2 Ocak 2021 Cumartesi

Çocuğumu sünnet ettirmeli miyim; sünnet kaç yaşında yapılır, sünnet hangi mevsimde yapılır? Anne tecrübeleri ile sünnet; oldu da bitti maşallah # 1. bölüm


Eğer bir erkek bebek annesiyseniz; sünnet işi birgün mutlaka önünüze çıkacak. İşte o zaman anneliğin mayasındaki; benim çocuğum en iyisine sahip olsun arzusu, aynı zamanda pipisi için de geçerli olacak.📍En iyi pipi oğlumun olsun, çünkü neden olmasın?

Ben de en iyi pipi oğlumun olsun diye;
📍sünnete karar verme, doğru zamanı belirleme (1. bölüm)
📍doktor seçimi; öncesi ve sonrası ile sünnet operasyonu (2. bölüm)
📍sünnet sonrası bakım (3. bölüm)
 ile ilgili pek çok konuda tecrübe kazandım. 

O zamanlar internette bu şekilde araştırıp; aynı bilgi ve cümleleri okumaktan o kadar çok sıkılmıştım ki... Zaten yeterince kaygılıydım ve neyi merak ediyorsam; hemen ona ulaşmak istiyordum. Bu sebeple kendi tecrübelerimi; karar verme, operasyon, operasyon sonrası olarak 3 bölümde paylaşmanın daha doğru olduğunu düşünüyorum. 

Not: Diğer bölümleri yayınladığımda; linkini paylaşacağım.

📍# 1. bölüm📍

Almanız gereken kritik kararlar var. 
📍Çocuğumu sünnet ettirmeli miyim?
Bu aşamada; uygulama esnasında yanlış sünnet riskinin olması, sünnet edilmiş yetişkin bir erkeğin cinsel yaşamdan alacağı hazzın daha az olacağı öngörüsü, insan bedeninde var olan bir organ parçasına kişinin kendi rızası olmadan müdahale edilmesinin etik olmadığı düşüncesi, sanılanın aksine sünnet uygulamasının daha sağlıklı bir cinsel organ demek olmadığını savunan çevreler artık çocuklarını sünnet ettirmiyorlar. Bir anne olarak; aslında bu grupla teoride aynı fikirdeyim.📍Fakat bir konu dışında;

Gökalp'i sünnet ettirmeden önce yaptığım araştırmalar ve danıştığım uzmanlardan öğrendiklerim sonucunda; sünnetin sağlık için faydalı bir operasyon olduğunu düşünüyorum.

İşte burada bir kâr-zarar hesabı başlıyor. Önce sağlık mı, yoksa diğer faktörler mi?

Bana kalırsa; sağlık herşeyin başı. Bu sebeple ben oğlumu gözümü kırpmadan sünnet ettirdim.😉Dinimiz, gelenek göreneklerimiz, toplumumuzun kültürel yapısı vs. bunların hiçbiri bu kararımda etkili olmadı. Demem o ki; eğer ben yabancı ve gayrimüslim bir anne de olsaydım, sünnetin sağlık için önemini öğrenecek ve yine oğlumun pipisini azıcık ucundan kestirecektim.

📍Sünnet ne zaman yada kaç yaşında yapılır, sünnet hangi mevsimde yapılır?

Uzmanlar 2 yaş öncesi yada 6 yaşından sonra şeklinde cevaplıyor ama bana kalırsa yılanın başını küçükken ezeceksin🙂 Benim annece fikrim bu yönde. Bu sebeple; Gökalp 9 aylık sünnet oldu. Eğer birazcık daha beklemiş olsaydım, Gökalp 9 aylık haline kıyasla çok daha bilinçli ve hareketli olacağından; ikimiz için de herşey çok daha zor olacaktı. 

2-6 yaş arası kesinlikle sünnet yaptırmayın; bu dönemde çocuklar cinselliklerini keşfediyor. Uzmanların açıklamalarını lütfen okuyun ve bu konuda bilgi sahibi olun.

6 yaş sonrası için bir tecrübem yok ama Gökalp'i hayal ediyorum da; eğer 7 yaşında sünnet olsaydı muhtemelen; bir yandan sünnet entarisini havalandırarak kaprisler yapacak,  bir yandan da her fırsatta canımıza okuyacaktı. 🙂

Mevsime gelince; bezli bebek yada çocuk farketmeksizin bahar ayları daha elverişli diye düşünüyorum. Yaz aylarında sıcak ve nemden dolayı yaraların iyileşme sürecinde çeşitli enfeksiyonlar meydana gelme riski var. Kış aylarında ise sünnet operasyonu söz konusu olduğunda başkaca sebepler devreye girmiş olacak. Operasyon sonrasını paylaşacağım # 2. bölüm'de bu sebeplere detaylı olarak yer vereceğim.

