19 Aralık 2020 Cumartesi

Gökalp's mom değil, Gökalp'in anasıyım


Gökalp muazzam "tepemde". Öyle lafın gelişi falan da değil, bildiğin tepemde. Bir saniye olsun, ilgilendiği birşey olmaması mümkün değil. Her zaman böyleydi, ama şimdi daha da belirgin hale geldi.

Elektrik süpürgesi mi yapıyorum. Chucky bebek devrede. Bulaşık mı yıkıyorum. Sandalyesini çekip tezgaha geliyor. Bir çift göz bir çift el, her işin içinde. Son birkaç haftadır iyice içinden çıkılmaz bir hal aldı.

Rahmetli dedemin bir lafı vardı. "Etme çoluk çocukla sohbet ya alır şapkanı kaçar ya oturur kucağına sıçar." diye. Acaba herşeye dahil olması ve dilediğince hareket etmesi konusunda fazla mı anlayışlı davranmıştım?

📍Yanlış. İyi ettimdi. Çok da güzel ettimdi. Çocuğa yüz verilmez diyenlere inat; güldük, oynadık, eğlendik, heyecanlandık, öğrendik, bazen temizledik bazen kirlettik. Ben işimden geri kaldım, bazen yetişmedi ama mutlu olduk. Yetişmeyeni gece o uyuduktan sonra yaptım. Görünüşte günün sonunda kendim için birşeyler yapmadan yatağa girmiş gibiydim belki ama; işin doğrusu bu değildi. 

📍 O mutlu olmuştu, ben de sırf bu yüzden mutluydum. Biraz film izlemek, sosyal medyada dolaşmak, blog yazmak aynı keyfi vermeyecekti.
Bu sebeplerle bağırmadan, ağlatmadan çocuk büyütmek istiyorsanız tavsiyem ona gerçekten zaman ayırın. Koca bir ev onun oyuncağı  olduğunda çok farkediyor, inanın. 

📍Mesela ben bu durumdayken düşünüyorum da; dakika başı story atan anne bloggerlar, influencer anneler; sizin işiniz yok mu ya? Çünkü ben artık anladım ki; SİZ INFLUENCER ANNESİNİZ, BEN DE O KADAR ANNEYİM Kİ BLOGUMA YAZMAK BİLE HAYAL OLMUŞ. (Anne blogger kelimesinin Google'da arama yapmak için çok geniş bir havuz olduğunu düşünüyorum. Buna rağmen aramayı yaptığınızda 2. site olarak listeleniyorum. Bazen de 5, bunun sebebini  anlamadım. Bir el at sevgili google yada bilen varsa yeşillendirsin.)

📍📍📍Anlayacağınız, Gökalp uyuduktan sonra kalan bütün boş vakitlerimi; tek başına çocuk büyüten bir anne olarak oğlumun mutluluğuna sattım. Artık neredeyse hiç boş vaktim yok. Gündüzün dağınıklığı, kiri, yetişmemiş işleri herşey geceye ait. Gündüzleri inanılmaz partiliyoruz çünkü

Son günlerde işler iyice çığırından çıkmaya başladı. Yollukları, paspasları ve evin içinde bulduğu her türlü tekstil ürününü; artık aklınıza ne gelirse toplayıp çamaşır makinesine atıyor. Deterjanını falan da koyuyor. Çalıştırıyor da. (Tabi bunlar olurken anne başını bekliyor.) 

Bu sadece makine örneğiydi. Gün içinde yaptığınız işleri düşünün. Mesela sıçmak? Evet, doğru bildin, Chucky bebek orda. Tuvalet kağıtlarından kuleler yapılıyor. Siz sıçarken, hiç kalesi yıkılan bir Chucky bebek gördünüz mü? Görmek istemezsiniz.

📍 Bir yandan da diyorum ki; yalnız bir annem var ve benim yardımıma ihtiyacı olabilir diye düşünüyor olabilir mi? Olabilirdi. Çünkü neden olmasındı?

Şimdi evim tertemiz. Her yer bal dök yala. Hergün iyi kötü 2 çeşit yemeğim çorbam salatam hazır. Öğle yemeği faslımız da var tabi. Gökalp ek gıdaya geçti geçeli ben de öğle yemekleri yer oldum. Bir de öğle uykusu uyur oldum onunla da, onlar ayrı mesele.

Ama bunların hepsi benim zamanımı alıyor. Çokça hem de. Mesela gereğinden fazla mı temizlik yapıyorum diye düşünüyorum bazen. 2 yaşında bebeği olup da bu kadar meşgul olmanın bir açıklaması olmalı çünkü.

