19 Ekim 2020 Pazartesi

Bebeğim ameliyat oldu

 

Ben iyi bir anne miyim diye kendimi sorgulamama neden olan bir kaza yaşamıştık, buradan okuyabilirsiniz. Kulak çubuğu kazasından sonra herşey normaldi. Acildeki doktor yarın polikliniğe götürün diyince; evimize ve normal hayatımıza döndük. Gökalp'in neşesi yerindeydi. Herşey yolundaydı. Ertesi sabah kulak burun boğaz polikliniğine gittik. Doktorun kulak zarında travmatik hasar var dediği andaki hislerimi tarif etmem mümkün değil. Kulak zarı tedavisinde ilk 48 saatte uygulandığında kulak zarının iyileşme şansını arttıran ve sürecini hızlandıran basit bir operasyon varmış. Kulak deliğinden mikrocerrahi ile yapılıyor.

Doktor bizi çocuk kulak burun boğaz bölümü olan tam teşekküllü bir hastaneye yönlendirdi. Bu işlem anestezi altında yapılabiliyor ve son öğününden en az 6 saat geçmesi gerekiyormuş. Böylelikle gece saat 9'da ameliyat kararlaştırıldı. 

Hastanede olmak Gökalp'e hiç iyi gelmedi. Kulak muayenesi, kan aldırmak derken doktorlardan ve hemşirelerden korkar oldu. 6 saatlik bekleme süresini orada geçirmek istemedim. Geceyi hastanede geçireceğimizden ihtiyaçlarımızı hazırlamak için, en önemlisi de Gökalp'in orada olmaktan huzursuz olduğunu anladığımdan; hastanede beklememizin Gökalp için yeterince travmatik bir durumu daha da kötüleştireceğini düşündüğümü söyleyerek doktordan izin aldım.

Evimize döndük. Gün normale döndü. Yeme içmenin yasak olması dışında günlük rutinimize devam ettik. Akşamüstü parka gittik; top oynadık, kaydıraktan birlikte kaydık.

Saat 8 buçukta hastanedeydik.

Ameliyat önlüğünü giydirdim. Doktorla birlikte ameliyathanenin kapısına kadar gittik. Gökalp'i son ana kadar kucağımda taşıdım. Korksun istemedim ama öyle olmadı. Babasının kucağına verirken bile tedirgin olan ben; oğlumu önce Allah'a sonra doktora emanet ettim. Böyle bir anı Allah hiçbir anneye yaşatmasın. Ayrılırken ağlamasını, anne diye bağırışını ve o an içimin yangın yerine dönüşünü, o yangının Gökalp'i tekrar kucağıma alasıya dek dinmeyişini ömrümün sonuna kadar unutamayacağım.

Ameliyat 36 dakika sürdü. 

36 dakika ne kadar uzun bir zaman... 

Bir asır olmalıydı oysa adı...

Ameliyat sonrası beni uyandırma bölümüne çağırdılar. Ameliyathanelerin çok soğuk olduğunu bildiğim için önceden hazırladığım battaniyesi ile koştum içeriye. Çoktan uyanmış, ağlamaya başlamıştı. Ameliyathanede kullanılan kalın çarşaflardan birine sarmışlar. Kendi battaniyesiyle iyice sardım. Korkmuş, üşümüş, ağlamış...

Hayatta hiçbir şey evlattan üstün değil. Hiçbir acı; onun en ufak bir acısından büyük değil. Bunu yalnızca anne baba olan biri gerçekten anlayabilir. 

Yüreğimdeki yangın dünyayı yakacak kudretteydi, bunu baba da değil; yalnızca bir anne anlayabilir...

Ağrı kesici verdiklerini ağrısı olmayacağını söylediler. Aç, korkmuş ve üşümüştü. Gökalp emerek uyuyan bir bebek. Bir meme verebilsem karnı doyacak, korkusu geçecek, ısınacak ve uyuyacaktı. Ameliyattan sonra 4 saat beslenmesi yasakmış. Emziremedim... Sakinleşmesini, ısınmasını ve uyumasını sağlamak 1 saat sürdü. Hastaneden, hemşireden, doktordan öyle korkmuş ki; doktor hastaneden ayrılmayacak şekilde bahçede durabileceğimizi söyledi. Bahçedeki banklarda; 4 saatlik yeme içme yasağı süresini koynumda ninnilerle uyutarak tamamladık. Gece 2'de odamıza çıktık. 

