23 Ocak 2021 Cumartesi

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duyacağı bir hayata adım atıyor. Bu sebeptendir ki; tek çocuk olarak kaldım ve babam, annem, anneannem, dedem hep birlikte yaşadık. Yani; 2 anne 2 baba ile büyüdüm. Sonradan; "Ama benim kardeşim yok." diye duygu sömürüsüyle bir köpek aldırmışlığım da var, o ayrı konu. Bu anlattıklarım bir romanın birkaç satırlık özeti sadece. Siz neresinden tutarsanız tutun, "ben" 📍çok büyük işler başarmış bir kız çocuğuyum, bunu bilin yeterli.

Bu blogu; caaanım oğlum Gökalp'e anılar biriktirmek için yazıyorum. Bir zamanlar; başka bir kimlikle ve başka bir yayın adresiyle buradaydım. Şimdi "anne blogger" kelimesini daha uygun bulduğum için bu şekilde devam ediyorum. Neden 🎈Bigudili Anne derseniz; dürüst olmak gerekirse bir tercih meselesi değildi. Zira; birçok kadın anne blogger'ın önüne gelebilecek kelimeleri çoktan tüketmişti. Nasıl mı? Anlatayım.

Blog nedir❓Blog kişisel bir web güncesidir. Blogger nedir❓Bu günceyi yazan, içerik sahibidir. İngilizcedeki "-er" eki ona bu vasfı kazandırmaz, bu işi gerçekten yapıyor olmak bu vasfı kazandırır. Yani ingilizcede de "-er" eki; işi yapan kişiyi ifade ederken kullanılır. Anladın? Diyorum ki; blog yazmayan (dolayısıyla blogger olmayan), birçok kadın, hatrı sayılır takipçisi olan sosyal medya hesabı (bkz. instagram) sahibiyse; zaten anne blogger'lığın kitabını yazmış oluyor. Aslına bakılırsa;📍hem "anne", hem "blogger" olmaya çalışınca; hayat öyle sosyal medyada göründüğü gibi toz pembe değil. Sürekli kirlenen çamaşırlar, dağ gibi bulaşıklar, bitmek bilmeyen bir dağınıklık... Sonra "amaaan blog yazacağıma çocuğumla çılgın partileyelim" tercihinde bulunuyor olmak... Bunu blog sloganımda da kullandım; ("sadece" anne olmaktan artakalan vakitlerde yazar). Nitekim; öyle.

Ben herhangi bir anneyim. Blogum da dahil olmak üzere "içerik sayfası" olarak kullandığım hiçbir sosyal mecrada Gökalp'in (hatta hiçbirimizin) tek bir fotoğrafını göremezsiniz. Bu beni; herhangi biri/herhangi bir anne yapar ki; bence doğru olan da bu. 

Aklıma gelmişken; bilmem hiç dikkat ettiniz mi; bazı anneler bebeklerinin/çocuklarının fotoğraflarını yüzlerini emojilerle gizleyerek paylaşıyor. Aman yarabbim! Yahu; bir kere kim naaapsın senin kırkağaç kavunu suratlı bebeni; bu 1. Madem yüzünü kapatacaksın, o zaman ne amaçla paylaşıyor olabilirsin; bu da 2. Bir diğer güruh ise; aynı emojileri bebeklerinin fotoğraflarının açıklamasına yerleştirerek; e bi maşallah'ınızı alıyorlar. İçerik yok, fikir yok, bilgi yok. Dahası bu çocukların fotoğrafları sponsorlu gönderi şeklinde anasayfalarda çıkıyor. Düz mantık yürütelim; anneler para ödeyerek çocuklarının fotoğraflarını servis ediyor. Hele bir de mavi gözlü falansa, tamam bu iş. Profillerine baktığımda binlerce takipçileri olduğunu görüyorum. İçerik arıyorum hemen, yok, bir maşallahımızı istediği fotoğraflar devam ediyor. E ne diyelim;📍maşallah.

