15 Ocak 2021 Cuma

Tek başına bebek büyüten anneler


Öyle bereketli yağdı ki o gece rahmet, şükürler olsun. Lakin; sitemizdeki panjuru veya cam balkonu olmayan nadir dairelerden birinde yaşamama, kocasızlığım da eklenince o saatte balkondan yağmur suyunu tahliye eden "tek kadın" bendim. Birkaç ev daha aynı telaşın içindeydi ama onların güçlü, kaslı, tuttuğunu koparan, babayiğit, cengaver, hayde bre pehlivan'ları vardı.📍Ya da; o an benim yerime balkonumdaki yağmur suyunu ivedilikle tahliye etme görevini üstlenecek herhangi biri benim gözümde süper kahraman olacaktı. Diğer balkonlardaki hımbılların benden üstün bir yanı yoktu, ben kendimin süper kahramanıydım. 

6. kat, balkon açık, 40 senelik bina, zemin eğik, yağmur mutfak kapısından el sallıyor. 6. katta oturup sel baskını ile mücadele ettiren şansım; sana da iyi geceler... (12 Ocak 2021 saat 23:31'de attığım tweet)  

Soğuk sudan pembeleşen ayaklarımı mutfaktaki peteğe dayadım. Üşüdükten sonra sıcakla buluşan tenin garip bir hissiyatı vardır. Yanmak, karıncalanmak, aynı anda sıcaklığı içine çekerken inatla üşümeye devam ediyor olmak. Ne tarifsiz, ne aptalca bir his, hiç dikkat ettiniz mi? 📍Bazı hisler böyle işte; aptalca ve tarifsiz

Daha önce neden "yalnız bir anne" olduğumu ve neden babasız çocuk büyütmek zorunda olduğumu📍burada anlatmıştım. Herşey böyle başlamıştı ama pandemi işsizliği, işsizlik çaresizliği getirince eşim tekrar yurtdışında çalışmak zorunda kaldı. Yeniden başlayacaktım, yeniden başaracaktım; 📍burada bahsetmiştim. 

Derken; Gökalp kulak zarını📍burada yırtıp, kulak zarı ameliyatını 📍burada olmuştu. Müjdeli haber; kulak zarı tamamen kapanmış. 2 yaş bebeğinin işitme testi biraz daha değişik ve tahminimce de randevularda yoğunluk olduğu için; ancak 1 buçuk ay sonrasına randevu alabildiğimiz testten dün itibariyle geçtik. Toplamda; 2 önemli bilgi. Zar kapandı, kulak sorunsuz duyuyor. (O kadar çok bekledim ki bunu.) Bir diğer toplamda; milyonlarca şükür. 🙏🏻 

İtiraf etmeliyim ki; bunların hepsini yalnız bir kadın, "yalnız bir anne" olarak karşılamak  bazen gerçekten çok yorucu oluyor.📍Sanki Serhat'ın yokluğunda mücadele etmediğim bir sel felaketi kalmıştı da; onu da halletmişim gibi hissediyorum. 

Geçen gece, kombinin derecesini biraz arttırmak için balkona çıktım. Öncesinde bir düşük bir de dış gebelik geçirdiğim için; Gökalp'e hamileliğim sağlık açısından olmasa da, manevi olarak hem ben hem de Serhat için hassas bir hamilelikti. 📍Beklenen bebek ayrı, özlenen bebek ayrı... İnanın, ikisi arasında çok büyük farklar var. O dönem Serhat; ben mutfak dolaplarına eğilmeyim diye ayaklı, iki katlı açık bir raf /masa (yada artık ne denirse) yaptırmış, tencereleri ona koymuştuk. Şimdilerde o rafımsı masa balkonumda duruyor ve fazla deterjan, içecek hatta mevsim kış ise buzdolabına sığmayan yemek tenceresini misafir ediyor.  

Yılbaşı gecesi Gökalp beni bırakmayınca, birlikte akşam 9'da yatıp, gece 12'de yeni yılı minik bir öpücükle karşılamış ve uyumaya devam etmiştik. Babamla içeriz diye aldığım 4 şişe biradan babam payına düşeni almış, geriye kalan 2 şişe balkonda rafımsı masaya koyulmuştu.  

