12 Ekim 2020 Pazartesi

Ölmeden önce yapılacak 3 şey

 

Ölümün olduğu bu dünyada hiçbir şey çok da ciddi değildir aslında." der Franz Kafka. 

Gerçekten öyle mi, yoksa biz öldükten sonra yaşamaya devam edecek bir eser bırakmayı başarabilirsek; bir şekilde varlığımızı sürdürmüş olacak mıyız?

İyi bir evlat yetiştirmiş olmak mesela. Öldükten sonra bir şekilde; onun her doğru adımının bir parçası olmaya devam etmek gibi. 

Belki bir şiir yazmak, belki de bir şairin; Nazım'ın Piraye'si olmak. Ne için yaşıyorduk biz, ciddi ciddi biliyor muyuz?

Hayatımız boyunca kendimiz ve sevdiklerimiz için verdiğimiz bir savaştan galip olarak ayrılmak ölümün tek güzel yanı.

Konu bu değil oysa. Konu; ölmeden önce bizi biz yapan herşey. İsteklerimiz, ideallerimiz yada sadece hayal etmekle yetindiklerimiz. 

Bu yüzden Ağaç Ev Sohbetleri #60'da; ÖLMEDEN ÖNCE YAPILACAK 3 ŞEY'i yazalım istedim. Listenizin çok uzun olduğunu biliyorum. Bir önem sıralaması yapmanızı istemiyorum. Bu yüzden soruyu sorarken "ilk" kelimesini kullanmadım. Ben istiyorum ki; en basitinden en uç noktasına kadar bizler neler hayal ediyoruz ortaya çıksın. Geçenlerde vitrinde gördüğün elbiseyi ölmeden alıp giymek istiyorsan onu yaz mesela ya da kutup ayılarını görmek için kutuplara gitmek istiyorsan...


Ben bir akşam yemeği hayal ediyorum. Güzel, bahçeli bir evde, çimlerin üstünde cıvıldaşan iki küçük çocuk görüyorum. Biri kız, biri oğlan. Kız beyaz biraz elbise giymiş, saçları iki yandan örülü. Oğlan yaşça biraz daha büyük kızdan, mavi bir gömlek giydirmiş annesi. Serhat'ın saçları beyazlamış, masa başında vakurlukla oturuyor. Gökalp büyümüş, yakışıklı genç bir adam olmuş ama bebek yüzü duruyor, hiç değişmemiş. Hala bana çok benziyor. Evden biri çıkıyor bahçeye doğru; pek hanım, pek tatlı, pek güzel bir kadın. Cıvıldaşan çocuklara seslenip sofraya çağırıyor. Ben birkaç işin ucundan tutuyorum tabakları koyarken ama artık öyle eskisi gibi elimin çabukluğu kalmamış. Cami yıkılmış da mihrap yerinde kalmış mı, güzelim değil mi hala, öyle olsun istiyorum çünkü. Herkes ne kadar mutlu, ne kadar huzurlu... Gözlerinin içi gülüyor oğlumun. Şükrediyorum. Bebekliğindeki gibi her yerinden doyasıya öpemiyorum artık, kocaman bir adam... Gözgöze geliyoruz bir ara, anlıyoruz birbirimizi. Babasıyla ve annesiyle her zaman gurur duymuş bir evlat görüyorum. Bir bakışta içime sokuyorum onu, yüreğinden öpüyorum. Binlerce kere daha şükrediyorum sonra... İki küçük çocuk; pek durmuyorlar sofrada. Hele oğlan! Babasına çekmiş. Alıp dondurma yemeğe götürüyorum onları. Hem şu kızcağız iki dakika kafasını dinlesin, hem de baba oğul belki başbaşa iki kelam ederler. Biri sağımda biri solumda; tutuyorum ellerinden. Birine çikolatalı, birine limonlu dondurma. Yavaş yavaş dönüyoruz evimize... Atıp duruyor takvimden yapraklar... Yavaş yavaş dönüyoruz her insanoğlu gibi ecelimize.


Öncesinde ama bisiklete binmeyi öğreneceğim. Yaşlı bir nene de olsam, bir gün mutlaka bisiklete binmeyi öğreneceğim. Öyle 4 teker değil ama 2 teker olacak. Yokuş yukarı da süreceğim, yokuş aşağı da...


Aurora borealisi yani kuzey ışıklarını göreceğim. Norveç, Finlandiya, İsveç, İzlanda farketmeksizin... Birine mutlaka gidip, o renkleri yakalayacağım.


