8 Ekim 2020 Perşembe

Babasız çocuk büyütmek


Bir bebeğin 13 ay içinde ne kadar büyüdüğü, geliştiği, dönüştüğü; öğrendikleri ve başardıklarıyla hayatın gerçek anlamda bir parçası oluşunun "tek başına" mimarıydım ben. Bu sırada eşim de Bagladeş'te prestijli bir projede mimardı.

Eşim döndüğünde; Gökalp iyice büyümüş, hayata daha çok karışmaya başlamıştı. Babası kundakta bıraktığı oğlunu; neredeyse düz duvara tırmanır vaziyette bulmuştu.

Zaten iş bulmak yeterince zorken, dönüşünün ertesi günü ülkemizdeki ilk vaka açıklandı. Belliydi ki yakında pandemi ekonomiyi vuracaktı. Öyle de oldu. Bizim işsizliğimizin tuzu biberi olarak;  yurtiçi yurdışı seyahat engelleri, sokağa çıkma yasakları, işsizliğin artışı ve ekonomik çöküş başladı. Marketler yağmalanırcasına alışverişler yapıldı. Un, bakliyat, makarna stoklandı, derken; o günler de geri de kaldı. Pandemi bitmedi ama biz onunla yaşama fikrine alıştık. Hatta bazılarımız iyice koyverdi.

Geçtiğimiz 7 ay birikimimiz ile geçindik. Bir baba işsiz kalmamalı. Bu gerçekten önce babanın, babanın davranışları da annenin psikolojisini olumsuz etkiliyor. "Sebepsiz" tartışmalar çabuk tetikleniyor. Baba işsiz kaldığında; olur olmadık tepkiler veren birine dönüşebiliyor. Bir iş görüşmesi olup da bir umut doğarsa; o gün akşam yemeği huzurla yeniyor. Aynı yerden bir süre cevap gelmediğinde ise softaların tadı her öğün biraz daha kaçıyor.

Ne eşimin ne de benim ailelerimizden tek kuruş miras kalmayacak. Serhat'ın babası zamanında annesini başka bir kadın için terkedip gidiyor. Sonrası uzun hikaye, devamında hayır olmadığı başından belli. Benim annemin babası vaktiyle çok zenginmiş, İzmir bilir, anlatır durur bizimkiler. Sonunda koca bir hiç. Bir göz oda bırakmışlığı yok da annem öldükten sonra babamla birlikte yaşıyor anneanneciğim.

Peki biz Gökalp'e ne bırakabileceğiz?  Pandemiyi fırsat bilen işverenler sağolsun alacağımız maaşla Gökalp'e bir gelecek hazırlamak bir yana, ciddi ciddi karnımızı bile doyuramayacağız.

Şimdi yeni bir kapı daha açıldı önümüzde. 2 yıllık bir proje, çok para kazanacağız yalnız yine çok çile çekeceğiz.

Serhat Sudan'da prestijli bir projede mimar olacak.

Ben de Gökalp'in "tek başına" mimarı olmaya geri döneceğim. 

İkimiz de elimizden gelenin fazlasını ve en iyisini yaparak; karşıdan gelişini izlerken gurur duyduğumuz bir evlat yetiştireceğiz.

Ama birlikte; ama ayrı ayrı.

38 yorum:

  1. Siz de hepimiz de umarım her zorluktan güçlü çıkarız ve hatta mümkünse bir daha hiç zorluk yaşamayız, ne maddi ne manevi. Her şeyden önce ruhen sağlam durmak lazım, yoksa koyverdik mi toparlamak zor. Sen sağlam ve güçlü bir kadınsın ve oğlun çok şanslı. Güçlü anneler güçlü çocuklar yetiştirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim hersey dediğiniz gibi olur, ben de kendi kendimi bu sekilde motivasyonu ediyorum. Once oglum, sonra bana ihtiyaci olan herkes için mücadele ediyorum ben de, diğer birçok insan gibi...

      Sil
  2. Can da 7 8 ay evde beklemişti, çok iyi anlıyorum seni. Durup durup neyse canım çok şükür sağlığımız yerinde deyip sonra yine sessizliğe gömülüyorduk. Geç olsun güç olmasın sözünü "Tez olsun kolay olsun" a çevirmiştim o dönemde.

