21 Ocak 2021 Perşembe

Çocuk fotoğraflarının sosyal medyada paylaşılması ve blogger anneler, neden instagramda kişisel blog açtım?

Ben çocuk fotoğraflarının "içerik sayfalarında" paylaşılmasını doğru bulmuyorum. Bir kere o bundan haberdar olacak yaşta mı, olsaydı nasıl karşılardı yada bebeğinin eline tutuşturduğun  oyuncağa methiyeler düzerek birkaç süslü fotoğrafla reklam parası almak📍anneliğin hangi tarafında? Bu çocuk aklı kemale erdiği zaman nasıl hissedecek? Bence asıl soru/sorun da bu. Amacım yargı dağıtmak değil.📍Herkes kendi işine baksın. 

Bunları anlattım çünkü artık blog yayınlarımı eş zamanlı olarak instagramda paylaşmaya karar verdim, ▶️buradan takip edebilirsiniz. Instagram hikayelerimde bir 📍fotoblog da oluşturacağım. 

Benim fotoblogum instagram hayatının şaşasını yansıtamayacak, neden mi? Bizim gezdiğimiz çocuk parkı ve birkaç sokağın aynısı mutlaka sizlerde de var da ondan. Kim naaapsın, allaaasen.📍Ama bizim; dört duvar arasına sıkışmış vaziyette, Gökalp'in babasının yurtdışında çalışmasının hem bana hem de şeker portakalıma getirdiği zorluklar ve diğer herşeye rağmen; birlikte büyük mutluluklar yaratmayı başardığımız sıcacık evimizin içinden anne oğul anlatmak istediğimiz daha çok hikayemiz var. Bu yüzden; bu fotoblog gördüğüm, hissettiğim, kayda değer bulduğum herhangi birşey için notlar almak üzere çektiğim fotoğraflardan oluşacak. Kendi fotoğraflarımızı paylaşmayacağım❗ Gerçek içerik okuyucusu beni "mucizevi bir şekilde" bulmuş yada bir şekilde google arama motorunun takdiriyle "yolu buradan" blogumdan geçmiş durumda.📍Aksine instagramda paylaşacağım fotoğrafları blogumda yazdığım birşeyi oraya aktarırken bir araç olarak kullanacağım ki, yosun beyinli bir güruhun beni keşfetmesi buna rağmen çok düşük bir ihtimal. Bir süredir devam ettiğim anne günlüğü serisine; fotoğraflı notlarımı (instagram blog'umu) dahil etsem hoş olabilir diye düşünüyorum. Ah, bir de instagramda içerik sayfası değil de, özel kullanıcı olarak yer alacağım. Paylaşımlarımı sadece onayladığım kişiler görebilecek. Bunun sebebini tam olarak açıklayamam. Aslında doğru olanı; bir sayfa şeklinde oluşturmaktı ama şimdilik böyle.

🤍Blogum herzaman bir adım önde kalacak, önemli bir not.

Blog amaç, instagram araç.📍Artık insanlar okumuyor. En çok da bu yüzden bloglar ölüyor. İçerik üreticiliği bütünüyle instagramda. Üstelik blog samimiyetinden ve desturundan çok uzak, amiyane tabirle bayağı. Belki instagram kanalıyla yayınlarımızı duyurursak ve bunu adet edinip birbirimizi desteklersek; bloglarımız "okumaya değil de fotoğraflara önem veren zihniyet için de" daha ulaşılabilir olur. Instagramda benim gibi çabalayan çok az sayıda blogger arkadaşımız var fakat; yine de bunda 'bi hayır var. Bir de burada "değişik" gruplardan etkinlik daveti dedikleri birşey geliyor, sen beni takip et ben seni edeyim'cilik oluyormuş, yeni öğrendim. Yahu, benim yazdıklarım hiç okunmadıktan sonra vitrin takipçi dolsa ne yazar, üstelik ben de karşılığında bir ton gereksizi takip edecek'mişim. Bir blog yayınımda anlamını paylaştığım bir deyişle, 📍Yallah tazyik!

Kendime bir söz verdim, burada yer vermediğim; tek hece fazlası olmayacak instagram kişisel blog'umun (instablog'umun) ya da adı tam olarak herneyse...

📍📍📍Bu bir hırs değil, merak etmeyin. Birgün gelip de burada veya instagramda bebek bezi yada deterjan reklamı yapmayacağım. Boşuna yollamadık filinta gibi kocayı yurtdışında çalışmaya🤪📍📍📍 Amacım onca ıvır zıvır'ın içinde, "bir şekilde" daha çok okuyucuya ulaşmak. Daha çok okunabilir olmak demedim, dikkat ediniz. Orası önemliydi de.

Sizce gerçekten blogger ölüyor mu? Instagram'ı ele geçirme ihtimalimiz hiç mi yok?

