25 Eylül 2020 Cuma

Bebeklerde dil gelişimi; neden hala konuşmuyor

 

Gökalp 22 aylık olmak üzere ve konuşmasına çok az kaldı. Aslında belli başlı kelimeleri uzun bir süredir söylüyordu ama bu sıralar cümle halinde kendince dil geliştirdi. Uzun uzun mırıldanarak birşeyler anlatıyor.

Dil gelişim aşamalarında içinde bulunduğumuz bu dönem uzmanlarca telegrafik konuşma dönemi (18-24ay) olarak nitelendiriliyor. 

40 günlük sağına soluna dönmeye başlamış, 5 buçuk aylık desteksiz oturabilmiş, 9 aylık yürümüş olan oğlumun çok hareketli, kuvvetli, tuttuğunu koparan bir bebek olduğunun farkındayım. Sadece ne zaman konuşacağı hakkında biraz endişeliyim. Sanki tüm kelimeler dilinin ucunda da; bir anda hepsi birden dökülecek. Bekliyorum.


Bugünkü oyun aktivite zamanımızda eğlenceli anlarımızı bölerek ona kelime öğretmeye çalışma hatasına düştüğümü, üstelik bunu birkaç kez tekrarladığımı farkettim.

Ben de birçok anne gibi, bebeğimin her gelişim aşamasında biraz fazla aceleci davranıyorum.

Bu arada Gökalp mırıldanmaya başladığından beri; konuşunca susmayacak diyenlerden gerçekten çok sıkıldım.

Sen emekleyince gör daha zor, hele bir ayaklansın o zaman yandın diyen annelik törpüleri; konuşma konusunda da anlamsız nasihatlerde bulunabiliyorlar maalesef.

Neyse ki; çocuğumla birlikte büyüyorum, öğreniyorum, gelişiyorum. Gökalp'in her yeni becerisi benim için"daha zor" değil "daha heyecanlı" bir dönemin kapılarını açıyor.

Belki de tüm heyecanım bu yüzden.

9 yorum:

  1. Bizim toplumumuzda olumlama değil yorumlama pek revaçta ne yazık ki. Herkes her konuda fikir belirtmeyi, özellikle de olumsuz fikir belirtmeyi kendine görev edinmiş durumda. Hepimiz bu durumdan payımızı aldık yeni anne olduğumuzda. Şimdiki aklım olsa boş konuşan herkesin çenesini kapatırdım. Sizi kızdıran yorumlara direkt cevap verin, siz üzüleceğinize işgüzarlar üzülsün. 22 aylık bebeğiniz anlaşılır biçimde 20 kadar kelime söyleyebiliyorsa gelişimi normaldir, telaş etmeyin. Henüz cümle kurmasını beklemeyin, erkek çocuklar kızlara göre biraz daha geç konuşurlar, bunu da hatırlatayım. Sağlık ve huzurla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu tip insanlara annelik törpüleri diyorum. Maalesef çoğu zaman heves kırıcı oluyorlar. Oysa ki her yeni gelişimi heyecanla kucaklamaya ihtiyacımız var. Hayatta diğer birçok seyde de olduğu gibi... hoşgeldiniz. Sevgiler

      Sil
  2. İnsanların her şeye bir yorumu var maalesef. En güzelini yapıyorsunuz, yaşadığınz anın kıymetini bilerek, birlikte öğrenerek... Sağlıkla büyüsün Gökalp, yeniden hoş geldiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosbulduk cok tesekkur ederim. Sizi de burda görmek güzel, eski bir tanıdıkla karşılaşmış oldum blogunuzu ilk ziyaret ettigimde. Ne kadar çabuk geçiyor zaman. Hayatlarımız ne kadar çabuk değişiyor. Sevgiyle kucaklıyorum.

      Sil
    2. Aynen öyle, geçen zaman içinde ben de evlendim. Bir buçuk aycık oldu :)
      Dilerim hayat bize hep güzellikler getirsin :)

      Sil
    3. Corona günlerinde aşk... düğün dernek işleri hallice farklı olmuş olmalı sizin, ama nişan ķina düğün hepsi gelip geçiyor de en nihayetinde kapınızı kapatıp birlikte yepyeni bir hayata başlıyorsunuz. Önemli olan da yeni hayatınızın guzel olması. Umarim hersey gonlunuzce olsun

      Sil
    4. Aynen alışılmışın dışında oldu ama sağlıkla atlattık şükür, biri zarar görecek diye çok korkuyor insan toplu şeyler yaptığında. Teşekkür ederim güzel dilekleriniz için :)

      Sil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...