20 Aralık 2020 Pazar

Anne günlüğü #1 nereye sıçacak

Yorucu bir günün sonunda evlat uyudu. Anneannem diriliş ertuğrula devam ediyor. Bilmem kaçıncıyı ilk defa izlermiş gibi seyrediyor. Gökalp yatağımızda. Anneanne oturma odasında. Devir iktisat devri, salon ve giyinme odasında petekler yanmıyor. Böylelikle bana da ışık alabilecek tek sakin yer; mutfakta peteğin yanı kalıyor.

Hamileliğimden bu yana elime yapışan Tracy Hogg'un bebek bakım sorunlarına mucize çözümlerini karıştırıyorum. Alın okuyun, tavsiye edin. Okuduğunuzu anlamayı ve doğru uygulamayı başarabilirseniz ki neden başaramayasınız (özellikle de hadi doğru uygulayamadınız ama neden anlamayasınız :) muazzam sonuçlar alacaksınız. Özellikle tuvalet eğitimi konusu. Sayfa 482 kritik bence. Paylaşırım...

İhtiyacım ne ise orasını bulup karıştırıyorum çünkü. Şimdi bir tuvalet eğitimi ön hazırlığındayız.

Okuyorum da, maharet bu işten alnının akıyla çıkmak.

Sonuçta bu çocuk sıçacak da,
Nereye sıçacak?

📍

16 yorum:

  1. Tuvalet eğitimi sıkıntı .. benim de yeğenim var, annem ablama “yaza başlayın” diyor da o iş nasıl olacak onu bende merak ediyorum ..

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar.
    Son torunum da tuvalet işi öyle kolay oldu ki, diğerlerinin tuvalet eğitiminde ne kadar sıkıntılar yaşanmıştı. Tuvalet eğitiminin kısa sürede başarıyla sonuçlanması, çocuklara göre de değişiklik arz ediyor. Ben bu farkı torunlarımın arasında gördüm.
    Size kolaylıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, beğenerek takip ediyorum. Ben de beklerim sizi :)

    maviveedebiyat.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Merhaba takibe aldım sizi. Banada beklerim efendim :)

    YanıtlaSil
  5. he he hoş geldin :) ben kakasını yapmak için saklandığını fark edince hazır sokağa da çıkamıyor kaybedecek tek şey halılara yıkansın diye verdiğim para olur dedim ve başladım. Zorlandım diyemem ama öyle de 3 günde olacak iş değil 3 günde attık bezi diyen de yalan söylüyor :) az önce de işetmek için uyandırdım şu an söyleniyor bana :) bol şanş

    YanıtlaSil
  6. Recep bey çok doğru yazmış, çocuğuna göre değişiyor. Ancak abartılacak bir süreç değil. Şöyleki, etrafımda hala bezine sıçan bir erişkin göremiyorum 😂. Yani neticede zor ya da kolay, o çocuk o tuvalete sıçacak Bigudili. Etraf da batacak, yatak yorgan da batacak ama hepsi unutulacak. Tek tavsiyem gece ve gündüz ayırımı yapmadan direkt bezi bırakman. Sigara bırakır gibi hani 😂. Azaltarak bırakamazsın ya, aniden kesmen gerekir. Bir de yatırdıktan bir saat sonra çişe tutacaksın. Uyanmadan da bir saat önce. Ha, bunlar işe yarayacak mı, belki evet, belki hayır 😂😂😂. Ay, bir şekilde bu aşamayı da becereceksiniz işte birlikte. Kitabı, yolu, tarifi yok. Kişiye özel sıçma eğitimi 🤗. Sen yaparsın, dahası Gökalp’e güven, o yapar ❤️ Sağlıkla.

    YanıtlaSil
  7. Bu arada, gaza geldim, direkt ‘sen’ diye hitap ettim, affola 🤗

    YanıtlaSil
  8. Umarım alnınızın akıyla çıkarsınız bu işten. Ben de yazmıştım bir ara bu tuvalet eğitimi maceralarımızı: https://www.rehitu.com/2017/06/tuvalet-egitimi-maceralarmz.html

    Bu arada o kitapta 2 yaşındaki çocuk üstünü çıkarabilir kendini yıkayabilir falan yazıyor. Türk kültürü ile yetişmiş ailelerde zor ama yazılardan anladığım kadarıyla Gökalp o işi kıvırabilir. :)

    YanıtlaSil
  9. Bu konuyla ilgili öyle uzun yazabilirim ki, bir ara bloğuma yazayım dur :)

    YanıtlaSil
  10. peteğe yapmasın daaaa :) ağaç evi yazdı andromeda :) okursuun :) ikinci şansmış konuuu :)

    YanıtlaSil
  11. Tuvalet eğitimi önemli olduğu kadar zor oluyor. Kolaylıklar dilerim😊

    YanıtlaSil
  12. Süreçler çok farklı. Her çocuk bir değil çünkü.
    Ilk çocuğum hiç istemedi meselâ. Geç alıştı
    Küçüğü ondan görerek pek hevesli idi erken başladı. Ama alışma süreleri farklı. Ilki geç olsada neredeyse hiç denecek kadar kaçırma yaptı. Diğeri hala kaçırıyor.

    YanıtlaSil
  13. Tuvalet eğitimi çocukların en zor dönemi. İyice çileden çıkarıyorlar insanı. Çocuğum yok ama kuzenimden biliyorum. Ne desen tersini yapıyordu, çişli halılar aman aman. Kolaylık diliyorum

    YanıtlaSil
  14. Benim oğluma 2,5 yaşında başlamıştım baktım olacak gibi değil 10 günün sonunda pes ettim . Dedim ki zamanı değil herhal. Bir sene sonra denediğimde zafer benimdi artık :)))))

    YanıtlaSil
  15. Vallahi benim de bu konuda hiç bir fikrim yok 😊iki kardeşi büyüteli çok zaman geçti 😊Rabbim kolaylıklar versin inşallah canım benim kuzuya da selamlar sevgiler olsun 🎈🎈sevgiler canım benim 😊

    YanıtlaSil
  16. Tuvalet eğitimine başlamadan önce çocuğun tuvalete veya lazımlığına alışmış olması önemli. Benim okuduklarımdan çıkardığım en büyük altı çizili satırım bu oldu sanırım.
    Bir de bu dönemde; çişini kakasını yaparken sergilediği davranışların farkında olmak konusu. Mesela Gökalp altın yumurtlayacağı zaman çöküyor. Çişte rahat, anlayamadım ben. Kafasına göre takılıyor demek ki. Şimdilik böyle. Yaza ben daha bilinçli olacağım, o da daha laftan anlar olacak. Bir de çişli çarşaflar yikanınca hemencecik kuruyacaklar. Bunlar umut vaad eden artılar.

    Şimdilik böyle.
    Neyse ki tek derdim bu olsun.
    Boktan meseleler bunlar.

    Herkese sevgiler🎈

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...