28 Aralık 2020 Pazartesi

Anne günlüğü #3 2020'ye veda yallah tazyik


Yallah tazyik! Hadi bi siktir git, uza
manasına gelir. Bir de "haydi bastır" anlamında Ankaragücü taraftarının bir zamana damga vuran efsanevi tezahüratı olduğunu da az önce sözlükten öğrenmiş bulunuyorum. Rahmetli dedem tepesi atınca çok kullanırdı. Kendine has yüzlerce deyişi, ağdalı töreli sohbetleri vardı. Masa adamıydı. Devrinin fakülte mezunlarındandı. Tabi o yıllar namdı şöhretti fakülte mezunu olmak, bizim bu devirde asla göremeyecek olduğumuz bir irtiba. Janti adamdı. Nur içinde yatsın. Ona veda ettiğim yazıma,📍buradan ulaşabilirsiniz.

2018'i sevmiştim; çoğu hamilelik, sonu acemi annelikle geçti. Anne olma macerama dair bir şeyler yazmıştım,📍buradan okuyabilirsiniz.

2019'unsa nasıl geride kaldığına inanamıyorum. Eşimin yurtdışına çalışmaya gidişi, bizim memlekete İzmir'e dönüşümüz, anne oğul bir hayat inşa ettiğimiz, Gökalp'in hayata karıştığı yıldı. Sanırım, içine sığdırmaya çalıştığımız şeyler o kadar fazla geldi ki, nasıl geçip gittiğini anlayamadık.

2020. Dünya üzerindeki açlık, sefalet, ahlaksızlık, adaletsizlik, kötülük ve karmaşaya artan savaşlar, doğal afetler yetmezmiş gibi bir de pandemi eklendi. Teşekkürler superman🙏🏻

2020. 5 Nisan akşamı annemi kaybettim. Ailece yemek yiyorduk. Ben bir yandan Gökalp'i yedirdiğim için o anı görmedim ama; babamın sonradan söylediğine göre; su içmek isterken öksürünce ağzındaki lokma genzine kaçmış. Boğularak öldüğünü düşünmüyoruz. Hiçbir izdırabı olmadan yere yığıldı. Korkudan kalp krizi geçirdiğini düşünüyoruz. Ölüm raporunda da 112 geldiğinde kardiyak arrest olduğu yazıyor. Rahmetli anneciğime bir mektup yazmıştım; okumak isterseniz,📍buradan bakabilirsiniz. Mekanı cennet olsun, canım anneciğim.

2020. 7 ayı işsizdik. Ne biriktirdiysek çarçur olup gitti.

2020. 3 Haziran.📍burada kendi kendime 2020'yi bitmeye çalışmıştım.

2020. 16 Ekim. Gökalp'in kulak ameliyatı, 📍burada paylaşmıştım.

2020. 30 Ekim İzmir depremi, yaşadıklarımızı 📍burada anlatmıştım.

Özel hayatıma yansıyanlar bunlardı. Hepsi süper ötesi değil mi? Teşekkürler superman🙏🏻 

Yine de hayatta olanlarımıza, sağlığımıza, gönül birliğimize, dirliğimize, karnımızın tokluğuna, sıcak yuvamıza, birbirimize olan sevgimize şükrediyorum.

2020 hadi yallah tazyik!

2021. Gel. Umutsuz yaşanmıyor. Senden de umudu kesersek nicedir halimiz

Güzel günler görmek umuduyla yaşamaya devam ettiğimiz sürece bir yıl bitmiş, yeni yıl gelmiş çok da önemi yok aslında. Maksat, bir sayfayı kapatalım, temiz bir sayfa açalım. 

Peki sizden ne haber❓

Umudunuzu kaybetmeden yaşadığınız her günün kendinize verebileceğiniz bir hediye olduğunu unutmayın.