Emzirdim, yatağa birlikte yattık ve uyuduk. Her zaman olduğu gibi...

Sabah taburcu olduk, evimize döndük. Bir antibiyotik bir de kulak damlası kullanıyoruz şimdi. Hayat normale döndü. Keyfi neşesi yerinde. Cuma günü kontrole gideceğiz ve inşallah iyi haberlerle döneceğiz.

Yorgunluk, stres, uykusuzluk derken bazı şeyleri kavramaya zorlanıyorum. Hastane dönüşünde antibiyotik süspansiyonunu hazırlarken; doğru anlayabilmek için prospektüsü defalarca okumak zorunda kalmıştım. Hala daha bunları yazarken düzgün cümle kurmakta zorlanıyorum. 

Gönlüm çok yoruldu.
Gökalp şükürler olsun iyi, şimdi yanımda, uyuyor. 

Dün gece 3'te yattım. Yatmadan önce bir bardak su içerken düşündüm. Bugün kendim için ne yaptım? Hiçbirşey. Öyle yorgun ki ruhum, bedenim. Hayatla bağımı sadece Gökalp'le ilgili şeylerle kuruyorum birkaç gündür. O uyuduğunda benden geriye hiçbirşey yapma isteği olmayan, olsa da ne yapacağını bilemeyen, gözleri uykusuzluk ve ağlamaktan şişmiş bir kadın kalıyor. 

Suyumu içtim, dişimi fırçalayacaktım. Vazgeçtim. Gönlüm çok yorgundu. Gidip yattım...
Sonra Gökalp'i emzirdim, ona rahmetli annemin bana söylediği şarkıyı ninni olarak söyledim...

Gitmesin gözlerinden pırıl pırıl arzular 
Eksilmesin yüzünden o tebessüm, o bahar
Tanrı seni korusun kem gözlerden saklasın 
Ağartmasın saçını şu geçen zalim yıllar 

Sen güzel bir kelebek sen nadîde bir çiçek 
Sana olan bu aşkım inan hiç bitmeyecek...

Tuttuğun altın olsun gönlün neşeyle dolsun 
Kader hep gülsün sana mutluluk gölgen olsun 
Lâyıksın övülmeye lâyıksın sevilmeye 
Seni üzüp ağlatan hasret kalsın gülmeye 

Sen güzel bir kelebek sen nadîde bir çiçek 
Sana olan bu aşkım inan hiç bitmeyecek...

44 yorum:

  1. Ama dağıldım ben :'(
    Rabbim mutu günlerini göstersin size inşallah, sağlıklı uzun ömür versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim, cuma günü kontrolde güzel haberler alacağız inşallah. Canı yürekten teşekkürler

      Sil
    2. İnşallah. Güzel haberler bekliyoruz. Öp onu benim için.

      Sil
  2. Çook geçmiş olsun. Bu ara sanki herkeste ani hastalıklar duyuyorum. Böyle ani olunca da insanı daha bi tedirgin ediyor. Bi an önce sağlıklı, neşeli hayatınıza dönebilmeniz dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Ben de bahar aylarında dikkat ederim ki; daha çok kötü haber duyar oluruz çevrenizden. Allah beterinden korusun, buna da şükür. Guzel dileklerinize çok tesekkurler🎈

      Sil
  3. Tahmin edebiliyorum ama yine de anne olmadan bu hisleri tam anlamıyla bilmek mümkün değil...
    Geçmiş olsun, umarım iyiye gitmiştir durumu. Sağlıklı bir ömür dilerim ailenize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten öyle, bir insani ne kadar sınırsız ve karşılıksız sevmenin mümkün olabileceğini anne olunca anliyor insan. Iste boyle.. Cuma günü kontrolumuz olacak ve hayırlı haberlerle döneceğiz insallah. Cok tesekkurler, guzel kalbinize🎈💟