Sizce erkek çocuk sünnet ettirilmeli mi? Görüşlerinizi paylaşmanızdan ayrıca mutluluk duyarım.

23 yorum:

  1. 👏. Vallahi tebrik ederim, bir tıp doktoru olarak ekleyecek bir şey bulamadım. Benim şahsi fikrim de sizinle aynı Bigudili, uygun olan en erken zamanda yapılması her iki taraf için de en uygunu, selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir uzman görüşü daha eklemiş olduk bu sorunun cevabına🙂 sevda ablacığım, tanıdık tanımadık o kadar çok, çocuk doktoru, çocuk cerrahi uzmanı, çocuk ürolojisi uzmanı ile görüştüm ki o dönem haddi hesabı yok sanırım. 1 kişi başka birşey demiş olsaydı kafamda kocaman bir soru işareti kalacaktı❓ fakat hepsi ortak noktada cevapladılar. Sünnet sağlık açısından faydalıdır, imkan var ise 1 yaşından önce yapılmalıdır. Oldu da bitti masallah🧿 çok sevgiler🎈

      Sil
    2. Kediler gercekten cok ilginç canlılar. Babam 7 kedi birden büyüttüğünü anlatır. Babaannem biraz eski osmanlı, biraz eli maşalı, biraz da gaddar Rahmetli. Birinin sesi cok çıkıyor diye akhisara koye giderken yanında götürüp orda bırakıyor. O kedi taaa İzmire dönüp evin bahcesine kadar geliyor. Bunu babaannem de babam da söyler. Hala masal gibi gelir, nasıl olduğuna aklım ermez. Bahcede bir kap su içip öldü derler. Babaannem onun vicdan azabını cok çekmiştir, allah affetsin. En kotu gününüz boyle olsun sevda ablacığım.

      Bu yorumumu son yanınıza yaptim, ama bu blogda sadece ekip üyeleri yorum yapabilir diye bir uyarı aldım. Email adresinize de ulaşamadım. Umarim burdan gorursunuz🙏 bir problem var sanıyorum. Cok sevgilerimle

      Sil
  2. Eskiden berber mesleğiydi sünnetçilik. Fenni Sünnetçi yazardı tabelalarında. Genellikle sünnetçi çantasını Java motorunun arkasına atar, tam beklenen saatte düğün yerinin kapısını çalardı. Bir gün sonra da aynı motoruyla pansumana gelirdi. Şimdi zaman değişti tabii. Sünnet bana yaşadığımız toplumun kültür yapısı nedeniyle yapılması gerekli gibi geliyor. Fakat Müslüman toplum dışında genellikle uygulanmadığını düşünerek sağlık bakımından fayda sağladığı konusunda şüpheliyim. Zira faydalı olduğu bilimsel olarak ortaya çıksa en önce onlar yapardı bu operasyonu. Neyse siz atlatmışsınız, geçmiş olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kaplan, yorumunuz için çok teşekkürler, renk kattınız. Bir dönem öyleymiş... Bir de oraları bilemem ama buralarda sünnet çocuğu eşeğe yada deveye bindirilir, davullu zurnalı gezdirilirmis❗🙂 bazi yayinlarimi, annelerin yazdigim konularda araştırma yaptigini ve heryerde bulabilecegi uzman gorusleri dışında "tecrübeli anne tavsiyelerine" ulaşmaya da çalıştığını bildiğim için "annece" bir kaynak oluşturmak adina yazıyorum. Zaten uzman ehliyetimin olmadigi hiçbir konuda doğrusu bu'dur demiyorum. Blog yazarliginda kullandigim; anne blogger'lık kelimesi "bir annenin" tecrubelerini ve anılarını paylaştığı platforma denk gelsin istiyorum. Cunku sosyal medya ve internette en iyi anne benim, en güzel bebek benim bebeğim, bakin ne kadar mutluyuz, anne bebek kombinimiz, en doğrusunu ben bilirim, ben yaptım siz de yapın veee en nihayetinde istenilen takipçiye ulaşıldığında ben aldım siz de alın'a evrilen reklam kokulu bir anne blogger olmaktan kaçınıyorum. Bu sebeple; uzman gözüyle değil anne gözüyle yazdığımı bilmenizi isterim. Ben anne'ce yazıyorum. Uzman kaynaklardan lütfen kontrol ediniz; sünnetin sağlık açısından birçok faydası oldugu sonucuna eminim hayret edeceksiniz. Cok sevgilerimle.