    Bu dönemler ise hepten bambaşka. Bu durumlardan haksız kazanç elde eden kimseye hakkımı helal etmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serhat da bana artık ne olur hakkimizda hayirlisi neyse o olsun demeyi bırak, parasiz kalinca hayri olmayacak demeye baslamisti ki bir kapı açıldı, Gokalpimin şansına, onun rızkına. Biz de fedakarlık ederek birseyler başarmaya çalışacağız anne baba olarak. Fakat ilginçtir ki ayni şeyi 13 ay boyunca tecrube etmis bir anne olarak yalnız ebeveynlik beni ürkütüyor, basamayacagimdan degil, iki elim iki ayağım olduğu için... yetisemeyecegim bir an olmasından korkuyorum sadece. Ben de ayni şekilde düşünüyorum, ben de haksız kazanç sağlayanlara bir yerlerde dayısı olanlara hakkimi helal etmiyorum.

      Sil
  3. Zor ama sonu güzel olacak bir iş.. Siz bunca şey başarmışsınız çocuğunuz için, bunu da başarabilirsiniz .. sabrın sonu selamettir unutmayın. İyi düşünün iyi olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, umarim ciktigimiz bu 2 yillik seruvenin sonu da selamet olacak. İyi dusunuyorum, belki iyi de oluyor ama yine de boğazıma birseyler düğümleniyor elde olmadan.

      Sil
  4. Sizi yeni tanıdım ama güçlü olduğunuzu bariz şekilde hissettim. Bir anne olarak daha da güçlendiniz belli. İyi şeyler olacak diye düşünün, iyi gerçekleşir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten güçlü muyum bilmiyorum ama elimden geldiğince güçlü olmaya calistigimdan eminim. Cok tesekkur ediyorum, moral oldunuz.

      Sil
  5. Hem sana, hem eşine kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, hersey tüm iyi kalpli insanların gönüllerince olsun, sizlerin de.

      Sil
  6. hımm anladım hayırlısıı hepsi güzel güzel olur yarınlar güzel olur kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayirlisi diye diye bugünlere geldik, hayat çok fazla seçenek sunmadi ama dediğim gibi iyi kazanacağız ve sabredecegiz. Insallah olur canım, insallah..

      Sil
  7. herşeyin hayırlısu erkeğin işşiz olması çok zor, ama seninki şanslı bulmuş işini nice işsizler var ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok şükür, söylediğiniz gibi erkeğin işsiz olması her bakımdan ve herkes için cok yıpratıcı bir dönem oluyor. Yine de kendi adıma degil, Gökalp babasından ayri kalacagi için,içim buruk sadece. Sevgiler.

      Sil
  8. İçtenlikle söyleyebilirim ki anne olduktan sonra tüm beklenti ve hayallerim oğlum üzerine kurulu. Biz anne baba olarak dikenli yollardan geçip, onu cicek bahçelerine ulaştıralım diye cabalayacagiz. Onun geleceği garantide oldugunda, değdiğini hissedeceğim günler başlayacak. Cok teşekkürlerimle.

    YanıtlaSil
  9. Her şey yoluna girer inşallah, endişeni korkunu anlayabiliyorum Allah yardımcınız olsun hepiniz için zorlu bir süreç ama kendi modunu düşünme kötü düşünme. Her şeye yetersin, yetebildiğin kadar, elinden gelenin en iyisini yapacağın kesin zaten.. Herkes bir şekilde zorlu sınav veriyor bu sene. İşsizlik çok zor. Uzak da olsa bir iş bulmuş...
    Parayı bize hep gereksiz pis bir şey gibi öğrettiler ama hayat paranın etrafında dönüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayallerimizi bile paramız kadar kuruyoruz degil mi, en nihayetinde birçok şeyin ucu dönüp dolaşıp paraya çıkıyor. Ben elimden gelenin fazlasını yapacağıma eminim, en azından elim para görecek. Bir de terkedilmis çocuklar var, elleri para görmeyen anneler? Onlar ne yapacaklar? Herkesin derdi kendine büyük iste. Hepimiz farklı farklı yerlerde başka başka mücadeleler içindeyiz. Takvimden yapraklar atıyor, omur geçip gidiyor. Elde avuçta yakaladığımız mutlu anlar ve hatıralar kaliyor.

      Sil
  10. Ülke olarak zor zamanlardan geçiyoruz. Ama biliyoruz ki her zaman bir çıkış yolu vardır. İnşallah aileniz için güzel günler çok yakındır. Evladınıza sağlıklı, hayırlı ömürler diliyorum 🙏🤗🌺🤚

    YanıtlaSil
  11. Gerçekten de pandemi ekonomileri zorluyor yeni çalışmalarınızda başarılar dilerim bu arada sizi takibi aldım İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, iyi dilekleriniz ve takibiniz için. Ben de blogunuza bir gozgezdirdim simdi ve takibe aldim. Her fırsatta yeni yakınlarınızı takipte olacağım. Sevgiler.