      Sil
  4. oh aman neyse hadi geçti gitti çok geçmiş olsun ve anne ninnisi o kadar güzel kii, yine çok duygulu anlattın boğazım düğümlendi, ay hadi bunu da atlatttıııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönül yazar'dan dinle o sarkiyi... tüyleri diken diken olur insanın. İyi olacağız sevgili deep, insallah 🎈

      Sil
  5. Çok ama çok geçmiş olsun bigudili anne. Bunu da çok çabuk atlatmanız ve esikisinden daha güzel günler yaşamanız dileğiyle ki inanıyorum ben öyle de olacak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Alihan; ben de inanıyorum ve dua ediyorum ki cuma günü iyi haberler alacağız doktordan. Basa gelen çekiliyor. Olmasa miydi, olmasaydı ama oldu işte... cok tesekkur ederim.🎈

      Sil
  6. Geçmiş gitmiş olsun ve umarım bir daha yaşanmasın. İkiniz için de travmatik bir durum. İyi olmasına çok sevindim. Okurken, ileride oğlun bunları okuduğunda ne kadar çok sevildiğini iyi bilecek diye düşündüm. Keşke hepimizin ebeveynleri böyle yazılar yazmış olsaydı ve hatırlamasak da bilseydik sevgilerini ve çocukluğumuzu. Kendini çok unutuyorsun, bir çocuğun duygusal olarak birçok ihtiyacı var evet ve eminim sen hepsini düşünüyorsun ince ince, ama yaptığın bir hata var gibi, kendini çok unutuyorsun, bir çocuğun onu çok seven ebeveynlerin yanında kendini düşünen ve seven ebeveynlere de ihtiyacı var. Ufacık detaylar bile olsa kendini şımartmayı unutma lütfen, evlat her şeyden önce gelir belki ama senden önce değil, kaç yaşında olursa olsun, kendini sevmeyi sen kendini seversen öğrenir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar güzel ifade etmişsiniz ki, yüreğinize sağlık. Tastamam doğru.

      Sil
    2. Canim ah, bir de yuregime söz geçirebilsem... Bazen diyorum ki, anne olmadan önceki ben, topuklu ayakkabılarla bakkala giden bir kadındım da ne oldu simdi gün sonu dişimi fircalayacak ne bedenen ne de ruhen halim kalmayacak bir kadina evrildim. Heyhat... baştan sona harfiyen katılarak ama uygulamadaki basarimi yüksek ongoremeyerek okudum yorumunu. Bir de ilk 1 yaşı için doldurduğum bir günlüğüm ve ömrünün ilk 50 gününü: emdi, sıçtı, uyudu diye saat saat not ettigim bir defterim var:) bazen de komik bir kadınım yani:) sevgiler💟

      Sil
  7. geçmiş olsun beterinden korusun Rabbim olur ufak tefek şeyler elbette.Belki büyük bir kaza savmıştır derler içim rahatlar böyle zamanlarda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olaydan birkaç saat önce çöp toplayan birine para vermiştim. Demek ki başımızın gözümüzün sadakası olacakmış. Dediğiniz gibi, buna da şükür. Cok sevgiler🎈

      Sil
  8. çok geçmiş olsun. çocuklara hastalık hiç yakışmıyor. bundan sonra neşeli, sağlıklı günleriniz olsun :9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hic yakışmıyor gercekten. Nerede savaşın ortasında kalmış, öksüz, yetim, fakir, hasta, üşümüş, herhangi bir şekilde hayatın uzdugu bir çocuk görsem Nazım'ın siiri gelir aklıma.

      Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne
      Allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar
      Oynasınlar türküler söyliyerek yıldızların arasında
      Dünyayı çocuklara verelim
      Kocaman bir elma gibi verelim sıcacık bir ekmek somunu gibi
      Hiç değilse bir günlüğüne doysunlar
      Bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı
      Çocuklar dünyayı alacak elimizden
      Ölümsüz ağaçlar dikecekler

      İşte böyle... Sevgiler💟

      Sil
  9. Cok geçmiş olsun.Bir şekilde blogunuza denk geldim ve bu yazıya rastladım.Ne güzel bir annesiniz siz.Ne sanslı bir bebek yetistiriyorsunuz.Guzel haberleriniz için bir duaci da ben olacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum bırakmış olmanız ne kadar nazik, üstelik boyle yureklendirici bir yorum. Hele de duaci olmanız. Varolun. Cok sevgilerimle...

