8 Kasım 2020 Pazar

5 yılda neler değişir


Depremden bu yana babamın evindeyiz. Kınarayarak gözlerinizi devirin; ilk kez bugün yıkandım. Kulak ameliyatından beri Gökalp'e banyo yasak. Boynundan aşağısını yıkıyorum. Benim de deprem korkum; ya depreme banyoda yakalanırsama evrildiğinden anne oğul tü kaka olduk yani. Rezilliği eline aldı mı bir insan, korkacaksın ondan.

Bugün eski yazılarımdan birine gözüm takıldı, buradan ulaşabilirsiniz. Sanki başkası yazmış gibi okurken çok güldüm, çok eğlendim. Bu arada bir blogger'ın gizli dramı, aradan geçen 5 yıl rağmen sanırım hala aynı... 

Değişen benim. Son 5 yıla ne sığdırdıysam, artık öyle birşey yazmam mümkün değil. O eğlenceli kız gitmiş; yerine otuzuna dayamış bir anne, bir hayat mücadelecisi gelmiş.

O son 5 yılda, evlendim. Kaplumbağa misali evim sırtımda 3 ayrı şehir gezdim. Bir düşük, bir dış gebelik yaşadım. Önce dedemi, bu yıl da annemi kaybettim. Anne oldum. Eskisi gibi hayatın anlamını aramaya devam etmedim. Gökalp'i kucağıma aldığım ilk an; hayatımın anlamının o olduğunu anladım. 

Peki sizden ne haber? 5 yıl içinde hayatınızda değişen ne? 

52 yorum:

  1. hiç düşünmemiştim, aslında değişen çok şey var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oluyor, birkaç saniye bile insan hayatını degistirebilecek güçte. Sevgiler

      Sil
  2. O banyo korkusunu çoğu insan yaşıyor sanırım. Bende de aynısı olmuştu, çok uzun süre banyo yapamamıştık ben ve bebeklerim. Hatta eşime kızıyordum banyoya giriyor diye 🤗. Beş yıl sonrası için planım sanırım köye yerleşip tarım yapmak, bakalım 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banyodayken hayat ucgeni kuramayacagim, depremcbitince de evden çıkarmayacağım dusuncesi.. Aslında saplantılı dusunceler ama elinde olmuyor insanin. Gececek, mücadele ediyorum şimdilik.. Ne güzel bir hayal, hersey gonlunuzce olsun.

      Sil
  3. Bilgiç'in daha çekilmez olması dışında değişen çok bir şey olmadı sanırım :D
    Beş sene önce Metos Kanada'ya gitmişti bir sene değişim programıyla. Bilgiç liseye hazırlanıyordu. Şimdi de üniversiteye hazırlanıyor. Liseye hazırlanırken iki test çözsün diye takla atıyordum şimdi takla atsam da çözmüyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yas itibariyle sorunlar değişiyor, annelik hic bitmiyor değil mi... Ne güzel. Ne tatlı. Allah o gunleri bana da göstersin inşallah. Darısı başıma yani💟 çok sevgiler

      Sil
  4. Beş yıl önce evlatlar üniversiteye girdi mi girecek mi, telaşesiyleydim, bugün bitirdiler,kendi ayakları üzerindeler, evlendiğimiz zamanlardaki gibi edi büdü kaldık evde.Sanırım tüm hızlı değişimler gençlikte oluyor, yaş kemale erdikçe sakin sakin yaşıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu size. Hayat döngüsü iste. Az cok bizi bekleyen nokta belli. Kuşlar yuvadan ucucak elbet.. telaslar azalacak belki ama hiç bitmeyecek. Evlenecekler, torunlar gelecek derken... insallah o gunleri görürsünüz, sağlıkla mutlulukla.

      Sil
  5. beş yıl önce babamı kaybettim, ağbim gözlerini kaybetti şekerden, ben emekli oldum vay ya yaş 50 olmuş ne zaman geldik bu yaşa..........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acısıyla tatlısıyla devam ediyoruz yaşamaya iste. Ben de son 5 yıla hem aci hem tatli hikayeler sığdırdım. En güzeli de oğlum. 50 yas ne kadar uzak duruyor bana, oysa çabuk geçecek zaman değil mi? Nice güzel gunler yillar dilerim size.

