7 Ocak 2021 Perşembe

Çocuklarda temizlik ve hijyen eğitimi; nasıl verilir, doğru örnek ama ne kadar doğru?


Neredeyse doğduğu günden beri her bez değişiminde poposu lavaboda yıkanan başka bir bebek var mı, bilemiyorum. Varsa da ben henüz görmedim. Bebekler için üretilmiş bunca ıslak mendili tüketen bir grup var. Evet, elini ağzını "anlık" silmeye yetecek kadar ben de alıyorum ama kullandığım miktar düşünülürse potansiyel müşteri sayılmam. 

Gelelim bebek sabunlarına. Beni bulun. O mis gibi kokularınızla, yağmur gibi yağın üzerime. Ben Gökalp'in elini ağzını hep sabunla yıkıyorum. Islak mendiller iyi hoş ama sanki yeterince temiz olduğunu düşünmüyorum. Yani📍biz yemek yedikten sonra ellerimizi ıslak mendille mi siliyoruz? Neden yetişkinler için ıslak mendil furyası yok mesela? Sorun ıslak mendillerde mi yoksa kolaya kaçan annelerde mi?

Gökalp ilk doğduğu günden beri; bebek bakımıyla ilgili, ben onun yerinde olsam nasıl rahat ederdim diye düşünüp, ona da aynı şekilde yardımcı oluyorum. Yemekten sonra ıslak mendil bana yeterli gelir mi, hayır. O zaman Gökalp'in de ellerinin sabunlanması gerekir. 

2 yaş bilinci, muazzam birşey. Sanki o doğumgünü pastasını üfler üflemez o bilinç otomatik olarak yükleniyor.📍2 yaşına girdiğinden beri; bazı kararlarımın Gökalp üzerindeki etkilerini artıları ve eksileriyle gözlemlemeye başladım. Malum; adam olacak çocuk benim oğlum. Bilinç sahibi. Hem de 2 yaş.

Mahallemizde güvercinlerin mesken tuttuğu bir park var. Her gezmeye çıktığımızda oraya bir uğruyor, güvercinlere buğday atıyoruz. Hoş; 1 yıldır dolaştığımız yerler hepi topu kuşlu park, çocuk parkı, ana cadde ve ana caddenin bir üst sokağı; yani evimizin yolu. 

Geçenlerde yine kuşlu parka gittik. Gökalp'in elini "sadece orada" çimlerin üstünde bırakıyorum. Gönlünce koşup eğleniyor, kuşlara mama mama diyip elinde buğdaylarla zorla besliyor😀 Çatlayacak o kuşlar birgün vallahi. Hepsini atma anneciğim diyorum, yok. Atacak hepsini,📍ya hep ya hiç. Allah'tan balığımız yok ya da Allahtan kuşlar ne yediğini biliyor. Yoksa halimiz nice olurdu...

Gelelim olaya; herzamanki gibi çimlere vardığımızda elini bıraktım. Tabi yine bir sevinç, bir koşturmaca. Birisi  şehriye çorbasını bildiğin yere boca et'miş. Öbek halinde duruyor'muş.📍Peki o öbeğin tam ortasına, sevinçle koşuştururken bir anda şehriyeleri yerden yukarıya ağır çekim puflatarak hangi çocuk düştü dersiniz? (Olacak şey mi ya... Çocuklar kuş kovalıyor orda, zaten bir karış alanda kaç çocuk birden mutlu olmaya çalışıyor. Sevaba mı girdin, günaha mı Allah bilir.)

📍📍📍Gökalp çıldırdı.📍📍📍1 paket ıslak mendil bana mısın demiyor. Paçası olduğu gibi şehriye. Pantolonu kirlendi diye topallayan bir çocuk gördünüz mü hiç? Görmek istemezsiniz. Gülmekle ağlamak arasında hiç bu kadar net sıkışmamıştım. 😀

Eve varasıya kadar ne çektiğimizi ana oğul bir biz biliriz.
O kıyafetler acilen çıkartıldı, banyo yapıldı. Sabunlanıldı, şampuanlanıldı.
Sakinleştik, yorgun argın öğle uyku'muza yattık.

Yattık yatmasına da; sonrasında benim bu zamana kadar aldığım kararları sorgulama sürecim başladı.

📍Şimdi ben her fırsatta suya sabuna dokunmasaydım, acaba bu çocuk kirlendiğinde sinir krizi geçirmeyebilir miydi?📍

Ya da belki daha çok ıslak mendil kullanılmalıydı. Ama; belli ki sorun ıslak mendillerde değildi.

📍📍📍Kolaya kaçan annelerde kabahat olduğu gibi, fazla zorlayan annelerde de kabahat vardı...📍📍📍

10 yorum:

  1. Islak mendiller bebekler için pek hijyen gözükmüyor gibi..Çocuklara el yıkamayı öğretmek lazım..🙂

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun.
    Ama o çıldırma halleri benim oğlumda da var. Yani o yaşadığınız durum hiç tuhaf gelmedi gözüme. Zira kesin aynısını bizde yaşardık. Ama sonraları düzeliyor merak etmeyin. Ben sizin gibi hep de elini yıkamadım da. Sanırım huy yahut karakter meselesi. Kızım hiç öyle değil meselâ.

    YanıtlaSil
  3. Son cümle ile bize yazacak bir şey bırakmamışsınız Bigudili 🤗. Sevgiler 😍

    YanıtlaSil
  4. Su ve sabun bende en çok onları kullanırdım, en güzeli.Islak mendil daha acil durumlar için, dışarda falan güzel. Sonradan huyları çok değişiyor ama temel olanlar kalıyor:)

    YanıtlaSil
  5. Selam.
    Bence her şeyin fazlası zarar. Eşimle bende Umay'ın popusunu evdeysek hep lavaboda yıkadık. Yeni doğduğunda da pamuk kavanozu yapmıştık, onunla siliyorduk, ıslak mendil hep vardı çantamizda, dışarıda iyi oluyordu.
    Çocuklar bence de bir donem boyle tepkiler verebiliyor.
    Sevgiler 🌸

    YanıtlaSil
  6. Birilerine sen bunu yanlış yaptın/yapıyorsun demek haddim değil, kendi tecrübelerim de bir ışık yılı uzak görünüyor şu anda, su akar yolunu bulur diyorum, çocuk büyütmek hiçbir kural ile ilerlemiyor, hiçbir kitaba uymuyor, kişiye özel bir tecrübe, nasıl doğru olduğunu düşünüyorsanız öyle davranın, zaten her halükarda böyle mi yapsaydım diyorsunuz, :)

    YanıtlaSil
  7. Allah seni yaa vallahi iyi güldüm :)

    YanıtlaSil
  8. Vardı vardı olmaz mı?! Şu ara en çok kullandığım cümleler; olsun sileriz geçer, boşver yıkarız biter, hallederiz gider :)
    Her yemekten sonra el yıkayan ve ıslak mendil kullanmayan anaların çocukları üstü kirlenince hep topallıyor demek.

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar.
    Çocuk yetiştirmek ve eğitmek sabır, bilgi ve tecrübe isteyen işlerden biridir. Ne kolaycı, ne de zorlayıcı olmadan ikisinin ortasını tutturabilmektir bütün mesele. Size katılıyorum. Bu güzel paylaşımlarınızdan dolayı kaleminize ve emeğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...