4 Haziran 2020 Perşembe

Bebeklerde güvenli bağlanma ve bağımsızlaşma


🎈Hamileliğin son zamanlarında; doğumdan sonra bebeğimin bedenimin bir parçası olmayacağı düşüncesinin beni üzdüğünü ve hamilelik hormonlarının etkisiyle zirve yaptığını anımsıyorum. Bunu yaşayan tek anne ben miyim, gerçekten bilemiyorum.

🎈Şimdiyse bunun üzerinden 18 ay geçti, her geçen gün biraz daha bağımsız olduğunu izlemekten keyif alıyor, minik mucizelerine tanık oluyor, onunla ve kendimle gurur duyuyorum.

Gelecekte benden bağımsız, kendi ayakları üzerinde durabilen ama her durumda arkasında olduğum bilincine sahip bir çocuk yetiştirmiş olmayı diliyorum.

Doğası gereği; keşfeden, sorgulayan, gelişen, öğrenmekte ve bilinçlenmekte olan bebeğim günden güne fiziksel olarak benden ayrışıyor.

Aksine; o büyürken bu ayrışmayı ne kadar sağlıklı tamamlarsak , aramızda bir o kadar güçlü bir bağ olacağına inanıyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...