🤍🤍Durum bundan ibaretken; çocuk fotoğraflarının herkese açık olan "içerik sayfalarında" reklam amaçlı paylaşılmasını doğru bulmuyorum. Bir kere o bundan haberdar olacak yaşta mı, olsaydı nasıl karşılardı yada bebeğinin eline tutuşturduğun  oyuncağa methiyeler düzerek birkaç süslü fotoğrafla reklam parası almak📍anneliğin hangi tarafında? Bu çocuk aklı kemale erdiği zaman nasıl hissedecek? Bu fotoğrafları kötü niyetli kişiler görüyor olabilir mi? Bence asıl soru/sorun da bunlar. Amacım yargı dağıtmak değil, farkındalık yaratmak.📍Yoksa elbet; "Herkes kendi işine baksın."🤍🤍

İşte bu sebeplerle instagramda başarılı olma gibi bir hedefim, çabam yok. Blogumun yükselen grafiği beni çok memnun ediyor.🤍Gün geçtikçe annelerin yolu buraya daha çok düşmeye başlıyor ve ben bundan fazlasıyla mutlu oluyorum.🤍Fakat artık blog dünyası ölüyor; örneğin buraya Google'da birşey araştırırken gelen bir okuyucu sonrasında yok oluyor, gitmek zorunda kalıyor. Belki birkaç yazıda dolaşıp, sonrasında instagramına dönüyor. Çünkü orayı takip etmek çok daha kolay. Dürüstçe söylemeliyim ki; instagramı blogumdaki yeni yazıları duyurmak için bir araç olarak kullanmayı deneyeceğim. Deneyeceğim diyorum, çünkü çarşı karışmış durumda. Zaten bizim instagramımızı kim naaapsın, allaaasen. Fotoğrafımız yok ki bizim.😉📍Ama bizim; dört duvar arasına sıkışmış vaziyette, Gökalp'in babasının yurtdışında çalışmasının hem bana hem de şeker portakalıma getirdiği zorluklar ve diğer herşeye rağmen; birlikte büyük mutluluklar yaratmayı başardığımız sıcacık evimizin içinden anne oğul anlatmak istediğimiz daha çok hikayemiz var.

Yine bana gelince; siz benim kim olduğumu çok iyi bilirsiniz.🙂 (Hatta iyi bir çocuk çocuk olursanız, birgün ormanda şirinleri bile görebilirsiniz.) Ben; herhangi biriyim. Yalnız başına bir çocuk yetiştiren, iki üniversite mezunu, ingilizce bilen, ev hanımı anneyim. Çocuk gelişimi, psikolojisi vs. konularda uzman değilim. Pedagog yada psikoloji mezunu değilim. Uzman anne hiç değilim. (Bu arada; instagram anneleri ya da bazı blogger annelerde en nefret ettiğim şey "uzman anne, en iyisini/doğrusunu bilen anne imajı çizmeye çalışmaları). Yeri gelmişken instagramda sahte psikologlar, pedagoglar,  hemşireler falan türemiş, dipnot ekleyeyim, aman diyim. Bu insanlar ne kadar gerçekler ve gerçekte ne kadar mutlular; dahası ne kadar "anneler", herşey anlattıkları veya fotoğrafladıkları kadar gerçek mi merak ediyorum. 

Bu yüzden kilit kelimeyi bulmuşum ben. 📍Sadece📍anne olmaktan artakalan vakitlerde 📍yazar. Yani ben sadece anneyim. Vaktim kalırsa da birşeyler yazar'ım. Yazdıklarım yaşadıklarım, yaşadıklarımız. Sıradan bir annenin güncelerini tutuyorum; önce oğlum, sonra yolu buraya düşen herkes için. Bu sebeple anne blogger'ım. Kimseye annelik satmak için değil.
 
2013 Temmuz'dan beri bu bloga yazıyorum. Kıyıda köşede duran günlüklerim hep oldu. 📍Hele ajandadan bozma bir defterim var ki... Gökalp yeni doğduğunda yani ben lohusa kafasındayken; ya bakamazsam, kazayla elimde parça pinçik olursa bu evlat diye çocuğu ıslak  peçete taşır gibi taşıdığım zamana ait. Saat saat; 30cc mama verdim, tahminim 20cc de memeden emmiştir, yarım çay bardağından biraz daha az kustu, osurdu, sıçtı, batırdı, ağladı, uyudu, gene uyandı, bak gene sıçtı diye notlar aldığım bir defter bu.📍 Yani anneliğin iksiri bu defter, bu defteri okuyan bir erkek bile olsa; vallahi içi annelik dolar. Öyle bir defter bu.