Mutlu yıllar.☃️🎄🎈


📍📍📍Yallah tazyik ne demektir, nerede ve nasıl kullanılır, kullanılmıştır ile ilgili birkaç ilginç bilgiyi daha eklemek daha doğru olacak.📍📍📍

Arapçada biliyorsunuz ki bir kelimenin birden çok anlamı olabiliyor. Mesela;

Yallah "hadi" anlamında bunu herkes bilir. Ama yallah tazyik derseniz "haydi bastır" gibi bir anlama da geliyor, dağılın ulan, siktir git, uza, gibi bir anlama da geliyor. Hatta bir rivayet bu anlamı biz Türklerin kattığı yönünde😀 Mesela; eğer at yarışı izleyen bir adam yallah tazyik diyorsa; bahis koyduğu ata haydi bastır diyordur. Ama bir tartışma esnasında karşınızdaki kişi size yallah tazyik derse; bildiğin siktir git diyordur. 1970'li yıllarda trt'nin sunduğu bir arap maçında spikerin böyle dediği duyulmuş, bize oradan geçmiş deniyor. Ayrıca meşhur afacan serisinin klişe repliklerinden. Türkiye'de bir dönemin iktidarına son verildikten sonra l-manyak'ın kapağında geçen söz... (yani hadi uza manasında diyelim🙂) Hitler'in bu sözü alman ordularına hitaben yallah danzig diye söylediği rivayet ediliyor ki yalan bence; adam 1945'te öldü. Bir de maskeli beşler soundtrackinde geçen bir kelime. Bunları not etmekte fayda var. 

Ha bu arada athenanın bir şarkısında da yallah tazzik olarak geçerŞerh düşelim;

Bunu en güzel sevgili Gökhan Özoğuz; yallah tazzik diye söyler. Fakat hangi manada söyler kendisine sormakta fayda vardır.😉

elin kolun gözün ve yüzün ayı mısın sen ayı mıydın sevdiğim sarı siyah beyaz kırmızı ayrı mı senden ayrı ayı mısın sen...yallah tazzik❗ 

Meraklısına şarkının adı : Yamyam zurna

49 yorum:

  1. 2020 gerçekten berbat ve ötesi bir seneydi. Bakalım 2021'de "Oh be sonunda kurtulduk!" mu diyeceğiz yoksa bugünleri mi arayacağız kim bilir 😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah korusun, gelen gideni aratmasın diye; umuyoruz 🙂

      Sil
  2. Ne yıllar geride bıraktık.19 benim için çok kötüydü,20 de toparladım eylülü bana harika bir güzellik getirdi..daha iyisi 21 in başına olsun..Allah ölenlerimize rahmet,kalanlarımıza sağlık versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel hayatınız için güzel bir yıl olduğuna sevindim. Küresel anlamda ise tarihe geçecek zor bir yılı geride bıraktık. Umarim 2021 de size güzellikler getirmeye devam eder, cok sevgiler

      Sil
  3. Başın sağ olsun. Nur için yatsın anneciğin. 2021 tüm insanlık için güzellikler getirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, cok tesekkur ederim. Umudumuz öyle. Cok sukur bitmek bilmeyen umudumuz var🙂🙂

      Sil
  4. Başınız sağ olsun🙏🏻 2021 e kötü şeyler olacak düşğnceleriyle girersek onları hayatımıza çekmiş oluruz. O yüzden kötü tecrübelerimizi bu senede bırakalım ki güzellikler bizi bulsun. Umudumuzu kaybetmeyelim 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size katılıyorum. Bu donem birçok blog boyle yilsonu raporu veriyor. Eksik kalmak istemedim ama baktım ki benimki biraz acıklı olmuş. 🙂 en iyi dileklerimle..

