17 Şubat 2021 Çarşamba

Annen yok kimsen yok; Doğan Cüceloğlu anısına


Annen yok, kimsen yok. Şimdi kavuştuğunuzu düşündüğüm için; yüzümde tatlı bir tebessüm var. Kocaman bir adamın "en nihayetinde bir insan yavrusunun"; 10 yaşında kaybettiği annesini bu şekilde sesi titreyerek ve ağlayarak anlatışını ömrümün sonuna dek unutmayacağım, hatta biraz daha aklımda tutmayı başarabilirsem ben de birgün annem ile kavuştuğumda ona "Doğan Cüceloğlu haklıymış." diyeceğim. 

Çok uzun zamandır ama en çok da "anne" olduktan sonra sadakatle takip ettiğim; herşeyden önce "iyi insan" ve değerli bir hoca olan bu adamı; bir yabancının duyabileceği en yüksek sevgi ve saygı ile hatırlayacağım, dahası öğrendiklerim için ona her zaman minnettar olacağım. 

Önce bu konuda birşey yazmak istemedim. Sonrasında farkettim ki; sırf üzüldüğüm için birşey paylaşmaktan kaçıyorsam bu beni nankör yapacaktı. Bu blogu yazmaktaki amacım neydi? Merhaba bana bakın; ben süper modern harika anne, herşeyin doğrusu bende demek mi yoksa öğrendiğim, hissettiğim ve tecrübe ettiğim şeyleri; en önemlisi sonsuz bir sevgiyle büyüttüğüm "oğlum" ve "içimdeki insanı" hayat bak bize biz buradaydık, yaşadık ve birbirimizi çok sevdik diye bir kenara not etmek mi? Öğrendiğim pek çok şey için borçlu olduğumu bildiğim Doğan Cüceloğlu aramızdan ayrılmış olsa da; işte tam da bu yüzden birçok ebeveyn ile birlikte minik kalplere de dokunmaya devam ediyor olacak, ah ne güzel bir miras... Herşey için teşekkürlerimle, huzur içinde uyu. 

Ben de böyle yapabilecek miyim? Öldükten sonra da oğlumun kalbine böyle dokunabilecek miyim? 

Ah ne kısa şu ömür denilen şey, insanoğlu bir varmış bir yokmuş... 

Doğan Cüceloğlu anısına,

17 Şubat 2021 Çarşamba


25 yorum:

  1. Allah Rahmet Eylesin:-( Allah'tan hayatta iken değeri bilinen bir insandı, hemen herkesin kitaplığında yerini almış değerli bir insandı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazmışsınız; hemen herkesin kitaplığında yerini almış değerli bir insandı. Bu cümleyi okuyunca bir düşündüm, hakikaten neredeyse tanıdığım herkesin evinde en azından bir kitabı var. Nurlarda yatsın.

      Sil
  2. Çok üzüldüm. Mekanı cennet olsun. Allah rahmet eylesin. Anneciğine kavuştu...

    YanıtlaSil
  3. Çok iyi bir insan gitti, annesine kavuştu... Nurlar içinde yatsınlar...
    Umarım hepimiz iyi birer insan olabiliriz...

    YanıtlaSil
  4. Harika bir insandı. Mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
  5. nur icinde keyif yapsinlar cennet bahcelerinde.Gercekten hepimizin hayatina dokunmus bir insandi.Ne sansli,ne guzel goc etti arkasinda biraktiklariyla.

    YanıtlaSil
  6. Allah rahmet eylesin. Açıkçası biraz utanarak söylüyorum ki annem gelipte odama baya üzgün şekilde Doğan CÜceloğlu öldü diyene denk tanımıyordum kendisini.

    Annen yoksa kimse yoktur sözünün de hikayesini anlattı sonra. Şöylemiş, gerçi belki biliyorsunuzdur ama ben yazayım genede;

    Annesi vefat ettiğinde henüz ölümü kavrayabilecek yaşta değilmiş. Bir şey hissetmemiş yani anlamamış daha doğrusu. Sonra bir gün mezarına gitmiş. Orada kendi kendine, ölüm bu, demiş ve o zaman anlamış annesine ne olduğunu ve günlerce çok üzülmüş. O sırada babası da bunu fark etmeyerek üzerine yürümüş bir tatışma esnasında.