Ben istedim ki bu defter bir kendine gelsin artık. Katmer katmer anne oldum çünkü (desem de inanma); e şeker portakalıma anlatacaklarım da vardı. Bir de babası yurtdışına gidince; iki kişilik hem küçücük hem de kocaman bir dünya kurmuştuk. Bunları bir yere yazmak lazımdı. Başkaca bir isim ve yayın adresiyle sürdürdüğüm; yada -emediğim? blogumu anne blogger olacak şekilde revize ettim. O anne bu anne, zırt anne pırt anne derken bana geriye kaldı 📍Bigudili Anne. Bir sor hayatında kaç kere bigudi taktın. Sayılı. Tamamdı. Öyle oldu, çünkü neden olmasındı?🎈

Blogumun sloganında kendimle dalga geçtiğim; mükemmel, modern, süper, harika anneler var ya; hepsi oradalar.📍Boşuna buralarda vakit kaybetmeyin. En güzel en harika anneler, Falanca's momlar Filanca's momlar... 

Bu konularda yazan "çok nadir" ve genellikle "gerçek uzman" kimliğinde olan sayfaları severek takip ediyorum. Fakat aynı zamanda; yayınlarının içeriklerinde yer alan gizli reklam cümlelerini keşfettiğimde rahatsızlık duyuyorum. Öyle profesyonelce yapıyorlar ki bunu; anlamak için gerçekten iyi bir okuyucu hatta neredeyse biraz yazar olmak gerekir. Soğuyorum öyle ben. 

Lohusa kafasındayken;  (hani kazayla elimde parça pinçik olursa bu evlat diye Gökalp'i ıslak  peçete taşır gibi taşıdığım zaman) benim için dünya çok karmaşık bir hal almıştı. Bir anne olarak; bebeğime yetebilme arzusu, hatta artabilme hırsı. İşte o dönem bir arkadaşım; Tevhide Dadı'ya baksana ya instagramda, sen onu bir incele demişti. O günden beri hayatımda kendisi. Eğer henüz tanışmadıysan; osuruktan nem kapan bir kadının önerdiği bu sayfanın, ne olduğunu merak etmiş olabilir;  ▶️buradan bakmak isteyebilirsin. Sarıl o sayfaya, iyi gelecek.

Ah; bu arada;📍📍📍Bu bir hırs değil, merak etmeyin. Birgün gelip de blogumda bebek bezi yada deterjan reklamı yapmayacağım. Boşuna yollamadık filinta gibi kocayı yurtdışında çalışmaya🤪📍📍📍 Amacım onca ıvır zıvır'ın içinde, "bir şekilde" daha çok okuyucuya ulaşmak. Daha çok okunabilir olmak demedim, dikkat ediniz. Orası önemliydi de.

Yine bana gelince;📍ben yaşadığı hayattan memnun olan biriyim. En önemlisi bu. Eğer yaşadığınız hayattan içten içe memnun değilseniz ve dahası memnunmuş gibi yapıyorsanız/yapmak zorunda kalıyorsanız zor durumda olduğunuz ve bir yalanı yaşadığınız anlamına gelir. 

Sahip olduğunuz ne ise; onun kıymetini anlamak için kalbinizin en derinlerini arayın. Önce maneviyat diyorum, anladın?

Yazıyorum buraya; dikkatli bakınız. Hergün birbirine benziyor... Evin içine hapsolduk falan filan. Çok yazdık, çok okuduk bunları. Ben başka birşey anlatacağım, sen ne anlaman gerektiğini bulacaksın.❓❓❓

Şimdi ben; 80lt hacimli bir kova aldım. Napıyorum? İçine su doldurup, gece yatmadan önce Gökalp'i yüzdürüyorum. Küvet yok bizde, duşakabin. Yazın da gidecek yazlık yok. 80lt kova, dikdörtgen, çok da sağlam, 85tl.📍Yani diyorum ki; bir yerlerden mutluluğun ciğerini söküp çıkartmak çok kolay diyorum.

Anlatabildim mi❓

Bir dönemin meşhur yarışmasında jüri koltuğunda oturan Yıldız Tilbe şunları söylemişti:

Ben buraya kimseyle kavga etmeye gelmedim. Kimseyi eleştirmiyorum. Eğer eleştirilecek bir durum varsa, ben bir eleştirmeye başlarsam kimse kalmaz ortada, onu da söyleyeyim, tamam mı? Herkes önce gözündeki çöpe baksın, sonra beni değerlendirsin. (...) Ayrıca başkalarında olan kültür bende olmasın, istemiyorum, hiçbir şekilde. Anlatabiliyor muyum? Müzikal konuda da, şeytan da çok şey biliyor, şeytanın bilmediği şey yok ama ben saygı duymuyorum. Lanet olsun kör şeytana! Tamam mı?! O kadar.''

