21 Ekim 2020 Çarşamba

Annelik toz pembe değil

 

Hani o mükemmel, modern, süper, harika anneler var ya; aslında yoklar. Annelik öyle toz pembe değil. Birbirimizi kandırmayalım. Instagram'da gördüğümüz o manikürlü, fönlü, pirüpak anneler, neredeler mesela? Ben sokakta hiç göremiyorum da...

Ne ara yalancı fotoğrafların kölesi olundu ve bu insanları bunu yapmaya iten kudret neydi gerçekten merak ediyorum. Tüm samimiyetimle bilen varsa söylesin, rica ediyorum... 


Oysa anneler olarak; anneliğe dair gerçek düşüncelerimizi, deneyimlerimizi, sevinçlerimizi, üzüntülerimizi, iyi ki ve keşkelerimizi paylaşıyor olsaydık daha iyi değil miydi? Anne blogger tabirini hakkıyla sahiplensek, daha doğru olmaz mıydı?


Anne blogger olmak ayrı şey, instagram anne şeysi "artık doğru kelime her ne ise" olmak ayrı şey. Instagram'da ciddi ciddi blog mantığı ile hareket etmeyi başarmış o kadar az sayıda insan var ki. Zaten bu kişilerin ortak noktası da hali hazırda blogger kökenli olmaları. Alaylı bunlar yani; tabi bir de ciddi ciddi fikir ve içerik üretebilecek kapasitede insanlar. Takipçisi çok olan instagram anne şeysi'lerine baktığımda izlenimlerimin kelime karşılığı var mı bilemiyorum. Hani vitrinde gördüğümüz birşeyi beğenip mağazaya girdiğimizde; aslında hiç de göründüğü gibi kaliteli olmadığını anlarız ya, öyle birşey. Yani; anne blogger veya blogger anne tabirini karşılamadığı aşikar. 


Anne "şeysi"leri sık sık paylaşım yapıyorlar. Biraz mercek altında bakıldığında; bu kadınların ortak özellikleri mümkün olduğunca sık ve şık fotoğraflar paylaşmak. 


Bir ümit fotoğrafın açıklamasına bakıyorum. Herşey çok düzgün, herşey mükemmel, en iyi anne benim, ardına da zayıflama çayı ya da mobilyacı reklamı. Yahu, siz ne yapıyorsunuz? 


2013'den beri blog yazan ve blogger kökenli biri olarak gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki;  instagram blogu olduğunu iddia eden kişilerden yalnızca bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar azı canı yürekten paylaşım yapıyor. 


Oysa kim ne derse desin, gerçek anne benim ve benim gibiler. 2 gündür yıkanamamış kadınlar. Bırakın maniküre gitmeyi; ev işinden tırnakları kırılan kadınlar... Akşama ne alsam da ne pişirsem derdi olan, uykusuzluktan gözleri şişmiş vaziyette ortalıkta dolaşan, sabah topladığı saçını ancak yatmadan önce açıp tarayabilen kadınlar... Selam olsun size her neredeyseniz...


Cidden neredesiniz yahu?


Buralarda bir yerlerde olmalısınız oysa?

32 yorum:

  1. Haklı bir serzeniş olmuş.İnstagram çok sahte hayatlar türetti.Ve gerçekliğin önüne geçti.Gerçek gerçek nerede çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyle.. Ben bunu anne bloggerlar üzerinden ele aldım ama her bakımdan gercekten instagram platformu sanki insanları kendini yetersiz hissettirmeye çalışan birsey gibi. Bir de bunun cocuk gelisim kanalları var ki... mükemmel ebeveyn tavsiyeleri verdiklerini sanıyorlar. Oysa ne anne ne bebek robot degil. Haybeden sallamaya benzemiyor. Sevgiler.

      Sil
  2. Ben buradayım mesela, iki günde bir yıkanabiliyorsanız bu işi kıvırmışsınız demektir, yılmadan devam 😍🧿👏👏👏. Delikanlı şöyle üç yaş civarı olduğunda, giyinip kuşanmak, makyaj falan yapmak da nasip olacak. Biz destek için arkanızdayız, gerçek hayattan alınma anneler olarak 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel. Biliyorum varsınız ve sayıca da fazlayız. Gercekten tüm samimiyetimle 2 gunde 1 aksatmadan yıkanmaya çalışıyorum. Hani şu anne bebek kombinleri falan var ya, paylaşıyorlar malum. Ahhh, biz mahalle kıyafetini bir kaos bir hengame icinde giyiyorken, sacimi asansor aynasında yalandan düzeltmeye calisiyorken, ne bileyim, samimi gelmiyor. Tabi ki benim de oğlumla tam tekmil fotograflarim var, istisnai günler için çevremden destek alarak hazırlandığımız... ama dediğim gibi, elinde telefonla gunde onlarca instagram paylaşımı yapıp bir de çocuklarıyla evde pür makyaj fotograf paylaşan anneleri de pek samimi bulmuyorum. Ayni zamanı çocuklarına ayırsalar, oturup karşılıklı iki kelam etmek üzere daha çok ortak noktamız olur sanıyorum. Birseyler birseyler iste....💟

      Sil
  3. eveey çok güzel söledin seeeen :) ay bloglar daha elit zaten daha içteeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle, en azından ciddi ciddi kendimize ait fikirlerimiz var, hikayelerimiz, guncelerimiz...