      Sil
  3. etrafımda herkes bebekken sünnet ettiriyor artık. fark etmediklerinden travma yaşamamış oluyorlar sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Travma yaşadıklarını ben de düşünmüyorum. Lokal anestezinin etkisi geçtiğinde ise acı yaşadıklarına yemin edebilirim ama ispatlayamam🙂 minik gözlerinden pıt pıt dökülmüştü o inciler🙂 her çiş yaptığında... cok sevgiler🎈

      Sil
  4. Merhabalar.
    Ben 66 yaşındayım. Bizim yöremizde o zamanlar düğünlerimize gelen davetlileri müzik yaparak eğlendiren "ABDAL" dediğimiz bir aşiret var ve çocuklarımızı onların tecrübeli sünnetçileri sünnet ederlerdi. Şimdilerde herkes bir cerraha ameliyat yaptırarak sünnet olayını gerçekleştiriyorlar.

    Biz torunların sünnetlerini daha onlar sekiz aylıkken yaptırmıştık. Erkek çocukları sünnet yaptırmak için ailelerin nedenleri vardır. Şu anda ülkemizde geçerli iki temel nedenden dolayı çocukları sünnet yaptırıyorlar. Nedenlerden ilki inanç, yani dinsel, diğeri ise sağlıklı olacağı düşünüldüğü için sağlıktır.

    MaşAllah siz de Gökalp'i 9 aylıkken sünnet ettirmişsiniz. Bildiğim kadarıyla oğlunuz şimdilerde galiba 2 yaşında.
    Aradan çok zaman geçmiş ama, olsun ben yine de geçmiş olsun dileğim ile birlikte sünneti de hayırlı olsun, hayırlı sünnetler olsun diyor ve Allah zihnini ve bahtını açık etsin diyorum.

    Ben de bu sünnet konusunda bazı araştırmalar yaptım ve söz konusu sünnetin İslami olmadığını, sünnetin Yahudilerden Araplara ve oradan da İslam'a hadislerle uyarlandığına ilişkin kaynaklar var. Bir diğeri ise, eğer çocuğun pipisinin kabuk kısmında herhangi bir hastalık yok ise, sünnet edilmemesi gerektiğini söyleyenler de var. Ne zaman kabuk kısmında yara, pişik vs. bir rahatsızlık olursa ve o zamanda cerrahların kararı doğrultusunda sünnet olunabileceği konusunda açıklama ve bilgiler de var. Şimdi buraya kadar paylaştığım bu araştırma konusu bir iddiadır.

    Sonuç olarak erkek çocuklarımızın sünnetinde sadece sağlık kriterini esas almakta fayda var. Önce sağlık, sağlık ve yine sağlık. Sağlık ne diyorsa, biz de sağlığın önerisine uymak durumundayız.
    Faydalı ve bilgilendirici bir paylaşımdı. Emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayın Recep abicigim; (yaşınız ve daha önemlisi fikirlerinize olan çokça saygım, yayınlarımız ile etkileşim halinde bulunuyor olmamız dolayısıyla musaade ederseniz bu sefer abi kelimesini kullacagim);

      Aklım erdiğince; dini ve tıbbi olarak ben de araştırdım. Söyledikleriniz çok doğru. Önce sağlık. Eger sağlık açısından bir faydası olmayacağı kanaatine varmış olsaydım ve yaptırmasaydım; inanın dinen nasıl bir hissiyat içinde olacağımı bilemiyorum. Böylelikle dini vicdanım da rahat etmiş oldu. Bu konuda bazı kaynaklar; bizim sünnet dediğimiz dini vecibemizin ehemmiyetini; batı uygarlıklarının tıp geliştikçe ancak anlayabildiklerini iddia ediyor. Teoride doğru. Fakat; aslı nedir, daha çok araştırma gerekir. En nihayetinde bir anne olarak icim rahat bir sekilde sorunsuz atlattigimiz bir dönem olmuştu. Ve evet; 9 aylık sünnet olan oğlumun simdi 2 yaşında, ellerinizden öper🙂 Değerli yorumunuza ve ziyaretinize çok tesekkurlerimle, saygilarimla

      Sil
  5. bilemedim vallaaa sen bilirsin ki zaten en doğrusunuuu, doğrudur söledikleriin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başa gelince öğreniliyor bazı şeyler😉 azcık ucundan, napalım🙂 bu arada pilava katıp katmadıgımi da sonraki yayinlarda anlatacagım🙂

