14 Mart 2014 Cuma

Nişan Hazırlıkları: Neler seçtim, neleri hallettim, neler beğendim...

Cuma akşamının tüm neşesi ve hafta sonu tatiline başlamakla birlikte gelen inanılmaz motivasyonumla beraber; kocamaaan bir "Merhaba" herkese...

Malum bir nişan hazırlığı almış başını gidiyor..Ben de bu sırada birçok şeye karar verdim; bir kısmına karar vereli biraz zaman oldu; kimisi de oldukça taze haberler :) Yine de sizlere görselleri olan; fikir edinebilecekleri bir nişan hazırlığı yazısı yazmaya niyetlendim...

Öncelikle ilk aşama salon oluyor; biz nişan tarihimizi genel nedenler ve tutmak istediğim salonun müsait olup olmamasını kıstas ederek şekillendirdiğimiz için; ortaya hep dillendirdiğim 18.04.2014 tarihi çıkmış oldu. Ne yaptım,ne ettim,istediğim salonu tuttum.Dolayısıyla öncelikle söylemem gerekir ki; salon araştırması kısmını nişan hazırlıkları sürecine dahil etmeden; çoktan salonumu seçmiştim.

Gelelim salon hakkındaki seçimime.Öncelikle İzmir'de kırdüğünü; nişan vs.yapılabilecek bir çok güzel organizasyon mekanı var.Malum meşhur nişanın Nisan ayında olmasına, Nisan ayınında meşhur yağmurları olması eklenince; açıkçası ben risk edemedim ve tercihimi kapalı bir salondan yana kullandım.Pınarbaşında inanılmaz mekanlar var..Benzer hazırlıkların içindeyseniz,mutlaka Pınarbaşı'na uğrayın derim.Ben tercihimi Topkapı Garden - Mesta Teras olarak kullandım.Topkapı Garden first class konseptler yaratmış...4 ayrı seçenek sunuyor.Garden1 - Garden2 kardeş salonlar; copy-paste misali birbirlenirin aynısı; açıkhava kırdüğünü için güzel seçim..Yağmura karşı sundurmalarımız var deseler de; garantici kişiliğim havanın soğuk ya da rüzgarlı olma ihtimalini de dikkate almayı ihmal etmedi.Aynı tarzda Garden Plus var ki 1000 kişilik organizasyon kapasiteli inanılmaz bir yer; tabi nişan için sayı olarak da bütçe olarak hallice tuzlu :) Benim seçimim ise; dediğim üzere; Topkapı Garden - Mesta Teras oldu. Adı malum; terasta ve merdivenlerle çıkılıyor; dört tarafının cam olması mekanı salon düğünü demeye bin şahit haline getirirken; inanılmaz iç acıcı ve hoş bir konsept haline dönüştürülmüş.Saygın ve güler yüzlü insanlarla muhatap olarak bir şekilde memnun ayrılıyorsunuz buradan.Fiyatlara gelince; 300 kişilik bir organizasyon için, pek burunlarında kıl aldırmıyorlar; Cuma,Cumartesi,Pazar organizasyonları haftasonu olarak değerlendirildiğinden; haftasonu fiyatıyla karşılaşıyorsunuz; ama inanın ki ödeyeceğiniz tutarın çok çok üzerinde bir görsellik ve konsept sağlamışlar, uzun lafın kısası gayet uygun fiyatlar...

Bizde adettir; nişanda ya da düğünde damada kız ailesi mutlaka bir saat takar.Hem adet yerini bulsun, hem de gönlümüze göre olsun istedik.Ben baya bir uğraştım, araştırdım, koşturdum bu iş içinde:) Bıkmadan usanmadan misali :) Sonuçta zaten başından beri baktığımız Emprio Armani modellerinden birinde karar kıldık, mutlu mesut evlerimize yollandık..:) 

Saat tercihimizi; resimdeki Emprio Armani AR5946 modelinden yana oldu.Bu konuda Özen Saat ve sahibi Muhammed Bey, bizlere oldukça da yardımcı oldu, hem oldukça kibar, hem de cömert davrandı.Özen Saat'ten internet üzerinden de alışveriş yapılabiliyor,ben İzmir'de oturduğum için elbet kendim görüp almayı tercih ettim.Oldukça güvenilir bir saatçi, Kemeraltı'nda küçük bir vitrini, içeride ise binlerce saati var...Olur da bir gün gerekirse; kesinlikle tekrar alışveriş yapmak istediğim bir yer olarak kaldı hafızamda..

Davetiye krizleri : Davetiyeler konusunda da garantici kişiliğim önceden gerekli araştırmaları sağlamıştı; böylelikle sevgili sözlümü de kendi tercihlerim üzerinden yönlendirdim :)) Ne fenayım ben :)) Zevkler ve renkler pek tartışılmaz; ama zamanınız dar ise Elite Davetiye 2014 kataloglarından herhangi birini dahi gözü kapalı seçebilirsiniz neredeyse :) Bizim nişan olduğu için; nişana uygun bir görünümü olduğunu düşündüğümüz bir seçim yaptık böylelikle bu tercih de Elite'ten yana gerçekleşmiş oldu...

Fotoğrafa gelince; dış çekim olmasını arzu ettik; Karşıya'da stüdyosu olan, bu işin hakkını vereceğine inandığım, profesyonelliğine güvendiğim İlker Özpınar ile anlaştık.Detayları konuşmaya gitmedik henüz ama ben rezervasyonumu yaptırdım bile :) 1 saat boyunca dış çekim; çekilen bütün fotoğrafların digitalleri, seçeceğimiz 20 adet poz üzerindeki gerekli tüm profesyonel çalışmalar ve basımı şeklinde bir anlaşma yaptım.Aslında fiyat konusunda da bana çok uygun geldi, gerçi o kısım tartışılır :) Yine de bana çok uygun geldi, net haliyle söylemek istemiyorum çünkü İlker Bey bana inanılmaz derecede yardımcı oldu..Normalde böyle bir çalışma 500 TL civarlarında, bilginize...O yüzden arayın, bulun kendiniz görüşün bir bakalım :) Umarım kendisiyle nişan günü güzel bir ekip oluruz, güzel sonuçlar elde ederiz ve böylelikle bizim için hoş bir anı, hoş kareler elde etmiş oluruz...

Nişanlığımın görselini paylaşacağımı sananlar varsa yanılıyorlar :) Malum İzmirliler bilir; abiye,gelinlik,nişanlık dendiği an akla ilk Mimar Kemalettin gelir..Wessi Burmen'e uğramadan geçmeyin, muhatabım Hülya abla inanılmaz derecede sevgi dolu,tatlı dilli ve çok çok güzel gelinler hazırlamakta...Vessi Burmen'in 2014 sezonunun ilk tasarladıkları nişanlıklarından birini kaptım böylece, kaptım vallahi.

İşte böyle...

23 Mayıs 2020 Güncelleme: Nişan hazırlıklarıyla ilgili aklınıza takılanlar için bigudilianne.gmail.com adresine mail atabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...