    O zaman anlamış ki, anne yoksa kimse yok.

    Ben de merak edip araştırdım insanı bu denli titreten sözü söyleyen kim diye. Ve sonrasın da daha da üzüldüm. İyilerin, dahilerin çoğu zaman daha erken gittiğine tekrardan tanık oldum...

    YanıtlaSil
  7. Çok değerli, çok saygıdeğer, çok üretken, yüreği sevgi dolu bir bir insandı. Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun 🙏

    YanıtlaSil
  8. Allah rahmet eylesin, mekânı cennet olsun Inşaallah

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar.
    Psikolog Prof. Dr. Doğan CÜCELOĞLU'nun vefatına çok üzüldük. Türkiye, gerçekten çok değerli bir bilim adamını kaybetti. Kendisine Cenab-ı Hakk'tan rahmet, ailesi ve yakınlarına sabr-ı cemil diliyorum. Ülkemiz için çok büyük bir kayıptır. Ruhu şad olsun. Işıklar içinde uyusun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  10. Herkesin hayatına mutlaka güzel bir dokunuşu olmuştur diye düşünüyorum. İçim acıdı ilk duyduğumda, sonra annesine kavuştuğu için mutlu oldum. Işıklar içinde uyusun...

    YanıtlaSil
  11. Sekiz yaşında annesini kaybeden bir annem var bende yaşadığı halde baba sevgisini öz babasından alamayan 42 yaşında bir çocuğum ve babamı artık gömdüm ..hayat işte ..Çok değerli bir insandı sayenizde bir daha andık

    YanıtlaSil
  12. Çare olduğu dertlerin, tasaların yüzü suyu hürmetine Allah gani gani rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  13. Yüreklere dokunan anlatıları ile hepimizin gönlünde yer edinmiş saygı değer insandı. Mekanı cennet olsun...

    YanıtlaSil
  14. Sevenleri ve takdir edenleri çok, saygıdeğer bilim insanımıza Allahtan rahmet diliyorum.
    Yazının sonlarına doğru "hatta bir gün ben de annemle kavuştuğumda" diye yazmışsın. Düşündüğüm gibi mi bilemiyorum ama üzüldüğüm kesin.
    Emeğine sağlık kızım...

    YanıtlaSil
  15. Başınız sağolsun.
    Umarım Tanrı ile mutlu olur.

    YanıtlaSil
  16. Ah! o kadar üzüldüm ki bende anlatamam Bigudili Anne....... Nur içinde uyusun Sevgili Doğan Cüceloğlu

    YanıtlaSil
  17. Benim yazılarımı okuduğum ve hissettiğim kadarı ile. Ne oğlun nede yazdıkların senin asla unutulmamanı sağlayacak canım benim. Hassas sevgi dolu kalbine sevgiyle :)

    YanıtlaSil
  18. Hepimizin hayatında güzel izler bırakmış biriydi, Allah rahmet eylesin...

    YanıtlaSil
  19. Allah rahmet eylesin... Öyle güzel dokunuşlar yaptı ki çok insana...

    YanıtlaSil
  20. Güzel bir yazı kaleme almışsınız, ben kayıtsız kalamazdım, sitemde yer verdim haberine ama bir şey yazamadım, siz yazmışsınız, sevdiğimiz bir insandı, başımız sağ olsun.

    YanıtlaSil
  21. Anneciğine kavuştu demiştim ben de okuyunca... Bunca sene sonra.

    YanıtlaSil
  22. Allah rahmet eylesin, çok değerli bir insandı.

    YanıtlaSil
  23. Allah rahmet eylesin izlediğim kadarı ile iyi bir akademisyen ve yazardı tabi tvlere çıkınca daha bir tanınır oldu.Ama işte hayat dediğiniz gibi bir varız bir yokuz.

    YanıtlaSil
  24. Çok samimi yazmışsınız. Duygulanmamak elde değil. Çok güzel bir kalbiniz olduğunu görebiliyorum.

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...