      Sil
  5. Allah yardımcınız, yardımcımız olsun... Ne zorluklardan geçmişsiniz. Başınız sağ olsun. Depresifpatates'in blogunda bir kitaba yaptığınız güzel yorumdan geliyorum. Umarım 2021 güzelliklerle geçen bir yıl olur. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de ağaç ev sohbetlerinize uğramıştım bugun, hatta küçük şeylerden büyük mutluluklar duyan biriydiniz yazdıklarınızdan bunu anlayıp bir de yorum bırakmıştım. Sizi takibe de aldım, yeni bir blog. Yolunuz açık olsun. Umarim, yeni yıl hepimize güzelliklerle gelir.

      Sil
  6. 2019 beni hem çok yıpratan hem iyileştiren bir yıldı, güzel bir yıldı. çift yıllardan hiç hayır görmüşlüğüm yoktur, 2020 de öyle bir hakkını verdi ki... yine de dediğin gibi umutsuz yaşanmıyor.

    başın sağ olsun öncelikle, güzel annene bütün güzel dualar.
    zorlu bir yıl olmuş belki biraz fazla yüklenmiş sana. yine de şu yazıdan aldığım enerjiyi kendi içimde bulabiliyor muyum, diye düşündüm. iyilikler seninle sevdiklerinle olsun hep, 2021 özetini kahkahalarla okuruz umarım. çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizi yeni takip etmeye başladım ve bu yorum da sizi tanımak acisindan bir fragman oldu.😉 Aslında o enerji var içimizde de, bir gidip bir geliyor. Gülmek ağlamak kardeş derler, o misal. Hosgeldiniz, sevgiler🎈 bu arada 2021 tek rakam, size gelsin diyelim.🎈

      Sil
  7. Başınız sağ olsun. Diliyorum ki 2021 yılı sizin için ve hepimiz için sağlık dolu güzel bir yıl olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim. Ah evet. Takvimlere umut bağlıyoruz, yeni bir güne, yeni bir yıla. Gerci o kadar çok umut var ki, bir yere bağlamak lazım, uçup gitmesinler 💟 güzel dileklerimle...

      Sil
  8. Tazyik :)
    Ben de ilk kez sizden duyuyorum bu ifadeyi ve ne manada söylendiğini.

    Umutsuz olmuyor hiçbir şey.Hayat gemisi de yürümüyor onsuz.Kötü günlerimizi de bağlıyoruz onun kanatlarına. Umutlarımızı hep diri , dileklerimiz de hep gerçek olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E rahmetli dedemin ağdalı töreli sohbetleri vardı diye boşuna demiyorum ben🙂 yazdigi bir siir defteri bile var elimde. Bir şiirini paylaşacağım birgun burada, anısına. Cok sevgiler

      Sil
  9. Umarım 2021 yaşadığınız tüm acıların yerini büyük mutlulukların ve huzurun yerini aldığı bir yıl olur bu yıldan sonra tüm ümitleriniz çiçek açar. Sevdiklerinizle çok güzel anlar yaşayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dilekler, canı yürekten sizler için de öyle olmasını dilerim. Hersey gonlunuzce olsun🎈

      Sil
  10. 2021 haarika bir sene olsun.

    YanıtlaSil
  11. Yallah tazyiki ilk defa sizden duyuyorum ben de. 2020 herkes için kötü geçti. Benim için en güzel yanı ikinci çocuğumu, kızımı bana verdi Rabbim 2020'de. Umarım 2021 çok daha güzel geçer herkes için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kizinizi 2020de kucağınıza aldığınız bilgisini 5 yılda neler değişir adli yayınından hatırlıyorum. Kendimce önemli bulduğum noktaları tutuyorum aklımda, takip ettiğim bloglar hakkinda🙂 yallah tazyik dedemden kalan hatıralardan biri oldu🙂 umarım oyle olur, mutlu bir yıl diliyorum

      Sil
  12. 2021 dilek ağacı gibi oldu hepimiz için. Umarım harikulade dilekleriniz gerçek olur. Mutlu, sağlıklı yıllar. 2021 Aralık yazısında, geride kalan yılın mükemmelliğini satırlarınızdan okuyor oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten de öyle. Umarım öyle olur. Umarım güzel gelişmelerle dolu bir yıl olur artık. Hepimizin buna çok ihtiyaci var. Mutlu bir yıl diliyorum🎄