Şimdi bu da nereden aklıma geldiyse....

Sevgiler;

Bigudili Anne Blogger🎈




44 yorum:

  1. Önce maneviyat diyorsun anladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem; düzenleyebildin mi yorum kısmını? Bütün yayinlarin için öyle miymiş? Umarim hallolmustur. Ben yorum bırakacak zaman bulamasam bile; minik notlarını takip ediyor oluyorum. Sevgiler

      Sil
    2. Bunu söylemen bile yeterli. Düzelttim :)

      Sil
  2. Ben de diyorum, bunları bir yerden okumuştum yahu 🤗. Yıldız Tilbe’ye de selam olsun 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh sevda ablacığım; okursun bilirim...

      Küçük notlarımı bir yerde toparladım ve yenileriyle sekillendirdim. Boylesi daha anlaşılır bir hal aldı diye düşünüyorum.

      O Yıldız'a gönülden selam olsun😉

      Sil
  3. Ben zaman zaman çocuklarımın fotoğraflarını paylaştım, çektirdiler mi hala paylaşırım. Sıkıntı görmüyorum bunda. Sonuçta hiç bir kare onları ya da bir başkasını rencide edecek şeyler değil. Reklam ya da başka bir amacım yok. Bloğumda yaptığım paylaşımlar gibi, içimden geldiği gibi takılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiii; aksine bunda bir beis görmüyorum. Benim altını çizdiğim şey; içerik sayfalarında paylaşılması akabinde; instagramda takipçi arttırmak gayesiyle bebek fotoğraflarının annelerce sponsorlu reklama verilmesi. İstenilen takipçiye ulaşıldığında ise; bebekler ile ürünlerin yanyana fotoğraflarının çekilip hazırlanan post'larla; marka anlaşmaları sağlanması. Yani aslinda cok başka bir boyutu eleştiriyorum.

      Cok sevgilerimle;🎈

      Sil
    2. Reklam ters. Hoş bunu parayla yapan yani ticare reklamlarda çocukları kullananlar var. Çocuklarını reklam ajanslarına yazdıranlar. Bir yerde ürünlerde çocuk kullanmak gerekli derken bir yerde çocuğun istismarı. Çok yönlü bir konu aslında.

      Sil
    3. Aileler tarafından reklam ajanslarına yazdırılan yada erken yaşlarda çocuk oyuncu olan birçok isim var. Örneğin bebek bezi reklamları... Fakat bu beni o şekilde rahatsız etmiyor. Yani herhangi bir bebeği görüyoruz o reklamda,kim olduğunu adını sanını bilmeden simasını dahi unutup gidiyoruz. Cocuk oyuncular ise bu konuda ailelerin yetenekli olduğunu düşündükleri için önünü açmak adına yine yapılan işin en azindan mantıklı bir kulpu var diye düşünüyorum. Iyi yerlere gelmiş birçok çocuk oyuncu var bildiğimiz. Fakat; bir çocuğun dediğim gibi takipçi arttırmak için instagram reklam sayfalarında fotoğraflarının sponsorlu reklam olarak annelerde paylasilmasi neye hizmet ediyor bir turlu hoş bir cevap bulamıyorum. Ustelik bu çocukların bütün yaşamları an be an servis ediliyor. Parkta, yemekte, orda burda gün içinde an be an... fotograflar videolar fotograflar ve daha çok videolar.. daha çok fotograflar storyler... sonrasında takipçi artınca biz bu kangurudan çok memnunuz, siz de denemek isterseniz buradan bakabilirsiniz diye bir reklam??? Annelik bir meslek değil, üstelik daha iyi daha çok bilen daha uzman anne diye bisey de yok. Herkes kendi çocuğunun sahip olabileceği en iyi annedir. Kargaya yavrusu kuzgun gozukurmus hesabı. Ben simdi herhangi bir emanet çocuğa kendi çocuğum kadar iyi bakabilir miyim? Asla. Ya da benim çocuğum başkasına emanet ettiğimde benimle oldugu kadar konforlu hissedebilir mi asla... Annelik taslamanin üstüne bir de bu reklamcılığı abesle iştigal buluyorum. Umarim yavaş yavaş azalır bu gibi durumlar. Cok sevgilerimle

      Sil
  4. Sevgiyi belli etmek demek herkese ilan etmek değil yani, çok katılıyorum şahane anlatmışsın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ustelik bir de bu para kazanmak amacına hizmet ediyorsa... sevgili özgül; vakit ayırıp okuduğunuz için çok tesekkurlerimle

      Sil
    2. Her yazını dikkatle okuyor ve yakından takip ediyorum :) ben teşekkür ederim böyle güzel yazılar yazdığın ve kendin olduğun için...