24 yorum:

  1. eline sağlık çok güzel konuuuu. gelcem yine ayolcuum. ben de akşam yazcam senin linkini vercem gelcekler okumayaaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Beklediğim yazının beklediğimden çok daha güzel olması. Gerçek anlamıyla o isteklerinizi nedense gözümün önünden geçirdim ve umarım hepsini gerçekleştirmek nasip olur. Umarım hepimizin isteklerini gerçekleştirdğimiz anlar olur ve her baktığımızda arkamıza iyi ki deriz. Bigudilianne gene ama gene okuduğum en güzel yazılarınızdandı. Bana o hissi veren ve beni de kendi isteklerime iten cümleler gördüm ve hepsini aldım. :) Ve dediğiniz gibi kendi isteklerimin arkasından gideceğim ve bunu akşam bir yazı halinde patlaşacağım sizleri de haberdar edeceğim. Güzel şeylerin olması temennisi ile akşam benim ölmeden önceki yapmak istediğim üç şey yazısında görüşmek üzere diyelim o zaman. Tabi ki sizin sayfanızdan da bahsetmezsem olmaz. Sağlıcakla kalın.Çok güzel bir seri olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Aklınıza ilk gelen üç şeyi sıralamanızı beklerken harika bir yazı okudum, Umarım hayalleriniz gerçekleşir:)

    YanıtlaSil
  4. heey, bir kore dizisi izlemeye karar verirsen, kill me heal me, the king eternal monarch, goblin, bu üçünden biri ile başla. hepimizin en sevdiklerindeeeen bunlaar :)

    YanıtlaSil
  5. Direk 2 tane aklıma geldi bile yapılacak....

    YanıtlaSil
  6. Aklıma hemen geldi bişeyler :) yazdığınız yazı çok güzel, konu ise çarpıcı :))

    YanıtlaSil
  7. ya bu bahçe gökalp babaanne hayali ne güzeldiiiii :) sen hep duygulandırıyon insanııı zateeeen :)

    YanıtlaSil
  8. daptım ben daaaa ama biraz komikli daptııım bi de sana şakacıktan takıldım biraaas :)

    YanıtlaSil
  9. Güzel liste, umarım hepsini tek tek yaşarsın, hatta seni mutlu edecek ve hayalini bile kurmadığın daha nice mutluluğu :)

    YanıtlaSil
  10. yeni arkadaşamızı biliyom, ivit yazcaktı bu gece, okudum blogunu, tanıtcam da zateensiiii :)

    YanıtlaSil
  11. Bu arada bu konuyla ilgili cevap niteliğinde yayınladığım yazı yayında. Hepinizi bekliyorum. Umarım okurken keyif alırsınız. Hop ışınlanalım bakalım. http://yasamatolyesii.blogspot.com

    YanıtlaSil
  12. tüm sahneleri hayal ettim, hepsi çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
  13. Olsun inşallah hepsi :)
    Şu bisiklet işi bende de uhde resmen , yapacağım diye söylenip dururum,bi icraata gecemedim daha :(

    YanıtlaSil
  14. E inşallah gerçekleşir hepsi. Olmayacak şeyler değiller, sağlıkla inşallah 😍

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir konu ve tatlı hayaller:)

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel bir hayaldi bu böyle beni aldın yanınıza getirdin. Umarım hepsi gerçek olur 🌸

    YanıtlaSil
  17. Akşam yemeği hayali çok güzel ... Resmen ben de oradaydım...
    Yalnız bu benim hiç düşünmediğim bir konuymuş ya da düşünmek istemediğim mi? Bilemedim...Önce bir düşüneyim bakalım 🤔

    YanıtlaSil
  18. harika bir ağaç ev sohbeti oldu bu kaleminize sağlık, güzel ve mutlu günlere inşallah :)

    YanıtlaSil
  19. Umarım o renkleri yakalarsın :)

    YanıtlaSil
  20. yeni ismin hoş olmuş hayırlı olsuuuun :)

    YanıtlaSil
  21. bu sohbeti biçok arkadaşımız daha yazdı bugünlerdeee, hepsini okumak isterseeen, yazımın yorumlarında bütün linkler :)

    YanıtlaSil
  22. Bu yazıyı, eşimi Sudan'a yolcu etmeden önce hazırlamıştım ki vaktinde yayınlayabileyim. Basardim ve fakat esim gidince oğlumla beraber yalnız kaldık. Gökalpin babasız düzenine oturması biraz zaman alacaga benziyor ve artık tek başıma olduğum için günler her zamankinden daha yoğun geçiyor. Tum bu sebeplerle yorumlarınızı tek tek cevaplayamadim, ilk defa. Ve yine fakat; her birini yüzümde hos bir tebessümle okudum, mutlu oldum. Konuya katılan, katılmayan, herkese çok tesekkur ederim.

    Hayatta hersey gonlunuzce olsun, canı yürekten...🎈🎈🎈🎈🎈

    YanıtlaSil
  23. Biraz geç oldu ama çok güzel bir konu seçmişsiniz. Böylelikle biz de isteklerimizi bir kez daha gözden geçirmiş olduk hatta bu doğrultu da kendimizi motive ettik, yani ben ettim diyeyim =)
    Sizin isteklerinizde çok hoş özellikle o büyülü ışıklarr=)

    YanıtlaSil

Blogger anneler fenomen çocuklar; anne bloggerlar teşhirci mi? Neden kendime anne blogger diyorum?

Bir evin bir kızıyım. Annem ben henüz 1 yaşındayken geçirdiği yüz felci sonrasında hastalanıyor ve ömrünün sonuna kadar yardıma ihtiyaç duya...