      Sil
  6. Biz de oğlumuzun sünnetini yedi aylıkken çocuk cerrahına yaptırtmıştık. Ameliyattan çıktığında o kadar ağlamıştı ki canı yanıyor diye çok üzülmüştüm. O sırada benim üzüntümü sezen hemşire "canı yandığı için değil acıktığı için ağlıyor üzülmeyin" dedi. Çünkü işlemden önce ve işlemden sonra bir süre aç olması gerekiyordu. Bizimkinin hala da açlığa fazla tahammülü yok :))

    Bezin içine plsatik bardak koymuştuk bez temas edip de canını acıtmasın diye. Pansumanlarını, becerisi ve cesareti ile kayınpederim yapmıştı. Çabucak da iyileşti. Ben de erken olmalarından yanayım. Hiçbirşey hatırlamadıkları gibi travma da olmuyorlar. Sevgi ve selamlarımla :))

    YanıtlaSil
  7. Yılanın başını küçükken ezeceksin 😂😂

    YanıtlaSil
  8. amannn Berk 30 günlükken oldu o işi. İlk geceden çok tırsmıştım doktor sadece bir beden büyük bez alın ara ara da havalandırın çok da şaapmayın dedi :) aynen bunu dedi ::)
    ben de senin gibi düşünüyorum, ne kadar erken o kadar iyi. zaten sünnet düğün konusunda çok keskin çizgilerim var, hiçbir zaman bir erkeğin pipisi kesildi diye neden düğün yapılır anlamış değilim:) valla yerim onların travmalarını .. sünnet zaten erkek ve erkek annelerin baş travma sebepleri... bebeğimden birden oğluşuma,paşama, şehzademe dönüyor olay orada kopuyor olay. sünnette abartılacak bir şey olduğunu zannetmiyorum pipi partisine gerek olduğunu hele hiç sanmıyorum. Çok kalp

    YanıtlaSil
  9. Biz Kayra Eymen'i 3 aylık iken sünnet ettirdik; çok da iyi ettiğimizi düşünüyoruz.

    Sünnette hem tıbbî açıdan, hem de dînî açıdan çokça faydalar var. Yine olsa yine ettiririm. :)

    YanıtlaSil
  10. Benim de erkek yeğenim var 15 aylık, ettirin sünnet diyorum küçükken , dinlemiyorlar beni . Sünnet edilmeli tabi çocuklar.. bilimsel makalelerde de zararından çok faydaları olduğu yazmakta..

    YanıtlaSil
  11. Büyük oğlumun sünnet olayını daha doğar doğmaz araştırmaya başlamıştım. Bilimsel literatürü falan taradım. Sağlık için gereksizse benim de yaptırma niyetim yoktu. Az da olsa olumlu tarafları var. Enfeksiyon riski falan. Yaptırmaya karar verince de en erken zamanda oldu. Küçük oğlumda da değişmedi durum. Tabiki uzman cerrah tarafından. Ve sünnet düğünü gibi olaylar kesinlikle olmadı çünkü erkeklikmiş neymiş hiç o olaylarla işimiz olmadı.

    YanıtlaSil
  12. Bir hemsire olarak isin tibbi boyutunu soylemek istiyorum. Ayrica sosyal boyutuna da girecegim.Sunnet edilen cocuk bulasici hastaliklar yonunden daha az tehlikede. Ayrica yapilan arastirmalarda cinsel boyutuyla alakali onemli bir fark gorulmemis sanilanin aksine prematur ejekulasyonla da ilgili oldugu kanisi net degildir. Vee banq gore de erken yasta daha az komplikasyon gelisiyor :)

    YanıtlaSil
  13. Ön bilgilenme oldu :)Teşekkürler. Anne olarak her şeyi dibine kadar araştırıyor olmana saygı duyuyorum tebrikler.

    YanıtlaSil
  14. Yaptır bence. İlerde korkacak , sen de daha fazla panik olacan ... (bencesi yani)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptırdım zaten😀 bunu yazımda da belirtmistim ama orayı atlamışsın diyelim artık😉😀

      Sil
    2. Yaşlandım beeen 😔 heee , o zamaaaan "oldu da bitti maşallah, damat olur inşallah" desem olur muuuu ? 🧿

      Sil
  15. Ben en temiz yoldan hallettim. Akarı kokarı olmadan. Hep derdim daha cinsiyeti belli değilken erkek olursa doğunca muayene sonucunda sıkıntı olmazsa hastaneden çıkmadan sünnetini halledeceğim diye. Yüce Rabbim dualarımı duydu. Oğlum doğdu ertesi gün hastaneden çıkmadan 24 saatlik olunca çocuk hekimi ve üroloji hekimi muayene etti. Lokal anestezik krem sürülerek işlem halledildi. Taburcu olduk. Bir hafta sonra kontrole gittik missssss gibi :)))))

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...