23 Aralık 2020 Çarşamba

Baharatçının defteri, kısa hikaye, #kelime oyunları 4


Şapkasını taktı, ceketinin düğmesini ilikledi, bir hışım kapattı dükkanın kapısını. Komşu dükkanın 15 yaşlarında cılız çırağıyla gözgöze geldiler. Aldırış etmeden yoluna devam etti.

Çocuk baştan beri hoşlanmamıştı bu ihtiyar adamdan. Banliyonun en eski baharat dükkanı, en ihtiyar baharatçısı, en keskin baharatları... Hiçbirinden zerre hazetmemişti. Pek haksız da sayılmazdı.

Yol boyu kendi kendine söylenecekti bu ihtiyar. Oysa; bir zamanlar şiirler yazardı. Çocukluğunda bu şiirlerden kasaba meydanında okuyup şapkasına bozukluk toplamışlığı çoktu. Topladığı paralarla da saat kulesinin altında tezgah açan yaşlı adamın tavşanına dilek çektirirdi.

Sahi kaç sene geçmişti aradan. Çocukluğunun üstünden kaç yıl geçmiş olabilirdi?  Hasatlar verimli miydi acaba bu yıl? Endişelendi. Saat bilmem kaçı bilmem kaç geçe, ılık bir sonbahar sabahı, 1944 yılında doğduğunu bir kenara yazmıştı oysa. Hangi yıldaydı? Ne diye çıkmıştı bu dükkandan?

Çektirdiği dileklerden birini baki cebinde taşırdı. Göz kapaklarının iyiden iyiye örttüğü yeşil gözlerini ovuşturduktan sonra, gözlüğünü taktı.

Bir defter al kendine 
Belki birgün yaşadığın herşey bir hayal kadar uzak olacak.
Sev, şiir yaz, notlar al, günlükler tut
Belki tüm tanıdıkların bir yabancı kadar uzak kalacak...

Geri dönmeye karar verdi, aceleyle dükkanın yolunu tuttu. Komşu dükkanın sevimsiz cılız çırağı, bıraktığı yerde kapının önünü süpürmeye devam ediyordu. 

Duraksadı.

"Bir defter lazım bana çocuk." dedi.
İçeriden al yanaklı iri kıyım bir kadın, soğuk sudan yanaklarıyla aynı renk olmuş tombul ellerini önlüğüne kurulayarak fırladı.
"Ah babacığım, bu kaçıncı defter..."

Bu haftanın kelime oyunlarını Hanife Ertaş yazdı.

🎈Bu haftanın kelimeleri: yeşil, şiir, baharat, yol, sabah.

29 yorum:

  1. Kaleminize sağlık. Durum hikâyesi ile olay hikâyesinin arasında kalmışsınız sanki.
    İyi ki yazı var demeye devam edeceğim ben. Ve iyi ki yazan birileri var. 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. Yani öyle özel birsey oluşturmaya çalışmadım.Herhangi bir romanın bir sayfası gibi düşünmek daha doğru olur. Herhangi bir kisa hikaye diyelim 😀🎈

      Sil
  2. Ne güzel yazmışsınız sıcak ve samimi 😊 elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Ya ne kadar güzel ben zaman zaman alıntı tarzında ya da kısa şiir gibi şeyler karalarım Instagram'da postlarimda paylaşırım. Bu tarz yazmayı denemedim sadece bir proje kitap kapsamında anı tarzında anne çocuk konulu kısa bir denemem oldu kitap olarak basıldı . Ama öyle çok isterdim ki kısacık anlamlı hikayeler tarzinda kaleme almayı. Emeğinize duygularınıza sağlık. Çok beğendim ve son cümlede çok duygulandım

    YanıtlaSil
  4. Adama üzüldüm. Zaman ne çabuk geçiyor. Onu anlayabiliyorum.guzel anlatmışsınız:)

    YanıtlaSil
  5. Eski siyah beyaz Türk filmleri olur ya oradan bir sahne gibi. kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Ah be baba,bu kaçıncı defter..."ne güzel kadar yazmışsın gönlüne kalemine sağlık canım benim sevgiler 😊👏

    YanıtlaSil
  7. Gözümün önünden film şeridi gibi aktı gitti. Çok güzeldi. O duygu yüklü yüreğine sağlık 😘😘💕

    YanıtlaSil
  8. oleey digudili anneeeee şimdi listeye ekliyom yarın okuycem, baharatçııııı kikiki :)

    YanıtlaSil
  9. Ama ben o ihtiyarın yazdıklarını da okumak istiyorum. :) Ben çok sevdim hikayeyi. Ben de mi katılsam? :))

    YanıtlaSil
  10. Güzel bir romanın rastgele açılmış bir sayfasını okumuşum gibi geldi. Çok beğendim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Anahtar kelimeleri hikayenin içine çok güzel entegre etmişsiniz.Siz söylemeseydiniz anlayamazdım.

    YanıtlaSil
  12. Elinize sağlık, Baharatçı Amcanın defteri şiirlerle dolmuştur. Çırak çocuk amcayı neden sevmiyor ki? Bu nokta sanki açık kalmış biraz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk ihtiyarı sevmiyor çünkü ihtiyar alzeimer oldugu icin cocugu kucuklugunden beri bir yabancı olarak taniyor, dede torun ilişkisi hicbir zaman kurulmuyor. Bu sebeple cocuk da ona karşı bir sevgi beslemiyor. Bu mantik üzerinden yazdim. Tabi bu bir roman değil, kısacık birkaç paragraf😀 aslında defterine şiir doldurmak değil amaci. Unutmamak için not almak...

      Sil
    2. Ben ihtiyarın Alzheimer olduğunu çözememişim, bu durumda taşlar yerine oturuyor tabii. Belki sorun bendedir, teşekkür ederim:)

      Sil
  13. ay yaaa yazık dedeyeeee, defterleri de hep kaybediyo tabiii :) ne güzel düşünce idi bu, eveet türk dizisi gibi, çok bizden :) ay bak böyle bir film var, karşı pencere, ferzan özpetek :)

    YanıtlaSil
  14. Çok beğendim ben de... kısa bir sahne oyunu bile olabilir.

    YanıtlaSil
  15. Güzel bir kurgu olmuş teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  16. Okurken gözlerimde canlandı ne güzel yazmışsınız 😊

    YanıtlaSil
  17. senaryo okur gibi oldum bir an.. sıcacıktı :)

    YanıtlaSil
  18. Çok hoş ve tatlı bir öyküydü:)

    YanıtlaSil
  19. Yani adamda unutkanlık mı başlamış? Bu arada ne güzel yazmışsın :)

    YanıtlaSil
  20. Güzel olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  21. Bu benim hayatımda yazdığım ilk hikayeydi. Bir şerh de buraya düşelim öyleyse...📍📍📍
    Ben yazdım, oldu. Çünkü neden olmasındı🎈

    YanıtlaSil
  22. Güzel bir kitaptan bir sayfa okumuş gibi hissettim. Sonraki sayfayı merak eder buldum kendimi. Kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, ne mutlu🎈 ilk defa bu tarz birsey yazıyorum yada yazmaya çalıştım demek daha doğru olur. Cok tesekkurlerimle🎈

      Sil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...