      Sil
  12. Çok zor bu hayat. Allah kolaylık versin size. Geçen yıl annemi kaybetme korkusunu derinden yaşadığım için diyorum ki "sağlık olsun"

    YanıtlaSil
  13. pazartesiii ağaç ev'de görüşmek üzre iyi haftasonlarııı hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazir... ama değdi. Taslaklara duruyor. Pazartesi öğlen yayınlayacağım.💟💟💟

      Sil
  14. Kolay gelsin. Zor iş ayrılık..

    YanıtlaSil
  15. Ah o iş arama süreçleri...Hiç haber çıkmaması mı daha zor,umutla gittiğin bir iş görüşmesinden geri dönüş beklemesi mi? Defalarca umutlanıp, yeniden yeniden yerle bir olmak mı? Ülkemizde eğitimli işsizlik oranı o kadar yüksek ki... Gençler hep umutsuz ve hayattan şimdiden bezmiş durumda.
    Bir noktada şanslısınız, ama evladının en güzel zamanlarında yanında olamamak da kolay değil...
    Hay Allah çok karamsar bir yorum oldu galiba.Sadece "durumunuzu o kadar iyi anlıyorum ki" demek istemiştim :))
    Hayırlı haberleriniz olsun inşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serhat da bu sürecin altında ezilen milyonlarca aile babasından biriydi sadece. Gerçekten çok çok düşük maaşlar için, kariyerinin ve hakettiginin çok çok altında yeralan birkaç mülakat yaptı. Olur olmadık insanların önünde bu kadar ezilmek zorunda olmak çok zor, para herzaman ihtiyac.. Allah gerçekten herkese sabırlar versin. Hepimiz başka başka dertlerin içindeyiz zaten bir de üstüne coronası işsizligı.. Cok tesekkur ederim, sevgiyle kucakliyorum🎈

      Sil
  16. Çok zor bir durum. Allah yardımcınız olsun... En azından yaşamı sürdürecek bir iş bulmuş eşiniz. Kolay değil ülke dışında olması. Yine de şükür demeli... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Gokalpin geleceği için diye diye en nihayetinde yine ayni maceranın içinde bulduk kendimizi... Kalbi güzel herkes kendi seruveninin kahramanı olur dilerim, sizler de... sevgiler💟

      Sil
  17. Tüm zorluklara rağmen evlatları için her şeyin en iyisini isteyen ve elinden gelenin en iyisini yapan çok güçlü bir anne ve baba ❤ Oğlunuz gerçekten çok şanslı, ileride bunları anlayacak ve sizlerle gurur duyacaktır :) Zor süreçlerden geçiyorsunuz ama elbet bu da geçip bitecek. Hep bir arada yaşayacağınız, ferah, sevgi dolu güzel günlere tez vakitte kavuşmanız dileğiyle.. Allah yardımcınız olsun inşallah :)
    Sevgilerle ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tum güzel düşünceleriniz ve dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum. Umarim hersey dilediğimiz en olur. Ve sizlerin de... hepimiz başka başka maceraların içindeyiz, umarim hersey güzel olur... cok ama çok sevgiler 🎈💟

      Sil
  18. Zorluk olmadan olmuyor huzur.
    bir kitaptan alıntı sizin için: "Huzur hiçbir gürültünün sıkıntının ya da zorluğun bulunmadığı yer demek değildir.Huzur bütün bunların içinde bile yüreğimizin sükun bulabilmesidir."
    Herşey gönlünüzce olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir alıntıydı. Yorum bildirimlerini sorun olduğu için ancak görebiliyorum. Nereden olduğunu sormam mümkün mü acaba? Guzel kalbiniz ve yorumunuz için tesekkur ederim. Sizlerin de hersey gonlunuzce olsun. Emeğimin her meyvesi benim huzurum oluyor, çocuk yetiştirmek boyle birsey. Sevgiler

      Sil
  19. Zaman inşallah su gibi akıp geçer ve sağlık sıhhatli bir şekilde kavuşursunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ediyorum, bazen zamanin hızlıca geçip gitmesini istiyorum. Ama çoğu zaman da gokalp büyürken her anını yakalamayı. Cok sevgiler, hosgeldiniz.

      Sil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...