      Sil
  6. Beş yıl, Dilekolay, üniversiteden mezun oldum, ama mezun olduğum işte çalışmadım (uzun hikaye) , sonra şehir değiştirmemiz gerekti. Taşındık ve başka bir işte çalışıyorum şu an.. Allah’ıma şükür en azından işsiz değilim ama.. önümüzdeki beş yıla bakacağız artık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili andromeda, ben de mezun olduğum bölümde çalışmadım. Sevmeyeceğim bir isi seçmiş oldugumu mezun olduktan sonra stajyerlik farkettim. Cok hayalkirikligi olmuştu benim icin. Sonrasinda harika bir işte calisma fırsatım oldu. Acayip havalı bir işti... Cok iyi köklü bir kolejin jngilizce bölüm sekreterliğini yaptım. Cok severek. Evlenince şehir degistirecegimden, bırakmak zorunda kaldım. Evlendim tayinleri gordum. Sonunda anne oldum. Coktan kapanmıştı is hayati benim için. Biraz da kaderciyim. Senin de önüne ümit ederim ki birgun güzel fırsatlar çıkacaktır. Sevgiler

      Sil
  7. Benim 5 yılda hayatımda çok büyük değişimler oldu, 5 yıl en az bir 10 yıla bedeldi diyebilirim. Hayat enteresan, bakalım daha neler neler bekliyor?
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen öyle oluyor. Bir bakıyoruz birkaç güne neler sığmış, değil ki 5 koca yıl. Söylerken uzun bir zaman gibi gelse de dönüp baktığımda acısı tatlısıyla geçip gitmiş işte. Cok sevgiler

      Sil
  8. 5 yılda çok şey oldu ama en büyük yaptığım ve en güzel şey üniversiteyi kazanıp yaşadığım şehire 12 saat uzek bir yerde okumaya gitmek sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nereden nereye gittiniz ciddi ciddi merak ettim🙂 mutluysanız ki öyle bahsetmissiniz; nerede oldugunuzun da pek bir önemi yok gerci. Mutlu olduğunuz yerdesiniz, önemli olan da o zaten. Sevgiler

      Sil
  9. Çok şey değişti sanırım. Keşke pozitif yönde olsaydı değişenler:( Sizde zor döneler geçirmişsiniz:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sonraki 5 yıla kısmetse.. en güzel yaşadığım sey; anne olmaktı. Degil bu 5 yilin bütün hayatımın da en güzel şeyi olmaya devam edecek. Size de güzel günler diliyorum gelecekte, sevgi ve umutla...

      Sil
  10. Yaylada hayalim olan Taş Ev Restaurant inşaatını yapıp işlettik, düzgün eleman bulamadığımızdan dolayı iş eşimle bana kaldı. Keyif aldığımız bu işi sonlandırmak zorunda kaldık. Daha sonra İzmir'e yerleştik, yine aynı isimle bir doğal ürünler ve şarküteri dükkanı açtık. Pandemi nedeniyle kapattık, sonra bir daha açmadık. Babamı kaybettim. Kızım ihtisasını ve zorunlu hizmetini tamamlayıp o da İzmir'e döndü. Oğlum evlendi. Yeni ev aldık, tadilatları yapıyoruz sanırım bir ay içinde yeni evimize geçeceğiz. Bu bizim sanırım en az 25. ev taşımamız olacak. Umarım sonuncu olur. Bundan sonraki beş yıl olacaklar hakkında hiçbir planım ve fikrim yok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksiyonlu bir 5 yıl olmuş sizin için de. Degisimle, yeni başlangıç ve sonlarla dolu. Insallah son eviniz olur birdaha taşınmazsiniz. Ben de 4 yıldır evliyim, bu 3. şehirde 3.evim... Ev taşımak o kadar zor ki, hele bir de kiracı olup her evin ayrı derdiyle uğraşmak, tam evi adam ettim derken, tekrar yollara dusmek🙂 babanız nur içinde yatsın. sevgilerimle

      Sil
  11. Sadece beş yılda değil hayat öyle bir yer ki 1 ay önceki senle 1 ay sonraki sen arasında uçurum olabiliyor. O yüzden ben artık yıllar sonrasını değilde bugünü düşünmekten yanayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel söylediniz. Yine de geçmişimizi ve geleceğimizi düşünmek sanirim fıtratımızda var. En güzeli anı yaşamak, becerebilene tabi🙂 sevgiler😔

      Sil
  12. olsun işte yaşamışsın, olgunlaşmışsın. bende hiçbi değişiklik yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vardır olmaz mi, şımarıklık etme simdi💟🎈 kendinden daha çok bahsetmelisin deep, bu kadar gizli saklı da olmaz ki canım😉