      Sil
  5. Yani instagram bu konuda çok farklı amaçlarla paylaşım yapan insanlarla dolu,söylenecek aslında gerçekten çok şey var ama herneyse:)))
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tek bir boyutunu ele almaya çalışsam da; hic alakam olmayan yerlere de konu etiketlerini tıklaya tiklaya ulaştım ve inanın ben de sasirdim😄 cok sevgilerimle

      Sil
  6. Ellerinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman ayırıp okuduğunuz için çok tesekkur ederim sevgili Enes ve değerli yorumunuz için de..

      Sil
  7. Çoğu düşüncemize katılıyorum. Tebrikler👏😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Hepsine olmasa da çoğuna da katılmış olmanıza sevindim😉 çok sevgilerimle

      Sil
  8. Bir Baba olarak keyifle okudum yazınızı:-)) Bu arada instagram tanıtım yapmak konusunda gerçekten iyi bir fikir, dediğiniz gibi organik arama ile geleni ikinciye getirmek çok zor. Yeni yazılarınızı bekliyorum merakla:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yapacağımı bilmez durumdayım. Bir yandan google search'te organik aramalarda kilit kelimelerle sonuc verdigimi farketmeye başladım. Buna seviniyorum. Bir yandan da okuyan çıkıp gidiyor. Mesela google mobil sürüm olursa daha iyi destekliyor sayfayı, evet bu yüzden mobil sürüm kullanıyorum. Ama profesyonel bir sayfam olmadığı için; blogger temasi kullanıyorum ve mobil sürümde takip et butonlarını goremiyor insanlar... birçoğu bunu görüntülemek için web sürümüne geçilmesi gerektiğini bile bilmiyor. Mesela içerik okuduğumuz kaç siteye üye oluyoruz??? Ya da yazarı takibe alıyoruz sosyal medyadan. Bunlar gerçekten çok ama çok düşük ihtimaller. Yine de deniyorum.

      Sil
  9. eveey önce anne sona blooger sın en son da instacı :)

    YanıtlaSil
  10. Öyle hassas bir konu ki bu.
    Son dönemlerde çirkinleşen insanların sayısını da düşünürsek çok dikkat edilmesi gerektiğine inanıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hassas ve sanki kimsenin aklına gelmemişcesine internette bile ekşi sözlük dışında çok çok az yayinlanmis elestiri yazisi veya uzman makale var. Yorumunuz için çok tesekkurlerimle, sevgiler.

      Sil
  11. Tartışmanıza katılıyorum. Endonezya'dan Türkiye'deki blog yazarlarına selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you so much I also visited your blog.Its an enjoyable travel blog.
      Loves from Turkey
      Best,

      Sil
    2. Teşekkürler arkadaşım. Blogunuzu takip ettim.
      Gününüz her zaman bolca neşe versin.
      Saygılarımızla.

      Sil
  12. anılar önemli iyiki yazıyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar.
    Yazınızı daha önce de okuduğumu hatırlıyorum. Tekrar okudum ve baktım yorum penceresinde kendimi göremedim. Nasıl atlamışım bu yazıyı diye kendi kendimi de sorguya çekmekten alıkoyamadım.

    Anne olmak müthiş bir duygu, annelik yapmak müthiş bir sorumluluk. Bu duygu ve sorumluluğu ancak anne olanlar bilirler. Tüm annelerin karşısında saygı ile eğiliyor ve ellerinden öpüyorum.

    Yazınızda bahsettiğiniz konuları tekrar burada açarak konuyu mükerrer hale getirmeden, sadece eleştirilerinize katıldığımı ve size hak verdiğimi burada paylaşmak istiyorum.

