4 Ocak 2021 Pazartesi

Anne günlüğü #4 bokunda boncuk var


Engin Günaydın bir röportajında pandemi dönemi ile ilgili; benim için değişen birşey olmadı, farkettim ki benim hayatım zaten karantinada geçiyormuş demişti. İlk izlediğimde çok gülmüştüm ama sonraları aynı şeyi kendimiz için de düşünmeye başladım.

📍Pandemi başladığında 15 aylık olan oğlumla birlikte, dört duvar arasında renkli bir dünya kurmayı çoktan başarmıştık. Bundan olsa gerek; bizim için sokağın bir ucundan diğer ucuna yürüyor olmakla, dünyanın uzak bir köşesine yolculuk etmek arasında pek bir fark olmadı. Bence 2 yaşında bir çocuk için yürüdüğü yollar aynı olsa da; hayata bir şekilde karışıyor olmak yeterince büyük ve masalsı bir deneyim. 

Anne olduğunuzda; en büyük mutluluğunuz çocuğunuzun mutluluğu oluyor. Bu gerçekten çok şaşırtıcı. Doğamız gereği bencil fıtratımız, ebeveynlik söz konusu olduğunda hata veriyor.
📍Harika bir sapma. Sanırım bu sebeple; kazan kazan durumu söz konusu. Çocuk mutlu, anne mutlu. Günler böyle geçip gidiyor.

Son bir aydır, eğlenceli lazımlık denemelerimiz oluyordu. Hepsi minik minik çişlerdi ama olsun'du, gelecek vaad ediyordu. Nitekim bugün beklenen kaka geldi. Ben nereye sıçacak diye hayıflanırken (buradan okuyabilirsiniz); sıçtı gitti çocuk. 

Birçok anneden aldığım duyuma göre; "bebeğin kakasını kaybetme korkusu" yaşanmadı. Ne saçma birşey. Bebek kakasından ayrılmak istemiyor. Bu sebeple de kakasını yapmıyor veya yaptıktan sonra kakasını gördüğünde çok ağlıyor.

📍Bir yaşamadığım bu saçmalık kalmıştı ki; aslan yürekli şeker portakalımla birlikte lazımlığına düşen kakasını alkışlarla son yolculuğuna uğurladık. 3 Ocak Pazar, şerh düşelim.

📍Bu arada bokunda boncuk falan yok. Onu yalan söyledim.

16 yorum:

  1. Bana çok iyi geldi karantina. Zaten çevremde bir sürü ruhumu emici virüsler vardı. Çok şükür ki onlardan uzağım. Haftada bir görmek zorunluluğu yaşıyor olsam da Allah bu günlerimi aratmasın. Öyle her annenin dediğine aldırma yaaa. O kadar komik şeyler duyuyorum ki bazı yeni anne olmuş olanlardan. Ooyy anam oyyy yani. 🤭🤭

    YanıtlaSil
  2. Hahaha...hadi geçmiş olsun. Daim olsun. Maşaallah Sübhanallah.
    Ki bunlar lazım. Zira benim kız donlara geri dönüş yaptı acayip canımı sıkıyor bu durum.
    Neyse..
    Benimkilerde o kaka sahiplenme işini yapmadı şükür. Bende okudumdu birkaç yerde de o ney öyle demiştim. Evlerden ırak.

    YanıtlaSil
  3. Oh hadi geçmiş olsun. Biz hiç lazımlık kullanmadık, direkt çocuk oturağıyla klozete oturttum benimkileri. İkisiyle birlikte kontrolden çıkar kaka işi diye istemedim lazımlığı. Tabii ki işler öyle toz pembe gitmedi, lazımlıktan alıp oynarlar diye lazımlık almazsan, onlar da yere zıçıp oynarlar. Nitekim de yaptılar 😂😂. Yani diyeceğim, herkesin kaka macerası ayrı bir güzel geçiyor. Sizinki de öyle olacak. Kakayı tutma veya vedalaşamama işinin altında ise fallik döneme ait etkiler yatıyor. Boşverin, hiç kafanızı bulandırmayın, maşallah sizde sorun çıkmayacak gibi. Oldu da bitti maşallah 👏👏👏👏🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda abla, blog yayınlarına yorum yapılamıyor. Email adresini paylaşmamişsin. Burdan ulaşmaya çalışıyorum. Umarim görürsün. Bilgin olsun isterim.

      Sil
    2. Tamam, gördüm şimdi, çok teşekkür ederim. Ayarlarda düzenleme yapmıştım, ondan olmuştur. Tekrar düzenleyeyim. 🙏❤️

      Sil
  4. Kaka ile bağ kurmak 😅 ilk kez duyuyorum ben ,peşine düşüp "acaba nasıl bir şey" merakinda olduklarını biliyorum yegenlerimden:) ama ayrılık korkusu sahiden çok ilginç.

    YanıtlaSil
  5. Siz tuvalet eğitimini halletmişsiniz valla, tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  6. benim yeğenimde kakasına bağlanma vardı. annemler kakasının nennen yapmaya gittiğini söylüyorlar, bay bay kaka diyerek su dökülüyor ve kaka uyumaya gönderiliyordu. baya bir seromonisi vardı :)

    YanıtlaSil
  7. aa evet ya ben de senden duydum bunu, kaka çocuk bağını, ne ilginç bişiymiş :)

    YanıtlaSil
  8. Kahkaha atarak okudum konuyu acayip komik yazmışsın. ALLAH iyiliğini versin. :D

    YanıtlaSil
  9. Boncuk falan yok yalan söyledim :)

    YanıtlaSil
  10. Engin Günaydın'ın o röportajını çok beğenmiş ve gülmüştüm. Karantina ya da dikkatli yaşam zor geçiyor bizim içinde. Daha büyük çocuklarda da oluyormuş kaka ile bağ kurma. Bizim zamanımızda yok muydu ya bunlar :)

    YanıtlaSil
  11. Ya yazılarına bayılıyorum,çok içten,küfürlüü müfürlüü çok tatlıı :)

    YanıtlaSil
  12. senden duydum bunuuuu ilginçli :)

    YanıtlaSil
  13. bizde de o kayıplar yaşanmamıştı :)))) şimdi dana gibi oldu ama hala o tuvalet eğitimini dün gibi hatırlarım

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar.
    Torun torba sahibi olduktan sonra, tekrar sizin sayfalarınızla birlikte çocuk bakmak, büyütmek ve geçmişte bizler nasıl yapmıştık acaba diye hafızalarımızı zorlamak bayağı bir keyifli oluyor inanın.

    Bu günler de geçecek, oğlunuz büyüyecek, okula gidecek, askere gidecek ve bir yuva kurmak için kanat çırpmaya başlayacak. İşte ondan sonra film de bazı kopmalar yaşanacak. Cenab-ı Allah sizleri iyilerle karşılaştırsın. Helal süt emmiş bir hanım evladı nasip etsin.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...