      Sil
    2. ayolcum, beş yıl önce de yalnız yaşıyodum, her akşam blog yazıyodum okuyodum, şimdi de aynı işte, her akşam yazıyorum, yalnız yaşıyorum, pandemiden beri evdeyim, gündüz ev işi yemek alışveriş, akşam da film dizi kitap :)

      Sil
  13. Beş yılda hayatımda çok değişiklik oldu benimde.Ağrı'da ki şark görevim bitti İstanbul'a döndüm.Kendi evimi kurdum,hastalandım,iyileştim,özel anlamda hayatımda bitişler ve yeni başlangıçlar oldu ;) oooo neler olmuş neler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağrıdan İstanbula... bence çok güzel bir hikayelerin olmuştur bu süreçte. Yazmalısın birara bunları. Yeni başlangıçlarının mutlu sona ermesi dilegimle🎈

      Sil
  14. Değişiklik iyidir. Sen otuzunda bu kadar karamsar olursan 50'lilerde ne yapacaksın bilmem. 46 yaşındayım ve bir dünya hayalim var. Çoğu gerçekleşmeyecek bile olsun kendimi aktif dinamik hissediyorum.
    5 yılda bir oğlum liseli, diğeri bu yıl ünivesiteli oldu. Corona yüzünden ikisi de marttan beri başımda. Ergen, 2 erkek... dünya bu kadar zor olamaz emin ol. Ergenlik sıkıntıları bir yana, sürekli doyurulmaları gerek. (ikisi de incecikler ne hikmetse) Yemek, bulaşık, temizlik. Günde en az 2 öğün tatlıları var mesela. Kavanoz kavanoz reçel yapan biriyim ben. 5 yılda boş olan evimin 3 tarafı doldu. Dibimde binalar, güneşimi engeller oldular, rüzgarımı hatta. 4. taraf kapanamaz neyse ki orası cadde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 30umda ne kadar karamsar olduğum tartışılır ama 50imde senin kadar şikayetçi olmayacağım kesin. Sevgiler

      Sil
  15. Hep işimle ve insanlarla uğraşmak zorunda kaldım. Geçen yıl annem çok hasta oldu, derin korkular yaşadım. Yine de çok şükür. Allah bu günlerimi aratmasın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok geçmiş olsun. Sevdiklerimiz için kaygılanmak, kendimiz için duyduğumuz kaygilardan cok daha ağır oluyor.. Hele hastalık söz konusu olunca. Cok sukur anneniz yanınızda. Ben annemi bir an içinde kaybettim, 54 yaşında, sofrada bizimle sapasağlam yemek yerken biranda olup bitti hersey. Allah sizin annenize uzun ömürler versin. Nefesleri yeter... Allah güzel günler nasip etsin. Sevgiler🎈

      Sil
  16. Hayat benim için daha iyi 5 yıl öncesine göre. Bu koşullarla ilgili olsa da insanın kendisiyle de ilgili bence. Neşeli kızı bırakmayın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında konu pek neşeyi kaybetmekle ilgili değil, sanırım asıl konu 25 ile 30 yaş arasındaki değişimin cok keskin olması. En azından benim için. Sanki iki kat daha hızlı mayalandim bu 5 senede. Daha olgun birine dönüştüm. Boyle düşünüyorum. Bağlantı verdiğim 5 yıl önceki yazımı okudunuz mu bilmem ama, okursanız demek istediğimi daha iyi ifade etmeme yardımı olur. Cok tesekkurler🎈🎈

      Sil
  17. 5 yıl içinde bizim hayatımızda çok keskin değişiklikler olmadı ancak geçen sene bu dönemler sorsaydınız bunu 5 sene önce taşınma sırasında yaşadığımız yangından bahsederdim size. 5 yıl içinde bize gelen en güzel şey kızımız oldu. Artık 4 kişilik bir aileyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tasinma sırasında yangın mi🙄 neler geliyor insanın başına su hayatta. Geçmiş olsun. Ki geçmiş, şükür. Ne mutlu, bir ömür mutluluklar guzel ailenize🎈