      Sil
  10. Çok çok geçmiş olsun. Umarım en kısa sürede her şey yoluna girer. Rabbim başka acılarını göstermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim, amin, nerede varsa... blogunuza uğradım simdi fakat izleyici butonu goruntuleyemedim. O sebeple e posta abonesi oldum. Bloggerda okuma listesinde de bir problem olmalı ki Manuel ekleme yapılmıyor, bilemediğim bir sebeple sanıyorum. Umarim güzel haberleri alacağız kontrollerde doktorumuzdan. 🎈

      Sil
  11. Hay Allah, çok geçmiş olsun. Yaşadığınız her duyguyu çok iyi anlıyorum. İnşallah bir daha aşı dışında bir doktor işiniz olmaz. Yalnız unutmayın ki, siz iyi olmazsanız, Gökalp de iyi olmaz. Çünkü ona sizin gibi kimse bakamaz, sevgisini veremez. Zamanında bir doktor arkadaşımın bana verdiği tavsiyeyi ben de size vereceğim. İnanın çok şey fark edecek. Lütfen günde sadece bir saati kendinize ayırın. İster boş boş oturun, ister yürüyüş yapın, her ne olursa ama kendiniz için yapın. Bunu size prematüre doğmuş ikiz ve sürüyle sağlık sorunu olan bebeklerin annesi olarak ve bir doktor olarak yazıyorum. Farkındayım ki gittikçe tükeniyorsunuz, halbuki cesur ve güçlü bir insansınız. Sadece molaya ihtiyacınız var. Unutmayın günde sadece bir saat ama Gökalp’ ten uzakta geçireceğiniz bir saat sizin şarj olmanıza yarayacak. Sevgilerimle ❤️🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlari tecrübeli bir anneden duymuş olmaktan çok memnunum. Ne güzel söylediniz. Hani bir tabir vardır, anneler çocuklarından bahsederken kullanir, yaramaz değil hareketli. Gercekten de Gokalp oyle bir çocuk. Ben de takıntılı değil ama gereğinden fazla detaycı biriyim. Bir de gereğinden fazla mükemmeliyetçi. Tabi söz konusu annelik değil mukemmelliyetcilikten kastım. Bence her çocuk sahip olabileceği en iyi anneye sahip zaten. Yeterince çabalıyoruz çünkü. Gunluk hayatımda da böyle biri olduğum için, hayat bana zaten bir tık daha yorucuyken buna oğlumun da hareketli bir bebek olmasi eklenince... Bu sefer isteristemez yorgun, bitkin, tükenmiş oluyorum günün sonunda. Hele bir de kucağındaki çocugun, bir saniyelik gafletten yararlanıp kulak çubuğunu kulağına yerlestirmesi ve herzamanki huyu olan kendini geri atmasıyla boyle bir kazanın olması... işte bu noktada tertemiz bir ev, tertemiz üstümüz başımız, sağlıklı ve lezzetli yemeklerimiz... hepsi boşa gidiyor sanki bütün emeklerim koca bir çöp oluyor ve ben ertesi geceyi kaygılar içinde hastanede geçiriyorum. Ne zaman uslanacak deli gönlüm bilinmez, içimde ciddi ciddi bir demlik su kaynıyor çoğu zaman. Ya da böyle bir his iste... cok cok sevgilerimle💟

      Sil
  12. Büyük geçmiş olsun, ah o kulak çubukları yok mu.. :( Bununla atlatmış olsun minik Gökalp. <3 Sağlıkla, huzurla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Inan birdaha görmek istemiyorum o kulak çubuklarını. Ustelik doktorun dediğine göre kulak kirini temizlemekten cok içeriye itmeye yararmis kendileri. Kulak kendi kendini temizleyebilirmis. Cok sukur bu kadarıyla atlattık, allah beterinden korusun. Cok sevgiler🎈

      Sil
  13. Geçmiş olsun. Olmasa iyi ya oluyor bazen küçük kazalar. Bu dönemde sağlık hizmedine hızlı ulaşabilmiş olmanız da büyük şans. Hastaneler o kaar kötü ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Covidli hastaların bolumu tamamıyla ayrı. Benim kişisel gözlerim tedbirlerin cok sıkı olduğu ve hastaların da buna uyduğu, son derece temkinli olduguydu. Zira zaten canlarının derdine gelmiş kimse birde üstüne corona olmak istemiyor. Tabi işin ucu sağlık olunca mecbur gidiyoruz hastanelere. Allah beterinden korusun..