    Çok güzel ve yerinde bir paylaşımdı. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  14. Instagramda söyle hissediyorum... Ben birseyler yazıyorum. Baskalarinda olmayan birseyim var. Kimsede yok. Bir kitapta basılı değil mesela? Sadece bende. Bir günlük gibi... blog yazarlığı böyle. Ama diğer birçok şeyin muadili var. Bir ünlünün, bir sosyete mensubunun, bir fenomenin, bir bebek sayfasinin😀 hatta uzman sayfalarının, o anlatmasa başkası anlatıyor. Kayda değer birsey yapıyoruz aslında. Web günlüğü tutuyoruz. Yazar sayfalarının muadili yok. Cunku sadece oradan okuyabileceginiz şeyler. Fazla mutlu olmamanizin sebebi bu iste, yeterli ilgiyi görememek. Ben de benzer seyler hissediyorum. Ama bir köşede durmasından yanayım yine de. Tabi ki yeterli ilgiden kastim yuzbinlerce takipçi değil, ama gerçekten değer veren ve bloga oradan uğrayan bir kısım insan beni memnun ederdi. Oysa instagramdan bloga aldığım yönlendirme bir elin parmakları kadar az neredeyse.
    Tum güzel yorumlarınız için ayrıca çok tesekkurlerimle...

    YanıtlaSil
  15. Sayın Recep Altun ağabeyciğim;
    Cok tesekkur ediyorum, eminim ki baştan sona zaman ayırıp okudunuz, öncelikle bunun için, sonrasında bu güzel yorumunuz için. Herzaman yorumlarınızla bu sayfaya değer kattınız. Cok tesekkurlerimle, iyi dileklerimle,
    SAYGILARIMLA;

    YanıtlaSil
  16. Katılıyorum, çok hassas konular bunlar.

    YanıtlaSil
  17. Herhangi bir anne, arta kalan zamanlarda yazar olanından...harika anlatmışsınız. daha fazla arta kalan zamanlar dileğimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En doğru kelime buydu kendimi ifade edebilmek için, sanirim bu sebeple icim rahat😉 cok sevgilerimle..

      Sil
  18. Benim de takip ettiğim birkaç anne var ve bazıları bu gizli reklam olayını çok kullanıyor. Fotoğraf kendi kararıdır hadi paylaştı diyelim ama reklam kısmını çocuk üzerinden yapmak çok rahatsız edici.
    Size gelince, iyi ki buradasınız. Senelerdir sizi görmeden içtenliğinizi hissederek takip ediyorum :) Her şey gönlünüzce olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili gizli ozne; bunlari yazdim; çünkü birinin yazmasi gerekiyordu 😉😀😀 beni de sanirsin; dunyaaaa alem okuyor😀 fakat; internette araştırdıgim kadarıyla bu konu ile ilgili sınırlı kaynak var. Birkac sosyal inceleme yazısı, ömür kurt'un kaleme aldigi bir eleştiri yazısı ve tabi ekşi sozlukculer😀 ben de madem bu ismi kullanıyorum, birkaç kelam edeyim istedim sadece.
      Coook tesekkurler, pirpir etti kalbim kus gibi, biliyorum ki cok içten söyledin bunları, cok mutlu oldum, hersey gönlünuzce olsun...

      Sil
    2. Estağfurullah olur mu öyle şey :) İyi yaptınız, aynen öyle herkesin normali kabul ettiği anormal şeylerin yanlışlığına birilerinin değinmesi gerek.
      Sevgiler :)

      Sil
  19. Senin yazılarını okurken bitmesin istiyorum. İçten ve akıcı.
    Bana da çocukların fotoğraflarını paylaşarak prim yapmak ve para kazanmak çok yanlış geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler sevgili dada. Yani o kadar ince çizgiler ki bunlar. Belki de farketmeden geçiliyor o çizgiler ve arkasi da çorap söküğü gibi geliyor. Bunu kendilerinin de içten içe sorguladiklarini düşünüyorum, ben yanlış yapıyor olabilir miyim diye düşündüklerini varsayıyorum, bir anne olarak; boyle tahmin ediyorum.
      Cok sevgilerimle...

      Sil
  20. Ben anne olsaydim,cocugumun fotolarini hele ki ticaret icin paylasirmiydim bilemiyorum,paylasamazdim gibime geliyor.Hani belki buyuyunce istemeyecek?Cok fazla anne blogu takip etmiyorum,sayili olanlari da gercekten cok tatli ve icten buluyorum.Ig'yi ben de blogun uzantisi olsun diye actim,yazi yazdim haber vermek icin.Sonra fark ettim ki ben blogda daha cok icimi dokuyorum,kim aile ferdimin bunlari okumasini pek istemiyorum cunku okuyucuma bazi aile fertlerimden daha yakin hissediyorum:) Kocaman sevgiler,iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  21. Ben eski blogun hangisiydi merak ettim. Yazdıysan da ben kaçırmışım 😀. Çocukları fazla teşhir etmeyi ben de sevmiyorum herşey dengeli olmalı. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Ellerinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...