      Sil
  4. sadece annelik değil ki her şey gerçek üstü. benim buzdolabım, mutfak tezgahım hiç instagramdakilerinki gibi derli toplu, parlak olamıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi🙂 birçok kahve fotoğrafı instagrama yakışır şekilde cekilesiye kadar soguyordur ya... aman yarabbim. İçerim gider🎈💟

      Sil
  5. artık inandırıcı değiller zaten.

    YanıtlaSil
  6. İnstagram öyle bir mecra ki sadece neşeli insanlar, akışta olan hayatlar popüler ve merak edilen, imrenilen hayatlar onlar. Kimse kimsenin çektiklerini ya da yaşadıklarını görmek istemiyor orada ve motivasyon için kullanıyorlar sanırım orayı. Kendisinin olduğundan daha güçlü ve daha enerjik insanlar görmek biraz da olsa öyle olmaya çabalamalarına neden oluyordur belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çabalamaya mi yoksa tam tersi, yetersiz hissetmeye mi neden olur? Ikisi arasındaki çizgi çok ince çünkü. Ve bir de ne olursa olsun, hayatın bütününde "samimiyet" ve "dogallik" cok değerli...

      Sil
  7. Modern anne tabirine inanmıyorum ben. Bizim yan komşu da güya öyle. Gözükmek istedikleri gibi olmaya çalışıyorlar ama olmuyor. Olmuyorsa zorlama br kardeş..

    YanıtlaSil
  8. Anne olarak hakkınız ödenmez.

    YanıtlaSil
  9. anne olup sosyal medyada olmak çok ciddi psikoloji gerektirir bence. Normal hayatta etrafındakilerin bilmiş lafları yetmezmiş gibi sosyal medyadaki binlercesinin nasılsa beni tanımıyor görmüyor cesaretliliğiyle haddini iyice aşması çok fazla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani o annelerin buna rağmen kuyruğu dik göstermesi takdire şayan :))

      Sil
    2. Yazımın tamamını okudunuz mu diye cidden merak ettim. Bambaşka birşey anlatmıştım çünkü. Ya da, anlatmaya çalışmıştım demis olayım.. söylediklerinize katılmakla beraber başka birşeyden bahsetmiştim oysa.. cok sevgilerimle 💟

      Sil
  10. Merhabalar.
    İnstagram'ı bilmem; orada kendisini mükemmel, modern, süper, harika anne olarak gösteren anneleri de bilmem. Ben artık olayı şöyle Hz. Mevlana'nı bir söylemi ile tamamlayayım. "Ya olduğun gibi görün, ya da göründüğün gibi ol" Kimseyi kandırmaya çalışma!..
    Bu güzel ve dürüst paylaşım için kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaktinizden çalıp, yazımı okuduğunuz için sevindim. Yurekten yorumunuza da... hayatta da aynı seyler geçerli elbet. Doğruluk ve samimiyet. Sevgiler.

      Sil
  11. Merhabalar...

    "İnstagram niye var?" Bunu sorgulamak gerekir... Özellikle de "renkli hayatların" teşhir edildiği, sahte "yaşam"ları dikkate alırsak. İçten bir paylaşım olmuş, emeğinize sağlık. Sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman ayırıp okuduğunuz ve değerli yorumunuza tesekkurler. Ayni fikirde oluşumuz da mutluluk vericiydi, sevgiler...

      Sil
  12. Merhaba,

    Öyle anneler de var gerçekten. Tanıdığım 1-2 kişi de olsa  her an kamu spotuna çıkabilecek bakımlı haliyle  bebeğine bakan, doğumdan hemen sonra  fıstık gibi  olup kendini toplayan...Ama elbette saçını sabah toplayıp yatarken açan anne güruhu çoğunlukta.


    Olduğu gibi kabul görmeyeceğini düşünüyor olmalı "öyle görünen" annekadınlar. Bir modaya uyuyor olmalılar ya da. Senin burada gösterdiğin samimi ve sağlam tepkiyi çevresinden almaları gerekiyor.

    Çok haklısın.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha ziyade anne blogger kavramini irdeledim aslında. Yani iki afilli fotoğraf koyan insan bloggerım diye çıkmasın ortaya dedim. Yoksa benim de oğlumla, tam tekmil birçok fotoğrafım var ama bunu yayınlayıp "hello canlar, bugun günlerden aşk" diye not düşüvermek, kimseyi blogger yapmaz diyiverdim, demeye çalıştım. Yoksa süslü püslü poz verilir, dert değil. Asil anne bloggerlar, annelige, kadın olmaya, hayata dair yazsin çizsin, fikir paylaşımında bulunsun, tecrübelerini paylaşsın, o zaman bio'larinin altına blogger yazsınlar deyiverdim, demeye çalıştım...

      Sil
  13. Instagram değişik bir yer, ben de ısınamıyorum oraya. Ne varsa blog yazarlarında var :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. Sosyal platformlarda gösterdikleri dünyalarına bile ait değiller. Yaptıkları paylaşımlar, olmak istedikleri ulaşmak istedikleri ama ulaşamadıkları aslında.. Samimi ve gerçekçi bulmuyorum. Bu mecraya düşenler önünde sonunda birbirinin aynısı olan profillere dönüşüyorlar. Elinize, kaleminize sağlık. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  15. Gerçek anneler takip ediyor ne yazık ki onları. İdealleri öyle bir anne olmak sanırım.

    YanıtlaSil
  16. yeni ağaç ev geldii, zamanın olursa tabiii :)

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...