Denemeye değer sanırım, vira bismillah.🎈

13 yorum:

  1. Ne yazık ki insanlar omunaya değil görmeye bakmaya yöneliyor artık. Ama instagramda gördüklerini merak ederlerse onlara ulaşmışız demektir. Çok kıymetli bir yazı olmuş emeğine sağlık 😊

    YanıtlaSil
  2. Evet bloggerlık ölüyor. Ben bloğumu instagrama uyarlarken zorlanıyorum mesela. Blogda yayınladığım bir kitap tanıtımı yazısını İnstada tek posta sığdırmak imkansız. Konudan bahsetsem, yorum-eleştiri eksik kalıyor. Direkt yorumumu paylaşsam eeee millet konusunu bilmediği kitabın yorumunu ne yapsın? Ordan burdan kırparak, kör topal bir şekilde ilerlemeye çalışıyorum. :D Blogda daha özgür hissediyor insan; evindeymiş gibi. İnstagram biraz kamusal alan gibi daha resmi. :) Neyse çok uzattım. Şimdiden başarılar. :)

    YanıtlaSil
  3. En güzel olsun sizin için yazacaklarınızı bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Ben burda iyiyim. Ben yazmayı seviyorum. Bazen okuyan çok olur bazen az. Ama ben yazarım. Içimden geçenleri bazen tam anlamıyla yazamasam da yazarım.
    Illa biri çıkar anlayacak.
    Yada çıkmasın sorun yok.
    Ben kafa dağıtıyorum bazen kafayı fena dağıtsam da.

    YanıtlaSil
  5. Ben böyle yeni girişimleri her zaman desteklerim :) Umarım istediğin geri dönüşü alırsın.

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten bu instagram olayından dolayı blogger soluyor ..ama benim için en güzel yer blogger bizler bu arada aile dost kocaman bir mahalle olduk o yüzden bloggerin yeri benim için en güzel değerli yer ..bende pek anlamıyorum zaten bu çocukları süs biberi koyuyorlar instagram da..bazıları gerçekten çok fazla abartıyor güzel bir fikir desteklerim bende dilerim herşey gönlünce olur inşallah canım benim bekliyoruz 😊🤗emeğine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ben kendi hesabıma bu halden memnunum. Fazlasına gerek yok, bir kişi bile okusa, okuduğundan faydalansa yeter bana. Kimse okumazsa da bana hatıra kalır. Zaman zaman blogumu toptan kapatıp, tamamen görünmez olmak istediğim de çok oluyor benim. Yani instada falan duyulmak hiç istemem 🤗. Bloglar hala gerçekten düşünen insanlar tarafından yazılıyor ve de okunuyor, bu hali çok güzel. Tabii senin anacın da güzel, inşallah istediğini başarırsın. Başaramazsan da denemiş olursun, aklında kalmaz 😍🧿👏👏

    YanıtlaSil
  8. Blog iyidir instagram ile blog duyurmak da iyidir :) emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Çocukların da bir birey olduğu unutulmamalı ya. Anne babalar kendilerine ait malmış gibi, oyuncak hamuru şekillendirirmiş gibi çocuklarını sergileyince ben de çok doğru bulmuyorum...

    YanıtlaSil
  10. Hayat gerçekten iyisiyle kötüsüyle yaşanıyor ve sen çok güçlü bir anne olmayı başarmışsın. Elindeki fırsatları güzel yönde değerlendirip iyi yerlere gelmeni bekliyorum ❤️

    YanıtlaSil
  11. sanırım blog dünyası yavaş yavaş kan kaybediyor ne yazık ki instagramı ele geçirme şansınımz yok gibi.Bende blog sayfamdan sonra özellikle okuyucu çekebilmek adına blog sayfama bağlı bir instagram sayfası açtım.Sadece bloğa ulaşmak için link ekleme özelliğini kullanabilmek adına 10.000 takipçiye ulaşmak için göbeğim çatladı ama maalesef alışveriş linklerine tıklayanlar ne kadar çoksa blog okumak için verilen linklere tıklayanlar da o kadar az...
    Bilemiyorum ne yapabiliriz....

    YanıtlaSil
  12. hihi aferim sanaa :) bloglara bişey olmaz yaaa iyiyiz burdaaa bi ton blog var kii :)

    YanıtlaSil
  13. Milliyet blogla eş zamanlı bir ınstagram hesabım oldu hatta eş zamanlı bir akıllı telefonum oldu desem inanırmısınız bilmem . 2016 ya kadar direttim bu konuda şimdi yine bıraktım akıllıyı bu seferki yarım gibi galiba. Gıda sektöründe çalışıyorum inanın insanlar Doğum günü bile kutlamıyor kutluyormuş gibi yapıyor acayip bir yarış var bazı müşterilerimle açık açık konuşuyoruz bu konuyu ..Düşünmek ve sorgulamak maalesef yok..Çok doğru yoldasın daima diren ama kimseye de alet olma oldurma..Instagramı ele geçirirmiyiz sanmıyorum..Ama ben kendi dünyama sıkı sıkı sarılmış biriyim..Örneğin alıp alıp ınstagramda satmak yerine giysilerimi az alıp söküklerini dikerim yahu benim hiç birinci el telefonum olmadı 😅 Ama çok fazla eksiğimde var kendimle ilgili...insanlar kendileriyle yarışınca başaracaklar ben buna inanıyorum ve bu tatlı anneye sevgiler yolluyorum

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...