      Sil
  18. Merhaba iadeyi ziyaret yapmak istedim. İzmir'de olduğunuzu bilmiyordum çok geçmiş olsun. 5 yıl içinde mezun oldum işsiz olarak devam ediyorum, sınav hazırlığı yaparken bir yandan yazma serüvenime devam ediyorum. İki kitap çıkardım. Kozamdan çıkmak için adımlarımı attım ama hala yüzleştiğim ve aşamadığım noktalar var. Bakalım zaman neler getirecek. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman herşeyin ilacı olacak, bugün olmasa yarın. Önemli olan artik sizin adım atmış ve yüzleşmeye hazır hissediyor olmaniz. Her ne ise üzerinde konustugumuz; bilmesem de; en nihayetinde mutluluklar diliyorum. Canı yürekten. Sevgilerimle🎈

      Sil
  19. Dolu dolu bir 5 yıl yaşamışsınız, acı anları da olsa.. önümüzdeki beş yıl çok daha güzel geçer umarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle oldu, hayatımda büyük degisimlerin olduğu bir 5 yili geride bıraktım. Umut dolu yarınlara... hepimiz için, umarim. Sevgiler💟

      Sil
  20. deli kızın bohçası derya senin bloga yorum yapamamış, şimdi bir deneme yorumu yaptım bakalıım :)

    YanıtlaSil
  21. Çok geçmiş olsun. Geçenlerde yorum yapamamıştım deep e sordum 😊. Ben 50yaşındayım. Kalan her günüm değerli artık 5yıllık planlar yapmaya korkuyorum. Her geçen günümü nitelikli, sağlıklı ve mutlu yaşamak istiyorum mümkünse 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saglikli ve mutlu yaşamayı herkes ister. Dikkatimi çeken nitelikli kelimeniz oldu, ne güzel, ne kadar doğru... dilerim hersey gonlunuzce olsun. Sevgiler

      Sil
    2. Yarın öleceğimi bilsem, zamani nasıl kaliteli değerlendiririm diye düşünürm 🙈🙈🙈

      Sil
  22. 5 yıl uzun bir süre. Artık anda kalmak önemli. Kariyer planları bile sanırım artık öyle. Yaşadıkça neyin önemli olduğunu neyin olmadığını anlıyorsun, ölümler bunu en çok gösteriyor insana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çok da zamansız ve ani ölümler. Rahmetli annecigimin kaybı bana bunu öğretmiştir. Bugun varız yarın yokuz. 5 yılda neler değişmez ki. Cok sevgiler

      Sil
  23. Merhabalar.
    Gökalp'inizi güle güle büyütün. Allah zihnini ve bahtını açık etsin. Kulak ameliyatınız için geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Kaybettiğiniz yakınlarınız için de başsağlığı diliyor ve mevtalarınıza da Cenab-ı Hakk'tan rahmetiyle muamele eylemesini niyaz ediyorum. Siz beş yıla bayağı bir hareketlilik sığdırmışsınız. Dile kolay tam beş yıl...

    Yaş belli bir merhaleye geldikten sonra yeni gelen her yıl bir sürü sorunlarla geliyor. Acılar, hastalıklar vs. Her şeye rağmen ayakta duracak kadar sağlıklı ve kimseye muhtaç olmadan nefes alıp verebiliyoruz. İşte bu yetiyor.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem blog yazilariniz hem de yorumlarınızı kalitesinden, sahsinizin ne kadar büyük bir hayat ustadi olduğu anlaşılıyor. Size ciddi bir saygı duyuyorum. Her gününüz bahar olsun. Saygilarimla

      Sil
  24. Dile kolay beş yıl. O kadar çok şey değişti ki hayatım değişti hatta öyle diyebilirim. Bu beş yılın ilk yılı çok zordu sonrasında kendime gelebildim beş yılda beş yıldı ama. Kıymetini bilmek lazım bir saniyenin bile kii beş yıl çook uzun "keşkeler" için... "İyiki'li" anlarınızın çok olması dileğimle 🙏🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi, zaman çok değişik bir kavram. Bazen 5 dakika geçmek bilmezken donup baktığımızda ne 5 yıllar harcamış oluyoruz. Tum güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Hersey gonlunuzce olsun, çokça sevgiler...

      Sil
  25. Son beş yılda yaşadığım her şeyi koydum bir kenara. Yeni hayatlara yelken açtım. Ancak bu beş yıl içinde yaşadığım hiçbir şeyi ömrüm boyunca unutmayacağım. Vakti gelince hesaplaşacağım hepsiyle.
    Dünya dönüyor, dönecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlaşılan büyük secimler, belki de kararlar aldiginiz bir dönem olmus yada ben öyle sezdim yorumunuzdan. Unutmayacaginiz; güzel anilar biriktireceginiz gunlerin gelecek olması umuduyla, sevgiler

      Sil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...