      Sil
  13. O zaman benden de bir ‘yallah tazyik’ gelsin. Yeni yılda daha güzel şeyler yaşayalım, sağlıklı olalım inşallah ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh sevda ablacığım, birkaç anlami daha var. Yazının sonuna bununla ilgili bir açıklama koyma geregi hissettim, sayın kaplan diary sagolsun😉 aaayyy, hadi insallah🙏🏻

      Sil
    2. Hımm, valla işler karıştı şimdi. Zaten bu Arapça değil mi başımıza bunca iş açan. O zaman 2021’e yallah tazyik, 2020’ye de yallah tazyik diyelim. Ne niyetle söylediğimizi Allah biliyor 🙏😁😘. Bu arada, ablacığım diyen dillerin bal yesin Bigudili ☺️

      Sil
  14. Öncelikle başınız sagolsun, nur icinde uyusun anneciğiniz.
    Bu sene hepimizde hiç boş yok... Okurken yazınızı bu gecti içimden. Yer yer daralsamda Umay Kız sayesinde hep ayaktaydım....
    Yeni seneden umutluyum. Gelsin 2021 🥳

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyle oluyor, Umay kız, Gökalp oğlan bunlar ayakta tutuyor. Hem de sandığımızdan daha güçlüyüz, haberimiz bile yok. Onemli olan yeni seneden umudunuz olması, o da kalmazsa isimiz zor çünkü. Gelsin bakalım, mutlu yıllar, sağlıkla mutlulukla...🎄

      Sil
  15. Merhabalar.
    Rahmetlik annenize Cenab-ı Hakk rahmetiyle, merhametiyle, mağfiretiyle ve de cennetiyle muamele eylesin. Sizlere de sabr-ı cemil ihsan eylesin.

    Tüm bu yaşanmışlıkların içinden, yine de şükredecek bir şeylerinizin olması ne güzel. Sizin de dediğiniz gibi Umutsuz yaşanmaz, umudumuzu artık 2021 yılına bağlamaktan başka bir çaremiz de yoktur.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey güzel dilekleriniz için sagolun varolun. Yurekten tesekkur ederim. Şükredecek şeylerimizin aynı zamanda yaşamak için sebebimiz olduklarini farkedeli cok uzun bir zaman olmadı. Hayat öğretiyor. Cok saygilarimla

      Sil
  16. hadiiii unutcaz artık bu yılı yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutmak istiyor muyum? Bilmiyorum inan... Bu yıl bana çok şey öğretti. Beni daha güçlü bir kadın yaptı yada aslında güçlü bir kadın oldugumu farketmemi sağladı. İkisi arasındaki çizgi o kadar ince ki bu sorunun cevabini veremiyorum, belki ilerleyen yıllarda anlayacağım bunu. Caaanim deep, sevgiler

      Sil
  17. Annenize çok üzüldüm. Size ve yakınlarına sabır diliyorum. Ne yazık ki 2020 size en ağır darbeyi vurmuş. 2021 yılı ve aileniz için sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir yıl olsun.
    Yallah tazyik. Benim bildiğim Arapların milli futbol maçlarında maçı aktaran spikerlerin sıklıkla kullandıkları bir söz. Takım atağa kalkıp gole yaklaşınca hem spiker ayaklanır çıldırırcasına bu bağırır hem de tribünler:) Bu manada Yallah tazyik 2021 mi dememiz gerek 2020'yi süpürmek için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok tesekkur ediyorum. Yazinin altında bir güncelleme yaptım ve aydınlatıcı🙂 okursanız sevinirim. En iyi dileklerimle, hersey gonlunuzce olsun.📍🎈

