29 Mart 2014 Cumartesi

FiLm Kuşağı Part 3 : FROZEN

Çizgi filmleri,animasyonları,karikatürleri hep sevdim..Küçük bir çocukken de, yetişkin olduğumda da..
Okunulan her yazıda, izlenilen her filmde kendinden birşeyler bulabilirsin belki ama fotograflarda bulamazsın, başkalarının yüzleridir onlar..Oysa bir çizgi resme, karikatüre kendini benzetebilir,kendini onun yerine koyabilir ya da onunla ilgili hayaller kurabilirsin..

Çocukken bunlar daha kolay olur herkes için, bir erkek çocuğu evinde redkit olabilir ya da bir kız çocuğu hiçbir çaba gerektirmeksizin pijamalarıyla dahi pamuk prenses olabilir ama birer yetişkin olduklarında o çocuksu hayal gücü kaybolmaya başlar, benim içinse daha farklı; yetişkin biri olarak bile kendimi çizgilerde hayal ederken bulabilirim; demiştim sizlere ;)

Filmin konusundan bahsetmeye pek gerek yok; genel anlamda; tek cümlelik özet haliyle film : Elsa istemeyerek de olsa; kraliçesi olduğu ülkeyi ebedi kışa mahkum eder ve kız kardeşi Anna ise sıçılanı sıvamak üzere bir hayli uğraşmak zorunda kalacak ve kendini maceranın içinde bulacaktır;)

Güzel tanımladım vallahi, IMDB yetkililerine duyurulur; "sıçılanı sıvamak" yerine "her şeyi eski haline getirmek" diye değiştirip birebir kullanabilirsiniz; yine de sıçılanı sıvamak daha etkileyici; neyse..

Film bir Disney yapımı.Disney'in hiç bir animasyonu görsellik açısından hayal kırıklığı yaşatmaz; böylelikle Frozen da maça seyircinin nazarında 1-0 önce başlar...

Gel gelelim; açıkçası ben; daha yaratıcı bir senaryo beklemiştim..Animasyon filmlerin en büyük gücü masalsı senaryolarıdır. Konu olarak; filmin en başından,sonunu tahmin etmen mümkün; dolayısıyla malumun ilanı
nı izlerken insan biraz sıkılmıyor da değil...
Benim için filmin en vurucu tiplemesi ise OLAF oldu ki; kendisi tam anlamıyla tek başına animasyon kariyerine devam ederse şaşırmayın ;)

Sanırım ben çok fazla beklenti içerisinde izlediğimden benim için biraz hayal kırıklığı sayılsa da; film güzeldi...Benden söylemesi...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...