İşte balkona çıktığımda onlarla gözgöze geldim... Sonrasında da Kuşadası dönüşü Şirince'den aldığımız bir şişe şarapla da gözgöze geldim... Bu ikisinin arasında Sagopa Kajmer/Sürahi, (ki bu adam benim ilk gençlik yıllarımdan, 30 yaşında bir anne olduğum bu güne dek dinlemekten vazgeçemediğim, rap müziği bana sevdiren kişi olur), Duman/Aman Aman, Yıldız Tilbe/Vazgeçtim, Müzeyyen Senar/ Şarkılar Seni Söyler; biraz daha fazlası, biraz mutluluk biraz hüzün ve gözyaşı geçti. En nihayetinde pencereyle kadeh tokuşturduğumu farkedince yatmaya karar verdim. Aslında kadeh tokuşturduğum pence değil de 📍tek başına bebek/çocuk büyüten tüm anneler'di ve  gecenin sonunda Athena'nın 2004 Eurovision şarkısı For Real eşliğinde yaptığım çılgın dans figürleriyle birlikte odama yollandım. 
    Odanın kapısını açtım. Haşmetli padişahım bütün bir odayı "bebek" kokutmuş. Mis kokular doldurmuşsun anneciğğğyyym dedim, yattım. 

    Hayat güzeldi, herşeye rağmen.

    16 yorum:

    1. Geçmiş olsun evet su sıkıntımız var malesef ama bazen böyle aksilikler oluyor başarılar.

      YanıtlaSil
    2. Çok güçlü bir annesin..

      YanıtlaSil
    3. Anne olmak başlı başına süper kahraman olmaktır. ☺️ Ne kadar zorluklarla savassanda tam.pes edecekken sıcacık bir gülümsemesi seni hayata döndürür. İnşallah eşinizle birlikte sıkıntılı zamanı bir an önce atlatırsıniz.

      YanıtlaSil
    4. Merhabalar.
      Çapraz yağan yağmur suyu balkonda biriktiğine göre, balkon giderleriniz çalışmıyor demektir. Aslında apartmanın bu sorunu çözmesi gerekir. Ya süzgeciniz tıkalıdır, ya da inme borularınız da bir sorun vardır.
      Tek başınıza her işe koşturmanıza üzüldüm doğrusu. Yani en azından oturduğunuz dairenin bu tür sorunlarıyla ilgilenecek birinin olması gerekir. Eşiniz de görevi ve işi icabı yurt dışında olunca tüm yük size biniyor, dolayısıyla sizi yoruyordur. Cenab-ı Hakk yar ve yardımcınız olsun. Yeter ki sağlıklı olun. Siz sağlıklı olunca, başına vardığınız her işin ve sorunun yarısı bitmiş demektir.

      Oğlunuzun kulak zarının iyileşmesine en azından ben de sizin kadar sevindim doğrusu. Göz ve kulak sorunları benim için de çok önemlidir. Geçmiş olsun. Laf göz ve kulak sorunlarından açılınca, aklıma çocuklarda kalça çıkıklığı konusu geldi.

      Benim eşim yeni doğan bir çocuğun kalça çıkıklığının olup olmadığını bilir. Kız torunum doğduğunda kalça çıkıklığını tespit etmiş, akabinde hemen doktora gitmiştik ve verilen korse ile birlikte iki bacak arasını açık tutacak yastık uygulaması ile sorunu çözmüştük. Yeni doğan çocuk sırt üstü yatırılır ve iki bacak birleştirilir. Çocuğun her iki kasık boğum çizgilerinin sayısı eşit olmalı. Eğer biri, birinden farklı olarak fazla bir boğum çizgisi gösteriyorsa, kalça çıkıklığından şüphe edilmelidir.