      Sil
  18. Başınız sağ olsun 🙏🏻 2021 en başta sağlıkla,mutlulukla,huzurla ve güzelliklerle gelsin. Hoş gelsin diyelim 😊 İnşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ediyorum. Her yıl birseyler getiriyor, birseyler goturuyor. Bazen çoğalıyoruz, bazen de azalıyoruz. Bu yıl birçok sorun yaşadım, birçoğumuz gibi... yine de bana ogrettiklerine minnettarım. Hoşgelsin yeniyıl, sizlere yürekten esenlikler diliyorum🎈

      Sil
  19. Annenize Allah(cc) rahmet,mekanını cennet eylesin..🙏 Yallah tazyik,i ilk defa sizden duydum,manası da bi o kadar ilginçmiş..İlginç yıllar listesi olmuş,2021 sizler için en iyi yıl olur dileklerimle.. :9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarim öyle olur, hepimiz ve dünya için. Cok tesekkur ederim. Dedemden miras lafları kaldi diyelim😉 selamlar...

      Sil
  20. "Yallah Tazyik" konusunda adeta doktora tezi hazırlamışsınız. Benim bildiğim "Haydi Bastır" olanıydı. "Hadi oradan, bas git" anlamlarını sizden öğrendim. Öğrenmenin yaşı yok değil mi?:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazırladım. Bir lafın içine başka laf kattım. Ama olsun. Cunku neden olmasın😀 cok tesekkurler🎈

      Sil
  21. Allah rahmet eylesin ölümün ne zaman nasıl geleceğini hiç bilmiyoruz. Bu sene herkesi fazlasıyla zorladı. Kelime tam yerinde olmuş. Umarım güzel günlere tekrar kavuşuruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine bugün bir deprem haberi geldi hirvatistandan. Az kaldı dunya başımıza yıkılacak diye korkuyorum artik🙂 ah, çok tesekkur ederim. Güzellikler sizinle olsun.

      Sil
  22. Annen nurlar içindedir inşallah...
    Sadece 2020 değil son altı yılım zor geçti. Allah beterinden korusun diye avunmaya çalışıyorum. Zaman değil, şartlardir suçlu olan. İnşallah 2021 güzel geçer de rahat nefes alırız 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok doğru söylediniz. Zaman değil, icinde bulunduğumuz durum ne ise onun acısını yasiyoruz. Yine de bir sayfayı kapatmış olmanın huzurunu yaşatacak bana bu yılı bitirmek. Sizin için de son 6 yılın biran önce geride kalmasını ve gelecek çokça 6 yıllarınızın güzelliklerle dolu olmasını diliyorum, yürekten 🎈

      Sil
  23. Nurlar içinde uyusun anneciğiniz..
    Hepimizin yeni bir başlangıç yapmaya ihtiyacı olduğunda en büyük dayanağı olan yeni yıl umarım hepimize ışıl ışıl gelir.
    Dilerim bu yıl dünyanın selamete çıktığı yıl olur
    Başka da beklentim yok, hayatımızdaki her şeye herkese şükürler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ediyorum, nurlar içinde yatsın. Bir Bihter ziyagil oldum mu bilmiyorum. Gercekten 2020yi unutasiya kadar nefretle mi hatırlayacağım😀 hayır hayır, soylediginiz gibi hayatımızdaki herseye, herkese şükürler olsun🙏🏻 hersey gonlunuzce olsun🎈

      Sil
  24. kaplan diary ye şimdi yaptığım mutluluk yorumunu okuyabilir misin, pliiz? :)

    YanıtlaSil
  25. Ben yazıyı yeni gördüm ve okudum. 2020'nin üzerinde neredeyse 1 ay geçti :-) nasıl var mı değişen bir şey... Umut her zaman olacak, olması da lazım ama gerçeklerden de kopmamak lazım. Umarım 2021 yallah tazzik diyeceğimiz bir yıl olmaz 🙏☺️

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...