkonda maskesini başına geçiren bu adama deli diyoruz. 

Bu kritik sınırı; doğru ile yanlış arasındaki ince çizgiyi kim belirliyor, merak içindeyim.

Belki de bu adam aslında tek başına bir azınlık da biz onu "diğerlerinden" ayırıp adına deli diyoruz, kim bilir...

9 yorum:

  1. Ya da korona olduğunu bile bile dışarı çıkan şuursuz şahıslara neden kasten adam öldürmeye teşebbüs etmiş, demiyor yada diyemiyorsak, bu kişiye de deli dememek lazım değil mi...
    Zira kimisi de her yaptığı hatayı deliliğe bağlar. Yırtmak için, en kaba tabirle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Delinin biri caminin tepesine cikmis,atacam kendimi diye. Sarhoş da gelmis; in ulan aşagı yoksa keserim minareyi demiş. Deli hemen inmiş.

      Rahmetli dedem anlatirdi bu hikayeyi.

      Delilige vurmanın olumlu sonuçları da var yani:) yine de çoğumuz, kendi çıkarımıza alet ediyoruz, o ayrı... maske soran polise astım hastasıyım diyoruz mesela.:)

      Sil
  2. Delilik /akıllılık arasındaki çizgi çok inceymiş,çoğumuz çoğu zaman o çizgide geziniyorzu belki.Bende tatilde görmüştüm, genç br adam. Bisiklete binmiş,elinde siyah oyuncak plastik tabanca çöp kamyonunu takip ediyordu. Onlar durunca siniyordu bir köşeye, onlar hareket edince peşlerine düşüyordu.Bir tedirgin oldum sonra baktım bizi görmeyecek kadar kaptırmış kendini.İnsanı anlamak zor gerçekten.Kim akıllı kim deli belli değil,ya da kim deliyi kim akıllıyı oynuyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa işte öyle kolay deli olunmuyor. Aferin adama. Mesela ben yıllarımı verdim yine de olmadı. Belki de akıllıyı oynuyorum dediğiniz gibi:) ya da bizim mahalledeki deli oynuyor, öyle yedi ki kaderin sillesini, baktı olacak gibi değil, geçirdi maskeyi kafasına... sevgilerimle

      Sil
  3. hımm eveey o akıllı bizler sıyırdık :)

    YanıtlaSil
  4. Onu delirtenler başta olmak üzere gerçek deliler biz dış dünyadaki kendini akıllı sanan varlıklarız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok doğru, geçenlerde tekrar oradan geçerken bahsini ettigim delinin ust kat komşusunun bir kola suyu yola döktüğünü ve delinin de balkondan söylendiğini gördüm. Deli deli cunku, mütemadiyen balkonda... da, anlamadığım kadın niye suyu sokağa döktü. Benim de ust katından su dokseler ben de delirirdim dedim kendi kendime güldüm, geçtim...

      Sil
  5. Çokça katılıyorum. Sınırı kim belirliyor! Normal ne!
    Öyle anlatmışsın ki gülümseyerek okudum, hele ki şu cümlene "en azından ağzına burnuna daha yakın bir yere takmış" :)

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...