🎈Neden sosyal medyadaki anneleri böyle gözlemlemiyorum? 
Mantıklı bir açıklama bulamıyorum.

Anne blog yazarı, blog yazarı anne, anne blogger, blogger anne, instagramda influencer anne; o anne bu anne valla adı her ne ise; gerçekten blog yazan, takip edilesi kadınlar bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az. Diğerleri fazla reklam kokuyordu. 
📍Çünkü neden kokmasındı?

Dürüst olalım; verdiğiniz tavsiyeleri uyguluyor olsaydınız; annelik bütün zamanınızı tüketecek ve kendinize ayıracak vakit bulamayacaktınız. 

📍Gökalp'e ninni söyler yada masal anlatırken biryandan da telefonla takılmadım. Eğer öyle yapsaydım, bu yazı dün başladığımda bitmişti.

Ama öyle olmadı. Çünkü ben Gökalp's mom değil, Gökalp'in anasıyım.

E bu yazı neden vaktinde bitmesindi?
Bitmesindi.

🎈Çünkü masallar hiç yarım kalmasındı.

14 yorum:

  1. O kadar hızı geçiyor ki zaman, sonraları iyi ki o kadar vakti onunla geçirmişim diyeceksiniz. Ben diyorum, 22 yaşındalar şimdi. O yirmi iki yıl nasıl böyle şipşak geçti anlamadım bile. Onlarla geçirdiğimiz her an çok kıymetli. Sizin dediğiniz gibi, iyi ki de yapıyorsunuz. Sonra, o tespitinizi de çok beğendim, kendi verdikleri tavsiyeleri ..... şeklinde giden cümle çok doğru. Bu arada, hala dedeyle mi kalıyorsunuz, evinize geçtiniz mi? O da etken olmuş olabilir küçük beyin Chucky misali gelinmelerinde 🤗. Sağlıklı kalın.

    YanıtlaSil
  2. Ben arattığımda Twitter'ınız 4. blogunuz 5. sırada çıktı. Tebrikler...

    Bizde de var 2 çocuk. Bazen zıvanadan çıkartıyorlar insanı. :)

    YanıtlaSil
  3. Bir sürü influencer anne tanıyorum, hepsi de buram buram reklam kokuyor. Ama sizin dedikleriniz o kadar doğru ki.. İleride inşallah çocuğum olursa sizi örnek alacağım :))

    YanıtlaSil
  4. ayyyy sen biricik annelerin en cicilerindensiin :)

    YanıtlaSil
  5. 2,5 yaşında bir kız annesi olarak tamamıyla katılıyorum yazdıklarınıza :) bizi biz ancak anlarız :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel yazmissiniz. Bazen bende bı yerde yanlış mı yapıyorum diyorum. Instagram'da öyle çocuklu kadınlar varki sanarsin evde hizmetçi var. Çocukla oyun oyna falan derken zaman geçiyor ev elden gidiyor. Bazen isyan bayrağını çekiyorum kendi adıma ama sonra onu görünce caz geçiyorum. Yuvarlana yuvarlana hem anne hem eş hem ev hanımı oluyoruz. Bırak ev toparlanır birgün ☺️ takibe aldım

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel yazmışsınız. Bir ailenin reklam yerine huzur ve samimiyet kokması daha değerli bence. Huzurunuz daim olsun :)

    YanıtlaSil
  8. Seni takdir ediyorum, okumaya başladığım andan beri. Çünkü çok nadirdir çocuğuna karşı bu kadar duyarlı ve özverili... Helal olsun 👍

    YanıtlaSil
  9. Masallar yarım kalmasın ve her daim umut ve neşe dolu olsun :) Evladınızla en huzurlu ve sağlıklı yıllar sizinle olsun.

    YanıtlaSil
  10. yarınki ağaç evi andromeda yazcak, konuyu bilmiyom, ona sorabilirsiiin :)

    YanıtlaSil
  11. senin yoruma cevap verdi şimdi de galiba şanslar imiş konuuuu :)

    YanıtlaSil
  12. Tum yorumlar için tesekkur ederim. Bircok kadin ayni donemleri farklı şekillerde ve farklı imkanlara sahip olarak yaşıyoruz. Temelde yasadiklarimizin satirbaslari ayni. 2 yaşında bir çocuk annesi olmak mesela. Benzer ama yine farklı seylerin içinde buluyoruz kendimizi. Bunlar benim annelik yolculuğundan minik notlarim sadece. 📍Gokalps mom olacak vaktim olmasa da,gokalpin anasiyim cok sukur🎈 sevgiler♥️

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel yazmışsın ahahah gökalpin anası olmak çokta yakışmış sana bence ❣️

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...