      Sil
  14. Çok geçmiş olsun rabbim şifalar versin inşallah...sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. ah çok geçmiş olsun yaa bir şey olmamış neyse ki diye düşünmüştüm ben de. neyse ki vaktinde gitmişsiniz zaman geçmeden. çabucak eski enerjisine kavuşacak inşallah allah kuvvet versin sana da bol bol enerji bir dee. üzülme artık bak geride kaldıı, şarkı da çok güzelmiş kii <3

    YanıtlaSil
  16. Ah, o anları öyle aktarmışsınız ki sanki oradaymış gibi gerilim içinde okudum.
    Gerekli bir operasyonmuş, gereği yapılmış. Bebek de çabucak kendine gelmiş. Ninni de ayrıca şifa olmuş:)
    Çok çok geçmiş olsun. Sağlık ve huzur dolu günler dilerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim, cok sukur bununla atlatmış olacağız inşallah. Gerekli ve yapılmasında büyük fayda sağlayan bir operasyondu, insallah yakında hersey bitti zar tamamen iyileşti haberini de alacağız. Cok tesekkur ediyorum. Cok sevgiler

      Sil
  17. Çok çok geçmiş olsun. Ah, seni öyle iyi anlıyorum ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok cok tesekkur ediyorum ben de. Allah esirgesin tüm miniklerimizi. Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi... cok doğru..

      Sil
  18. bu güzelim yazını son yazıma koyduuum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E canım 🙂💟 sevindim ben 🎈 çok teşekkür ederim sevgili deep

      Sil
  19. Geçmiş olsun, en kısa zamanda sağlığına kavuşur inşallah. Bugün kendim için ne yaptım? sorusuna mahal yok, canınızın derdine düşmüşsünüz. Sağlık ve mutlulukla güzel günleriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim, cok sukur. Insallah zar tamamen iyileşecek ve ben de derin bir oh çekeceğim. Aslında bugün kendim için ne yaptım cümlesi yazının içinde; ama evladı, ama eşi ama sevdiği bir başkası için yaşamaya devam eden ve onun için mücadele eden herkese bir atıftı, bir mecaz anlamdı. Bir yureklendirmeydi kendime ve benim gibilere. En azından ben bu sekilde düşünerek yazmıştım, yoksa kendi kendime bu soruyu ciddi ciddi sormadım elbette:) o iyi olsun yeter, yoksa hareketli bir bebegin olduğunda her günün sonu kendine hiç vakit ayırmamis bir şekilde bitiyor, ama mutlu bitiyor, baska hicbirseye değişilmez sekilde bitiyor... yeter ki sağlıklı ve mutlu olsun... cok tesekkurlerimle

      Sil
  20. Çok geçmiş olsun.Gökalp en kısa zamanda sağlığına kavuşsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iyi dilekleriniz için çok teşekkürler ve tabi ki çok sevgiler🎈

      Sil
  21. Çok geçmiş olsun.
    Şuan yaşadığınız duyguları ayrı ayrı iki çocuğumda yaşadım.
    Zor süreçler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve tarifi mümkün olmayan duygular, allah kimseye de yaşatmasın. Minikler gülsün, anneler gülsün... cok tesekkurler, sevgiler💟

      Sil
  22. Merhabalar.
    Çok büyük geçmiş olsun. İnşAllah sağlık, sıhhat ve afiyettesinizdir. Ancak, "Kulak çubuğu kazası"nı anlayamadım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://bigudilianneblogger.blogspot.com/2020/10/bebek-ve-cocuklarda-ev-kazalar-cocuk.html?m=1

      Bir önceki yazimda bundan bahsetmiştim. Şükürler olsun Gökalp iyi, iyileşme sürecini haftadan haftaya doktor takip edecek ve iyi haberler alacağız inşallah. Guzel dilekleriniz ve yorumunuz için teşekkürlerimle. Saygılar bizden...

      Sil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...