      Çocuklarımız için ileride bir de göz tembelliği sorunuyla karşılaşabiliriz. Gayri ihtiyari insan çift organlarından ya sağdaki ya da soldakini farkına varmadan diğerine göre daha çok kullanıyor. Ben de bunu kendim de çok sonradan fark etmiştim. Her insan, her iki gözünü eşit olarak kullanamıyor. Birinden birini daha çok kullanıyor. Ve o çok kullanılan organ daha iyi çalışırken, diğeri tembel kalıyor. İşte çocuklarımız okuma çağına geldiğin de ve okula gittiğin de gözlerini sırasıyla kapattırarak hangi gözüyle daha güzel gördüğünü sormalı. Eğer her iki göz eşit şekilde görüyorsa, sorun yok. Ancak biriyle gördüğünü diğeriyle aynı göremiyorsa, o gözde tembellik oluşmaya başlamış demektir. Tedavisi kolay. İyi çalıştırılmış göz bir bandajla kapatılıyor, iyi görmeyen göz, iyi gören gözün seviyesine gelinceye kadar kusurlu gözün kullanılmasına devam ediliyor. İşte bu da benim kusurum. Ben bu kusurumu 40 yaşımdan sonra okuduğum bir makale ile fark ettim. Ancak, iş işten geçmişti. Göz tembelliği kusuru çocuk yaşlarda fark edilecek ve göz kapama tedavisi ile iyileştirilecek. Aksi halde, benim gibi sonradan fark edilirse, iş işten geçmiş oluyor.
      Selam ve saygılarımla.

      YanıtlaSil
    5. çok geçmişler olsun. minik paşanın atlatmasına sevindim.. :) siz zaten bir süper kahramansınız, niye arıyorsunuz ki başka kahraman.. çoğu kişini yapamadığını yapmak süper kahramanlıktır ve tüm bu yetenekler sizde mevcut. bir pelerin alırız size oldu bitti..
      en özendiğim ve örnek aldığım anne sizsiniz.. sevgiler. :)

      YanıtlaSil
    6. Kolaylıklar dilerim zordur yanlız anne olmak ..

      YanıtlaSil
    7. Çocuklar doğunca babalar heep çalışıyor :)
      Ne ana ne baba ne arkadaş ne konu komşu olmadan çocuk büyütmek beni çok zorladı, silkeledi hatta. Bittim tükendim gibi geldi defalarca. Beklenen baba işten güçten çıkıp da eve bir türlü varamayınca, dermanım kalmayınca, önce bir ağlayasım gelir sonra düşünürdüm, ya tek başına büyütenler napsın. Hep dua ederim Allaha, yardımını esirgemesin diye.
      Kolay gelsin, kolay olsun, kolay geçsin.
      Zor günlerin gecelerin sonunda ortaya çıkan minik insan öyle güzel ki. Bugün naifliğini, güzel yüreğini, tatlı yüzünü seyredip bin şükür ettim, böyle büyütebilir miyim acaba hiç bozmadan?

      YanıtlaSil
    8. Öncelikle geçmiş olsun. Annelik bambaşka bir şey. Boşuna söylenmemiş "Cennet annelerin ayakları altındadır" Geniş anlama sahip bir söz. Kolaylıklar diliyorum....

      YanıtlaSil
    9. Her güçlükle mücadele edip, dansını da yapan, yani hayatı yaşayan anneye sevgiler :)

      YanıtlaSil
    10. Bir talihsizlik diğerlerini de beraberinde getiriyor. Sanki evren sorunların üzerinde tek tek düşünme hepsini bir arada yaşa der gibi :') Ama her şeye rağmen şükürler olsun, çocuğunuzun durumu için çok mutlu oldum. Sağlığı sıhhati yerinde olsun hayatı boyunca. Sizin gibi bir aileye sahip olduğu için de çok şanslı bana göre. Gücünüz çocuğunuza da yansır, savaşçı olur :) Hayatın sizi daha fazla zorluklarla sınamamasını ve güneşin verdiği huzurun en kısa zamanda hanenize ulaşmasını dilerim 🥰

      YanıtlaSil
    11. Sizi yıllardır takip eden biri olarak biliyorum ki güçlü bir kadınsınız. Tek başına çocuk büyütmek, her şeyle ilgilenmek oldukça zor. Allah yardımcınız olsun, şimdi eşinizin neden yurtdışında çalışmak zorunda kaldığını okuyacağım.

      YanıtlaSil
    12. Çok geçmiş olsun. Gücün bana da ilham oldu. İleride seni çok güzel bekliyor inan bana. :)

      YanıtlaSil
    13. Bana şu anda şu kitabı oku, çok güzel deseler inan okuyacak halim yok. Ama blog evinden bir türlü ayrılamıyorum. Bu nasıl harika bir anlatım. Ve sen kocaman bir yüreğe sahipsin canım. Yavruna da geçmiş olsun. Allah size bağışlasın.
      İzmir'in çılgın yağmurundan nasibini almışsın yavrum. Sevgilerimle...

      YanıtlaSil

    Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

    Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...